Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Ja du.... det där med yxa, tror du han är ensam om det på landsbygden? Jag har inte läst någonstans att FS beviserligen har dödat husdjur. Jag läste om en kattägarinna som gav blanka fan i att hennes katter var sjuka. Ingen veterinärvård där inte. Inte ens efter ett fall från en balkong för en kattunge, där vilken normalbegåvad människa som helst fattar att den kan ha fått inre blödningar.
Visst har FS inte varit en mönstermedborgare, men någon jävla måtta får det vara.
Enligt fetning ovan (tillagd här):
"Jag har inte läst någonstans att FS beviserligen har dödat husdjur." Ska väl vara "bevisligen"?
Det är känt i bla. kriminologiska kretsar att sådant "handhavande" (milt uttryckt, mycket milt...) av husdjur som beskrivs, men, bör betonas, ej är juridiskt bevisat, i FUP, kan vara ett tecken på "kapacitet" för våld även mot människor:
"Emelie uppger spontant att Fredrik dödade hennes katter. "Jag trodde att han tyckte om katter.
Jag hade två katter. De var mitt allt."
Emelie uppger att hon satt och pratade med Håkan Trumstedt en dag. Fredrik var inte hemma.
Emelie nämnde något om att Fredrik tyckte om hennes katter. Håkan hade då tittat på henne
med förvåning. "Med uppriktig förvåning", uppger Emelie. Håkan hade sagt till Emelie
"Fredrik hatar ju katter". Håkan hade sedan sagt att Fredrik hade slagit ihjäl katter tidigare.
Emelie uppger att hon hade sagt till Håkan att Fredrik gosade med hennes katter. "En vecka
senare dog mina katter.", uppger Emelie.
På fråga, uppger Emelie, att hon hade varit ute och Fredrik var hemma. Då hon kom hem låg
den ena katten och sov, men den andra stod under sängen och skakade. "Ögonen liksom
hoppade och den vägrade närma sig Fredrik." Katten dog sen och Fredrik hade då sagt att han
skulle ta hand om den. "Han la den i en påse och gick ut med den." Emelie uppger att hon
blev väldigt ledsen. Dagen efter dog den andra katten på samma sätt. "Jag vet inte om den
blev dålig samtidigt, men eftersom den låg och sov då jag kom hem, såg jag inte. Emelie tror
att de båda blev förgiftade.
Emelie tror att de båda blev förgiftade.
(FUP s. 911)
"Inte varit en mönstermedborgare?" Oavsett ansvaret för katternas död så kan man konstatera att en del övrigt, en hel del, ger tydligt stöd för att beteendet ligger tydligt utanför "en vanlig felbar" medborgares dito.
Bland annat finns tydliga frågor kring empatiförmåga, också ställda av modern.