2013-10-31, 20:34
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det har skett en rockad i min skogarderob. Efter mycket om och men, en hel del beslutsångest och en del förtvivlan kom jag nämligen fram till att mina JL William var för vida för mig. De passade helt enkelt inte så bra som jag skulle önskat.

Så när väl möjligheten att slå till på ett par William i en smalare vidd uppenbarade sig, kunde jag inte hålla mig. Jag sålde av de gamla på SF och slog till. Så nu står ett utmärkt passande par William i skohyllan, men denna gång i "Meleze Bufalo Calf". Visst, det bästa hade ju varit om det nya paret hade varit i samma underbara ljusbruna färg som mitt förra par, men Melezen är riktigt vacker den med. Färgen är svårbeskriven - ett slags brun med en nyans av vinrött. Lite som Vass antique cognac, men mörkare och mustigare.

Men så fort ardillan dyker upp i rätt storlek/vidd och till rätt pris, kommer jag nog vara där och hugga igen.

http://imgur.com/a/5u1L0

De nya var ju riktigt fina de med. Synd att de gamla inte passade så bra men klokt av dig att göra som du gjorde, tar ju emot rejält att göra så.
Citera
2013-11-01, 13:15
Medlem
hoodogs avatar
Tack för kommentarerna boys. Bytet var lite svårt att göra, som sagt, men det känns helt klart som rätt beslut nu i efterhand.
Citera
2013-11-01, 15:26
Medlem
Tänker utöka skogarderoben med ett par Radwell från AS.

Är det mindre smart att köpa ett par vinterskor med enkel lädersula? Med främst en aspekt på värme men även slitage. Har 3 andra kängor att växla mellan. Alternativen är coniston eller AS egna alternativ, men vettetusan alltså.
Citera
2013-11-01, 17:01
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ummagumma
Tänker utöka skogarderoben med ett par Radwell från AS.

Är det mindre smart att köpa ett par vinterskor med enkel lädersula? Med främst en aspekt på värme men även slitage. Har 3 andra kängor att växla mellan. Alternativen är coniston eller AS egna alternativ, men vettetusan alltså.

De kängorna är fantastiska! Men ska du ha ett par vinterkängor hade jag aldrig köpt med enkel lädersula. De håller värmen dåligt, och kommer slitas mkt av blött, grusigt underlag samt vara hala på snö. Så är det vinterkänga du behöver tänk om. Men som höst och vårkänga är Radwell grym.
Citera
2013-11-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
De kängorna är fantastiska! Men ska du ha ett par vinterkängor hade jag aldrig köpt med enkel lädersula. De håller värmen dåligt, och kommer slitas mkt av blött, grusigt underlag samt vara hala på snö. Så är det vinterkänga du behöver tänk om. Men som höst och vårkänga är Radwell grym.

Höst/vår är det två gånger per år till skillnad från vinter! Får göra yr.no till en rutin på morgonen så ska det här nog gå bra.
Citera
2013-11-01, 19:04
Medlem
Fick hem mina Country Calf-kängor från Meermin idag. Första intrycket är mycket bra. Lägger inte upp bilder då det finns ett gäng sådana tidigare i tråden.

Jag tog min vanliga storlek 7.5, i och med att detta är en liten rymligare läst så anser jag att de faktiskt sitter perfekt, och jag kan gå upp till en något tjockare strumpa utan att göra avkall på bekvämligheten.

Det är mitt tredje par Meermin och de har blandat litet med kvaliteten, men än så länge ser och känns kängan mkt bra.

Ett kap för de pengarna.
Citera
2013-11-01, 19:07
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Fick hem mina Country Calf-kängor från Meermin idag. Första intrycket är mycket bra. Lägger inte upp bilder då det finns ett gäng sådana tidigare i tråden.

Jag tog min vanliga storlek 7.5, i och med att detta är en liten rymligare läst så anser jag att de faktiskt sitter perfekt, och jag kan gå upp till en något tjockare strumpa utan att göra avkall på bekvämligheten.

Det är mitt tredje par Meermin och de har blandat litet med kvaliteten, men än så länge ser och känns kängan mkt bra.

Ett kap för de pengarna.

Hur skulle du beskriva färgen på grainet så att säga? Juste, saknar en bild med kängorna när någon har på sig dem!

Ha en trevlig helg alla skonördar.
Citera
2013-11-01, 19:32
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Något tips angående ett par skor som är aningen stora i hälen?
Citera
2013-11-01, 19:39
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ummagumma
Höst/vår är det två gånger per år till skillnad från vinter! Får göra yr.no till en rutin på morgonen så ska det här nog gå bra.

Går ju att sula om någon gång i framtiden också till något mer vinteranpassat...
Citera
2013-11-01, 20:01
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Något tips angående ett par skor som är aningen stora i hälen?
Går ju att både köpa heel pads som man klistrar fast på hälkallan, samt låta en skräddare sy in ett tjockare foder. Börja med den förra och funkar det inte; testa den senare.
Citera
2013-11-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Hur skulle du beskriva färgen på grainet så att säga? Juste, saknar en bild med kängorna när någon har på sig dem!

Ha en trevlig helg alla skonördar.

Det är mörkare än vad "tan" är. Ett par nyanser mörkare faktiskt. Jag skulle kalla det för mellanbrunt.

Jag tar ett par bilder imorgon med kängorna på.
Citera
2013-11-01, 21:00
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coupas
Det är mörkare än vad "tan" är. Ett par nyanser mörkare faktiskt. Jag skulle kalla det för mellanbrunt.

Jag tar ett par bilder imorgon med kängorna på.

Grymt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in