Caladan Brood - Echoes of Battle ljuder i lurarna medans ungarna sussar.. Mysblack som vissa skulle kalla en skamlös ripoff av Summoning, men de är ta mig fan i samma klass som Summoning. De mysiga early 90's MIDI-syntharna och trummaskinen är såklart på plats.
Stämningsfull kassett, hans senaste släpp är inte heller så tokigt.
Verkligen! Orm skapar en del riktigt intressant musik, för att inte tala om att SoD sätter ut en väldiga massa intressant material!
Får nog faktiskt bli lite Ormgård nu för min del också, men det som är tråkigt är att kvalitén på liveklipp på tuben är ljusår bättre än kvalitén på majoriteten av hans inspelade material, första kassetten var rent utav urusel, allt efteråt är okej.
NP: Ormgård - av Svartkonst och fördärv. Den ack så vackra kassetten.
Verkligen! Orm skapar en del riktigt intressant musik, för att inte tala om att SoD sätter ut en väldiga massa intressant material!
Får nog faktiskt bli lite Ormgård nu för min del också, men det som är tråkigt är att kvalitén på liveklipp på tuben är ljusår bättre än kvalitén på majoriteten av hans inspelade material, första kassetten var rent utav urusel, allt efteråt är okej.
NP: Ormgård - av Svartkonst och fördärv. Den ack så vackra kassetten.
Kan hålla med där om kvalitén, tur att han återsläppte den första kassetten, som då blev Ormblot. Hans senaste ambienta verk är riktigt bra också. Om du inte äger kassetten så kan jag tipsa dig att köpa den. Myling är också ett band jag håller högt, otroligt bra stämning genom hela Sotpuke kassetten.
Ormblot KUNDE ha varit bra om inte produktionen lät så jävla "nujävlarskadetlåtavärreänTransilvanian"-aktigt.
Ulver kommer undan med det eftersom låtarna på ni vet vilken platta, är så jävla fantastiska plattan igenom.. Men det är inte Ormblot-kassetten. Har inte hört annat än just den.
Lyssnar på Stilla och längtar efter en ordentlig jämtländsk vinter. En kopp kaffe på detta.
Och den där jävla skivan (eller hypen kanske man ska säga?).. vad är det som är så bra med den?
Så jävla slätstruken och tråkig att Ond Spiritism vänder sig i grafven förfan..
Jobbar ensam på nattskiftet vilket har førdelen att jag kan lyssna på vad jag vill.
Har kørt Electric Wizard - we live, Bôlzer - Aura och Morbid Angel - Covenant æn så længe.
Funderar på att nostalgi lyssna lite på Pugnent Stench hærnæst
Stort tack till Youtube før sponsring med musik.
EW's "We Live" är en riktigt tjusig platta det må ju sägas. Och med dagens mått mätt, så verkar den riktigt jävla underskattad då "Witchcult today" eller "Dopethrone" verkar vara THE skivor man ska gilla.
Personligen gillar jag klart bäst.. i ordning nu då, eftersom EW är ett band jag verkligen djupdykt i..
1. Come my Fanatics
(basen.. BASEN... när man är nedrökt.. BASEN NÄR MAN ÄR NEDRÖKT)
2. We Live
3. Black Masses
Sen att alla deras plattor är klart lyssningsvärda fler än 2 ggr är en annan sak.
Allt de gjort är kvalité.
Min mamma är ett troll, henne kan du få ta om du vill
Stick.
Här är det ju massor av öl och dödsmetall.
Har hunnit med allt jag kommit över med allas våran fellow Adversarius band.. Och ja det låter absolut riktigt bra det mesta, förutom att en hel del låter skitdåligt så kan det ändå fixas till och låta riktigt bra igen.
Repugnant - From Beyond the Grave
Inte bättre än våra pionjärer, men ändå förjävla bra.
Jag tycker ändå att debuten är bäst.