2013-11-01, 09:29
Medlem
Sailfishs avatar
Strålande nyheter och en seger för Marina, Marinas anhöriga&vänner och samhället där en (solklar) mördare skall lagföras.
Brott lönar sig inte och sanningen kommer oftast fram.
Han skulle naturligtvis ha insett sitt misstag och ringt 112 direkt samt försökt hålla henne vid liv. Hade han gjort detta så hade han kanske varit ute vid det här laget.
Nu väntar troligtvis många många år bakom lås o bom. Det var en chansning från hans sida och den gick nästan hem.
Många borde tackas: Polis, åklagare, anhöriga, frivilliga och inte minst MPS för att de aldrig gav upp kampen.
Citera
2013-11-01, 09:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Radion säger att det kan ta flera månader innan rättegång.
Citera
2013-11-01, 09:34
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag undrar hur lång tid det tar innan ny förhandling i HR, borde väl gå ganska fort, efter att man hört FS om de nya omständigheterna.

Svårt att tro att man hinner med det innan nyår. Troligtvis i januari.
Citera
2013-11-01, 09:47
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag undrar hur lång tid det tar innan ny förhandling i HR, borde väl gå ganska fort, efter att man hört FS om de nya omständigheterna.
Det kommer nog att ta sin tid.
Man blir tvungen att börja om från början nu, när man äntligen har insett att Kvarnström var ute och trasslade med fel datum.
Citera
2013-11-01, 09:49
Medlem
Nån som vet var den misstänkte kommer sitta häktad?
Citera
2013-11-01, 09:50
Medlem
FUP-12s avatar
Jaha, en ny fin tråd.

Då få väl jag börja med att fråga: Vet någon vad statistiken säger om utfallet i de fall där HD beviljat resning till den tilltalades nackdel?

Finns det någon statistik tillgänglig eller är den för begränsad för att egentligen säga något?
Citera
2013-11-01, 09:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Detta innebär att en ny hovrättsförhandling ska hållas mot Marina Johanssons exsambo.

– Det blir en helt ny rättegång med nya domare i hovrätten, säger Patrick Skogh som varit handläggare för ärendet i Högsta domstolen.

Exakt när rättegången ska hållas är ännu inte klart utan det är upp till hovrätten för västra Sverige att besluta om detta.
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2482291-det-blir-ny-rattegang-om-marina
Citera
2013-11-01, 09:59
Medlem
nollans avatar
Hemskt ledsen att behöva fråga men jag har letat efter en sammanfattning av ärendet/tråden genom att helt sonika söka på själva ordet i denna tråd men inte hittat någon färsk sådan.

Vad har hänt mer än att Marina försvunnit, hittats två år efteråt med skotthål i huvudet och att hennes sambo blivit misstänkt för att sen frias?

Jag skulle uppskatta enormt om någon kan hjälpa till en solig fredagsförmiddag som denna.
Citera
2013-11-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Nån som vet var den misstänkte kommer sitta häktad?

Kanske Aminogatan, Mölndal? Eller "huset" inne i Gbg?

I vilket fall förhoppningsvis under bra (bättre än tidigare) omständigheter eftersom det gynnar rättvisans gång genom att respektera grundläggande mänskliga rättigheter.

Och häktningstiden kan ju bli ett tag...
Citera
2013-11-01, 10:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jaha, en ny fin tråd.

Då få väl jag börja med att fråga: Vet någon vad statistiken säger om utfallet i de fall där HD beviljat resning till den tilltalades nackdel?

Finns det någon statistik tillgänglig eller är den för begränsad för att egentligen säga något?

Finns väl bara tre fall i modern tid och där har samtliga lett till fällande domar, alltså 100%.
Citera
2013-11-01, 10:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Finns väl bara tre fall i modern tid och där har samtliga lett till fällande domar, alltså 100%.
Har HD varit oenig förut?
Citera
2013-11-01, 10:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Marinas ex-sambo: "Jag vet inte vad jag ska säga"

Just nu finns civilklädd polis på plats i Karlstad Mannen ska gripas och häktas.

Strax efter att GT hade pratat med honom på telefon greps han i sin bostad i Karlstad.
Han fördes i väg av civilklädd polis.

http://www.expressen.se/gt/efter-beslutet-marinas-ex-sambo-tom-pa-ord/
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-01 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in