2013-11-01, 21:54
Medlem
Vi ska inleda förhöret då, Kristoffer, med att delge dig en ny misstanke där brottet
är…det…brott mot griftefriden och det består då i att du misstänks ha hanterat Vatchareeyas
avlidna kropp och då utgår man ifrån att man har …det har anträffats blod i din bil som då
visar på att hon har befunnit sig i din bil efter att hon har avlidit, eftersom blodet då kommer
från henne och det är då åklagaren som har…har begärt att…eller fattat beslutet att du ska
delges den här brottsmisstanken. Är det någonting, Kristoffer…eller vad vill du säga om det?

H: Har…alltså är det misstanke om båda grejerna eller är det bara misstankar om en? Hur
menar du?

hur tänker han nu
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Varför fortsätter tejprullen att ses som ett viktigt bevis enligt åklagarna?
Blodet på den är ifrån en levande VB, eftersom Uno (likhunden) kammade noll på den.

FUP s. 364.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Klart att MB minns vad som stod i sms-en, om han läste dem. Risken är stor att han inte läst dem alls, tänk om AN såg dem, och endast hon?

Skulle gissa att han rutinmässigt raderade sina SMS. Sedan "ruvade" han kanske med mobilen under kudden?
Citera
2013-11-01, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle gissa att han rutinmässigt raderade sina SMS. Sedan "ruvade" han kanske med mobilen under kudden?
Det fanns 170 SMS i den när den beslagtogs, sid 917.
Citera
2013-11-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mobil 1: Gammal Sony Ericsson
Mobil 2: Modern, 'Smart'

Ställde fram mobil 1 en timme.
Skickade SMS från mobil 2 till mobil 1.
Avläste tidsstämpeln på SMS i mobil 1: 21:54, samma som mobilens klocka.
Ställde tillbaka mobil 1 en timme.
Avläste tidsstämpeln på SMS i mobil 1: 21:54, en timme före mobilens klocka.

tack och det var så jag trodde du gjort först också.
mao har listorna kopierat mobilens tid och inte nätets?
Citera
2013-11-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vi ska inleda förhöret då, Kristoffer, med att delge dig en ny misstanke där brottet
är…det…brott mot griftefriden och det består då i att du misstänks ha hanterat Vatchareeyas
avlidna kropp och då utgår man ifrån att man har …det har anträffats blod i din bil som då
visar på att hon har befunnit sig i din bil efter att hon har avlidit, eftersom blodet då kommer
från henne och det är då åklagaren som har…har begärt att…eller fattat beslutet att du ska
delges den här brottsmisstanken. Är det någonting, Kristoffer…eller vad vill du säga om det?

H: Har…alltså är det misstanke om båda grejerna eller är det bara misstankar om en? Hur
menar du?

hur tänker han nu
han undrar väl om han är misstänkt för både mord och griftefrid?
Citera
2013-11-01, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
tack och det var så jag trodde du gjort först också.
mao har listorna kopierat mobilens tid och inte nätets?
Det är olika i olika listor, och framgår av texten vid dem. Telefontömning betyder mobilens tid.
Citera
2013-11-01, 22:09
Medlem
Citat:
Det fanns 170 SMS i den när den beslagtogs.

Uppenbarligen raderar han aktivt bort de senaste SMS från VB den kvällen. Det var kanske den bokföring han gjorde.
Citera
2013-11-01, 22:10
Medlem
F2: Ja, jag har en fråga till till dig, Kristoffer, har du någon gång under maj varit
behjälplig…nu pratar vi efter den 4:e maj, har du hjälpt till att bära ut något tyngre föremål
från fastigheten?
H: Nää.
F2: Från…från din egen lägenhet eller från någon grannes…ehh…lägenhet? Har du hjälpt till
att bära ett tungt föremål nerför trappen där, loftgången och trappen?
H: Nää, inte vad jag vet.
Citera
2013-11-01, 22:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen raderar han aktivt bort de senaste SMS från VB den kvällen. Det var kanske den bokföring han gjorde.

Skulle nog hellre kalla det för bokslut.
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74

menar du?

hur tänker han nu
Han undrar väl om den gamla misstanken har ersatts av en ny eller om det är en ytterligare misstanke som tillkommit. Polisen kunde varit tydligare där.
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Är det det här du frågar efter? https://www.flashback.org/sp45922601

Jag ser två alternativ.
  1. Mobilen var kvar i Stadshusets cell kl 20:41.
  2. Mobilen giok fel och SMS:et lagras med mobilens klocka och SMS:et togs emot 21:41 i Sävast.

Förstår inte varför det skulle stå fel i FUP. NOA gruppen har väl klippt och klistrat från listorna de fått av Telia.

I MBs telefon fanns 3 st SMS sparade(med telefonens tidsstämpel):
19.43:21 SMS från Skott
19.46:23 SMS från Skott (diff 3 min, 2 sek)
20.41:16 SMS från Sveder (diff 54 min, 53 sek)

Basstationsuppkopplingar(med nätets tidsstämpel)
19.42.03 Uppkoppling Bodens SO
19.45.01 Uppkoppling Bodens N (diff 2 min, 58 sek) diff mellan nät och telefon 4 sek
19.47.24 Uppkoppling Bodens SO (diff 2 min, 23 sek)
20.23.45 Uppkoppling Bodens N (diff 36 min, 21 s)
21.41.23 Uppkoppling Sävast S

Hmmmm... något stämmer INTE

Det här måste redas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in