2013-11-02, 11:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TehK
nya bilder på aftonblaskan...

nån som känner igen huset?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17770947/696/normal/9ee5e204880a1/ruta.jpg

Vem har haft sönder rutorna?

Jag inbillar mig att polisen är lite mer sofistikerad när de har bråttom in i bostäder. Den vänstra rutan förstår jag inte varför de skulle ha sönder alls, den är ju för liten att ta sig in i genom, dörrhandtaget är på högra sidan av dörren och för långt bort för att nå.

Är det någon som i ilska försökt ta sig in i huset, och i samband med det (antagligen berusad) också har sönder fönstren? I så fall har ju gärningsmannen antagligen kommit utifrån, det vill säga det är inte en urartad situation inne i huset.
Citera
Medlem
beegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ph1ber
Ingen aning. Har bara hört att de var 15.

Nu kom bussen tillbaka igen till härnegatan 108.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twixes
Kommer polisen berätta i presskonferensen 13:00 vad som hänt tror ni?

OM det är barn som är vare sig GM/BO eller både och, så tror jag det är lock på.
Citera
2013-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beegone
108, är det lägenheterna längst upp mot villorna?
Citera
2013-11-02, 11:15
Medlem
Nån som vet om man kanske ramlat över dubbelmördaren från 2004 kanske? "Polisen har dock kunnat säkra mordvapnet och en mössa, och därigenom gärningsmannens DNA. Utifrån detta har man konstaterat att denne är från Nordeuropa, har mellanblont hår samt rökte eller snusade vid tillfället. Polisen anser vidare denne vara i tjugoårsåldern och psykiskt störd.[1] 2010 publicerades en så kallad fantombild på en eftersökt "oidentifierad yngre man" källa wikipedia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ph1ber
108, är det lägenheterna längst upp mot villorna?
Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Möjligt att bilen är skriven på någon person på Hällestadsvägen ja, men de hus i avspärrningen jag pratade om är de som finns mellan Björkängsgatan och Hällestadsvägen. Ska se om jag kan jaga upp någon som är/varit på platsen nyligen..

Okej, då förstår jag! avspärrningarna är det nere som du menar ja. Tänkte mer på bilden med bilen och den krossade entrén. Tror att festen varit i detta hus, sen har det spårat, dock vet jag inte vem som är kapabel till detta av dem.

För något år sen var det tumult på björkängsgatan, då kom ett stort gäng från skäggetorp då de fått reda på att det ksulle vara fest, de slog sönder saker i huset och stal grejer. Kan ha hänt något liknande nu, men denna gång utdelades det inte bara slag.
Citera
2013-11-02, 11:16
Medlem
BlackIncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beegone

Hela Härnegatan ska vara full med somalier, stämmer detta Beegone?
Citera
2013-11-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem har haft sönder rutorna?

Jag inbillar mig att polisen är lite mer sofistikerad när de har bråttom in i bostäder. Den vänstra rutan förstår jag inte varför de skulle ha sönder alls, den är ju för liten att ta sig in i genom, dörrhandtaget är på högra sidan av dörren och för långt bort för att nå.

Är det någon som i ilska försökt ta sig in i huset, och i samband med det (antagligen berusad) också har sönder fönstren? I så fall har ju gärningsmannen antagligen kommit utifrån, det vill säga det är inte en urartad situation inne i huset.
Det kan inte vara så att personer försökt ta sig in i huset, och GM som varit i huset försökt försvara sig eller liknande och klippt av två skott mot inkräktarna?
Citera
2013-11-02, 11:17
Medlem
beegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Ja.

Stämmer bra det. Kom 2 bilar men den ena åkte precis. bussen står parkerad utanför härnegatan 108. Har inte sett någon gå in genom porten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKajsa
Nån som vet om man kanske ramlat över dubbelmördaren från 2004 kanske? "Polisen har dock kunnat säkra mordvapnet och en mössa, och därigenom gärningsmannens DNA. Utifrån detta har man konstaterat att denne är från Nordeuropa, har mellanblont hår samt rökte eller snusade vid tillfället. Polisen anser vidare denne vara i tjugoårsåldern och psykiskt störd.[1] 2010 publicerades en så kallad fantombild på en eftersökt "oidentifierad yngre man" källa wikipedia
Lite OT:
Jag har en jobbarkompis som är helt säker på att han vet vem den snubben är. Hans farsa var tydligen nazist och uppfostrade sonen med ganska tveksamma metoder. Bodde i stan men flyttade till Västervik kort tid efter morden.
Citera
Medlem
Spännande. Jag drar till med en chansning. Två tjejer i femtonårsåldern har blivit våldtagna och sedan mördade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in