2013-11-02, 11:08
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beegone
Nassarna finns inte kvar i det numera väldigt mångkulturella samhället ljungsbro(pickhult)

Men det finns ensamkommandeförläggning där.
Citera
2013-11-02, 11:09
Medlem
Det finns inget flyktingförläggning i Ljungsbro. Jag är ljungsbrobo. Detta är längre ingen nasseby som någon sa men åsikter har vi alla. Däremot bor det några somalier här. 2 ungdomar dog här inatt. Namnen är ännu inte bekräftade.
Citera
2013-11-02, 11:10
Medlem
Något rituellt, måhända?
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Kan vara så att de väntade till de anhöriga underrättades
Det var vad som sades på radio i morse. "Av hänsyn till anhöriga vill inte polisen gå ut med mer information."
Citera
Medlem
crilleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Ljungsbro ska tydligen vara ett litet fäste med högerradikala/nazistsympatiet. Det har varit lite små gangsters där sedan en tidtillbaka enligt min källa i Linköping. Om det har något samband med mordet är dock oklart men inte omöjligt att det rör sig om nått hatbrott.

Nja, inte nu för tiden. Mer bönder och vissa delar av ljungsbro har blivit skumt - men om det är två 15-åringar känns det som lokalare mer än Vreta-elever.

Känns som något svartsjukedrama. Men. Vilken var adressen som polis stod utanför? Port 108
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Som folk skrivit tidigare i tråden fanns rätt många nazister i samhället för 15-20 år sedan varför samhället klarat sig ganska bra från att bli berikat. På senare år har dock ett par somalier kommit till samhället, dom bor dock långt ifrån den plats som är avspärrad.
Kulturberikarna i Ljungsbro håller till på Härnegatan vad jag sett. En bra bit från Hällestadvägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beegone
Nu drog dom iväg. nån som kan få fram vilka som bor där?

Om vi pratar Härnegatan 108 så är det:

http://www.upplysning.se/person/?x=130&where=H%e4rnegatan+108

Föräldrar till BO?
Citera
2013-11-02, 11:11
Medlem
Twixess avatar
Kommer polisen berätta i presskonferensen 13:00 vad som hänt tror ni?
Citera
2013-11-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandamamman
Det finns inget flyktingförläggning i Ljungsbro. Jag är ljungsbrobo. Detta är längre ingen nasseby som någon sa men åsikter har vi alla. Däremot bor det några somalier här. 2 ungdomar dog här inatt. Namnen är ännu inte bekräftade.

Å fan bor det Somalier i Ljungsbro - nu tror jag vi börjar på närma oss en lösning på gåtan.
Citera
2013-11-02, 11:12
Medlem
beegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crilleo
Nja, inte nu för tiden. Mer bönder och vissa delar av ljungsbro har blivit skumt - men om det är två 15-åringar känns det som lokalare mer än Vreta-elever.

Känns som något svartsjukedrama. Men. Vilken var adressen som polis stod utanför? Port 108

Härnegatan 108 ska det vara. sry my bad. polisbussen lämnade porten för 10 min sen och har stått där utanför o sett dom prata med boende där hela fm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Jag vet att vilket du menar men det är fel. detta ligger efter infarten på korpbergsgatan! Har fått bekräftat att bilen tillhör den adressen.
Möjligt att bilen är skriven på någon person på Hällestadsvägen ja, men de hus i avspärrningen jag pratade om är de som finns mellan Björkängsgatan och Hällestadsvägen. Ska se om jag kan jaga upp någon som är/varit på platsen nyligen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Tjejer?
Ingen aning. Har bara hört att de var 15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in