Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
I intervjun med åklagarna anser de att det skulle vara omöjligt att plantera saker i bilen för att skuffen är full med prylar. Hur svårt kan det vara.
irriterar mig på att åklagare vill "vinna" en rättegång, hur rättssäkert är det? självklart går det att plantera bevis under prylar, det är bara bra om bagaget är fullt med grejer så man kan lägga lite blod underst utan att det upptäcks.
men det intressanta är att om dessa saker har varit i bilen även under mordnatten så borde det snarare vara allt annat i bagaget än mattan som är blodbesudlat. är det utrett sen när grejerna ligger där?
åklagarna undviker också avslöja den rätta sanningen om vad KJ har för försvar att han inte ringer VB:han vet vid det laget via tidningar eller annat att mobilen inte kan nås och är övertygad om att hon är utsatt för brott.
sen säger de att KJ beter sig märkligt på söket och ger som exempel att han inte verkar söka efter en människa utan myror för han lyfter på stenar. visst han kanske verkligen är så i sin egen förvirrade värld/under stress, men det kan ju vara att han letar efter spår också. hon kan inte dra slutsats om vare sig det ena eller andra men det gör hon.
här menar jag inte att uttala mig om fallet utan hur åklagare tänker och resonerar med ev vinst i målet för sitt inre.