2013-11-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Majoriteten att strippor? Hur kan du uttala dig för majoriteten av strippor om jag får fråga?

Dags för lite härskar-teknik igen?
Citera
2013-11-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Men stripp-klubbs besökaren uppskattar inte stripp-dansösens sexualitet utan sin egen sexualitet. Han går på stripp-klubben för att tillgodose sina egna behov. Det är inte så att strippan får ut något av showen mer än pengar. Hon dansar på ren rutin utan några känslor inblandade och föraktar helt säkert besökaren pga hans primitivitet.
Är Bruce Springsteen patetisk? De Niro? Etc, etc, etc ....... varför skulle en man vara patetisk pga att han tittar på en naken kvinna som dansar? Din syn på män är rätt endimensionell, alla män som uppskattar kvinnokroppen bör dömas utefter det och är dessutom patetisk. Tror att evolutionen gärna hade haft ett snack med dig ......
Citera
2013-11-01, 18:01
Medlem
Jesusgudssons avatar
Just när det gäller strippklubben i Kiruna kan jag inte låta bli att få känslan av att den här facebookgruppen startades och drivs av kvinnor som ser framför sig hur deras sambos och äkta män slinker in där i smyg och kollar på lite tighta rumpor och fasta bröst. Dvs ren rädsla och avundsjuka. Tror inte detta har så mycket med just feminism att göra. Mer Norrlandsattityd.
Citera
2013-11-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Angående mannen inser du att det finns mängder av andra män som skulle vilja ha hans möjligheter hoppas jag?
Inte direkt någon definition av förnedring.
Fast är du säker på det? Bara för att han uppskattas av kvinnor för sitt utseende så behöver han inte vara lycklig. Hur lycklig kan en människa vara när den exploaterar sig själv på det där sättet för hela världen? Den mannen har säkert upplevt saker som gjort honom till den han är. Och han har säkerligen känslomässiga problem med kvinnor till följd av sitt yrke.
Citera
2013-11-01, 18:12
Bannlyst
Citat:
Fast är du säker på det? Bara för att han uppskattas av kvinnor för sitt utseende så behöver han inte vara lycklig. Hur lycklig kan en människa vara när den exploaterar sig själv på det där sättet för hela världen? Den mannen har säkert upplevt saker som gjort honom till den han är. Och han har säkerligen känslomässiga problem med kvinnor till följd av sitt yrke.

Vart får du all din skit ifrån egentligen?

Det är onekligen en dröm för en man att få:

1. Pengar utav bara helvete för att visa upp sig för horder av kåta kvinnor.
2. Få extrema ligg-möjligheter genom arbetet.

Kan garantera att han är 500x så lycklig som din vardagliga gnällande kränkta kedjerökande WT-vänster-feminist som lider av övervikt och arbetar på röda korset.
Citera
2013-11-01, 18:13
Medlem
Citat:
Det finns en hel del människor, med vackra kroppar, som nkuter av att visa sig nakna för det motsatta könet. Kan du tänka dig att alla människor inte är lika hämmade som du är?

Intressant vore att se hur överrepresenterad Aspergers är inom feminismen kontra normalpopulationen.
Citera
2013-11-01, 18:20
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Många anser att stripp-klubbar är kvinnoförtryckande då de objektifierar kvinnors nakna kroppar.

Här får alla män som besöker stripp-klubbar berätta om varför de inte tycker att klubbarna är kvinnoförnedrande och motivera varför de anser att det är viktigt att stripp-klubbar finns i sverige.

Skulle ni besöka klubben även om det var er egen fru eller dotter som arbetade där?

Vad känner man efter att ha tittat på en halv-naken ung kvinnas kropp i någon timme, är det stärkande på något sätt? Isåfall hur?

Brukar ni ta med er partner (fru/flickvän) på stripp-klubben? Har ni isåfall hört hur hon uppskattar stripp-showen?

Tacksam för svar.
Svar ja. Men krävs x grad iq : läs "maktens slavar" av Lydia Capolicchio... och så ska du läsa kokainets väg genom världen och helst också sätta dig in i vad absolut vodka per se, är. Men det går att inse också utan läsning! visserligen är det patentsättning på kommunikation men du kommer långt genom att skaka av dig sociala fobin till en början. Ja den som svarar nej på din fråga.

Oavsett det är roligt med semesteravkopplingar med lite dans. Existerar ingen stripklubb utan att svår narkotika med mkt hög grad av våld är involverat, men skiter man i gymnasium kan jag förstå att det är roligare med fnitter och glamour. Tills de börjar dö på rad.. då kommer bölandet och klagandet. Men det är inte sanerat, kan dom i Sydamerika så måste det ju vara av godo.... och stackars asiaterna, de små liven... lite roligt ska det väl tålas. Om man inte har barn kanske det ärr roligt att leva ut lite pedofili och känna att ens kuk ä'r stor någonstans på jorden, men inte när de börjar bli urholkade i hjärnsubstansen liksom. Även om tech gillar urkorkat. Principer.

Läser anchee min nu, dvs ska påbörja.
Citera
2013-11-01, 18:28
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Många anser att stripp-klubbar är kvinnoförtryckande då de objektifierar kvinnors nakna kroppar.

Här får alla män som besöker stripp-klubbar berätta om varför de inte tycker att klubbarna är kvinnoförnedrande och motivera varför de anser att det är viktigt att stripp-klubbar finns i sverige.(klipp)

Nu är jag visserligen inte man och/eller strippklubbsbesökare men jag svarar ändå.

Viktigt och viktigt, men finns det folk som vill strippa och folk som vill kolla på det så kan de få göra det utan att andra som inte vill ta del i det lägger näsan i blöt. Om man inte gillar strippklubbar får man låta bli att gå på strippklubbar, så mycket svårare än så är det inte.

Om det är kvinnoförtryckande eller inte får man lämna över till de som är involverade i verksamheten att avgöra. Det blir alltid lika underligt när andra som står utanför får för sig att bestämma att någon annan är förtryckt utan att ens bry sig om vad personerna i fråga själva tycker.
Citera
2013-11-01, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Nu är jag visserligen inte man och/eller strippklubbsbesökare men jag svarar ändå.

Viktigt och viktigt, men finns det folk som vill strippa och folk som vill kolla på det så kan de få göra det utan att andra som inte vill ta del i det lägger näsan i blöt. Om man inte gillar strippklubbar får man låta bli att gå på strippklubbar, så mycket svårare än så är det inte.

Om det är kvinnoförtryckande eller inte får man lämna över till de som är involverade i verksamheten att avgöra. Det blir alltid lika underligt när andra som står utanför får för sig att bestämma att någon annan är förtryckt utan att ens bry sig om vad personerna i fråga själva tycker.

+1

Om det är ett problem som strippare ofta råkar ut för är det att vissa män inte vill ha med dom å göra i förhållanden då dom anses som "horor" etc, det är vad jag hört från de jag känner.

Så inte nog med att vissa män har förutfattade meningar - nu ska bittra feminister sätta offerkoftan på tjejerna också
Citera
2013-11-01, 18:42
Medlem
Citat:
Jaså? Källa på den.
Citat:
Här får alla män som besöker stripp-klubbar berätta om varför de inte tycker att klubbarna är kvinnoförnedrande och motivera varför de anser att det är viktigt att stripp-klubbar finns i sverige.
Jag tycker att du kan förklara varför du tycker att strippklubbar är kvinnoförnedrande i stället, för att få igång en diskussion.
Citat:
Skulle ni besöka klubben även om det var er egen fru eller dotter som arbetade där?
Trams.
Citat:
Vad känner man efter att ha tittat på en halv-naken ung kvinnas kropp i någon timme, är det stärkande på något sätt? Isåfall hur?
Ingen aning faktiskt. Själv skulle jag nog bara känna mig kåt.
Citat:
Brukar ni ta med er partner (fru/flickvän) på stripp-klubben? Har ni isåfall hört hur hon uppskattar stripp-showen?
Det får du väl fråga dina tjejkompisar.

Vad vill du diskutera?
Citera
2013-11-01, 18:43
Medlem
givemefives avatar
Dom vill ju strippa så det är som vilket jobb som helst för dom, så länge ingen har en pistol mot huvudet så är det inget förtryck.

Jag ser ner på strippor för att dom smutsar ner andra kvinnors rykte, män som skriker slampa hit och dit får bara bränsle på elden när vissa visar tuttarna för cash. Jag tycker absolut inte synd om dom men jag ser ner på dom helt klart.

Men det är ett val och inget männen kan bli beskyllda för att utnyttja.
Citera
2013-11-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Är objektifiering synonymt med förnedring?
Nej, termerna är inte synonyma, och det är ju fullt möjligt att en kvinna objektifieras utan att det måste ligga någon uppsåtlig förnedring i det, men i fallet med stripteasedansöser är det väl tämligen uppenbart att de är föremål för bådadera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in