2013-11-01, 21:14
Medlem
Är det större chans att man får sin favoritklubbs kort i packs eller? Jag tror jag har fått Emirates stadium 3 ggr, Arsenals hemmaställ 2 ggr och bortastället 2 ggr.. på cirka 30 packs sammanlagt?
Citera
2013-11-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Är det större chans att man får sin favoritklubbs kort i packs eller? Jag tror jag har fått Emirates stadium 3 ggr, Arsenals hemmaställ 2 ggr och bortastället 2 ggr.. på cirka 30 packs sammanlagt?
Ju sämre något är, desto oftare får man det. Ganska logiskt
Citera
2013-11-01, 21:21
Bannlyst
Någon mer än jag som har fått daily gift idag?
Citera
2013-11-01, 21:25
Medlem
antonaugustssons avatar
Har sålt av Aubaumeang nu, riktigt besviken. Vilken ska jag spela bredvid Mario? Diouf? Àdrian Ramos? har råd med Lewa, men är han värd priset? http://www.futhead.com/14/squads/1924693/

Mandzukic är förövrigt i en klass för sig, han är tillsammans med Giroud dom bästa anfallarna hittills jag spelat.

E: Har förövrigt 8 raka vinster med laget.
Citera
2013-11-01, 21:26
Medlem
Rackkartygarns avatar
Öppnade pack här ikväll och fick 40k sammanlagt men har inga idéer för ett nytt lag så jag vänder mej till er. Den som fixar nåt fint står jag i stor skuld till!

70-75k budget
Valfri formation och liga eller landslag
Hybrider är välkomna
Bara guld spelare
Senast redigerad av Rackkartygarn 2013-11-01 kl. 21:28.
Citera
2013-11-01, 21:26
Medlem
EySanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Jag fumlar också lite i mörker än vad gäller formationer. På 13 kunde man ha typ 30-2-2 och sånt ganska ofta (50 matcher utan förlust en gång hade jag). 14 är ju totalt noobifierat och man känner ingen tilltro till en specifik formation alls.

Det jag haft mest framgång med hittills är ändå 41212 med en riktigt bra CDM (Yaya i BPL och Gustavo i bundes). Med dom två lagen gick jag obesegrad i 18 matcher genom trean och tvåan. 4222 gillar jag skarpt också. Många som lirar wagers kör även 451 med framgång.

4141 tror jag kan vara bra, dock inte i toppen.

När jag testade 4231(2) hade jag väldigt svårt att äga matchbilden och jag tror den lämpar sig bra för spelare som verkligen gillar att slå genomskärare på snabba wingers för att sedan krossa in bollen till anfallaren.

Jag var som du och många andra stundtals oövervinnerlig på 13 men har haft svårt att hitta en stabilitet i mitt spel. Jag brukar kunna nå 10-20 raka vinster med ett lag innan något händer och det slutar funka helt, vet inte om det har med motivation och koncentration att göra men en sak är säker och det är att jag inte kan slentrianspela i liga(division/seasons)-matcher. Eller rättare sagt har inte kunnat tills nu.

Jag har hittat stabilitet i ett play-to-win-lag i just 4-1-4-1, spelat lika som sämst med det och har aldrig förlorat på 50 matcher. http://www.futhead.com/14/squads/1965582/ - Jag rullar runt och byter några spelare emellanåt, de som får flytta på sig ibland är framförallt Marchisio, Radu och Daniele De Rossi för Pogba, Guarin och Martinho/Constant.

Att formationen funkar för mig är just för att den är väldigt possession-orienterad, väldigt packat i mitten. Det som dock krävs för att få den att funka är just spelarmaterialet jag använder mig av: Alla i mitt lag utom Vucinic är bollvinnare, de kan sätta en tackling och det lönar sig verkligen i och med att jag spelar totalfotboll - Stort bollinnehav och hög press vid bolltapp. Var man än vänder sig på planen finns det en i mitt lag som tar bollen alltsomoftast.

Sen krävs det alltid en komplett anfallare för formationer med endast en striker, Montenegrinerna Jovetic och Vucinic är perfekta för den rollen då de är långa, tillräckligt snabba och starka, bra på huvudet samt bra passningsspelare, vilket är ett stort plus.

Det är dock inte jätteroligt att spela totalfotboll, särskilt inte i jämförelse med de tidigare spelen. Fast det kanske är mer realistiskt med att det krävs en spelidé bakom sitt lag och val av spelare än i tidigare spel när skill-stats osv. inte spelade så stor roll utan mer weakfoot och skillmoves.
Citera
2013-11-01, 21:27
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackkartygarn
Öppnade pack här ikväll och fick 40k sammanlagt men har inga idéer för ett nytt lag så jag vänder mej till er.

70-75k budget
Hybrider är välkomna
Bara guld spelare
Kolla mitt lag jag länkade i inlägget över ditt, riktigt bra och prisvärt.
Citera
2013-11-01, 21:30
Medlem
Rackkartygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Kolla mitt lag jag länkade i inlägget över ditt, riktigt bra och prisvärt.
Såg det, ser fint ut men hur funkar Mandzukic han var inte bra för mej
Citera
2013-11-01, 21:31
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Såg det, ser fint ut men hur funkar Mandzukic han var inte bra för mej
Mario är hur grym som helst för mig, gör mål hela tiden verkligen.
Citera
2013-11-01, 21:32
Medlem
Seether14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz

#Burn...

Gunners, top of the league though!
Citera
2013-11-01, 21:35
Medlem
Rackkartygarns avatar
Citat:
Öppnade pack här ikväll och fick 40k sammanlagt men har inga idéer för ett nytt lag så jag vänder mej till er. Den som fixar nåt fint står jag i stor skuld till!

70-75k budget
Hybrider är välkomna
Bara guld spelare

E: nåt sånt kanske ? http://www.futhead.com/14/squads/1966734/
Citera
2013-11-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Där fick du till den, cheers