2013-11-01, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag hoppas att festen är över för fs https://anonfiles.com/file/15ab9b940bc727d8c233dd40eb057f12
Denne man har förstört livet för många , snott , misshandlat och dödat husdjur, åkte ju tom runt med yxa i bilen..

Nu ser vi fram emot resning

Den fest som är över kl.8:45 idag är ett fåtal rättshaveristers möjlighet att hänga ut en friad man.
Tråden kommer stängas relativt fort efter beskedet hoppas jag.
Och förhoppningsvis kommer en Cold Case tråd få öppna så småningom.
Citera
2013-11-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Den fest som är över kl.8:45 idag är ett fåtal rättshaveristers möjlighet att hänga ut en friad man.
Tråden kommer stängas relativt fort efter beskedet hoppas jag.
Och förhoppningsvis kommer en Cold Case tråd få öppna så småningom.

Varför skulle tråden stängas efter beskedet?
Citera
2013-11-01, 07:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vem kunde koden till korten ?
Vem greps med pengar trots att personen aldrig haft några?
Vem hade hotat att begrava Mj enligt två vittnen ? Enl det ena i ett badkar och det andra djupt inne i skog

Vem kunde logga in på administratör-kontot och härja runt ?
Vem sa att han var på kyrkogården men blev motbevisad av mobilmasten?
Vem hävdade hela tiden att mj var bortrest även här på forumet ?
Vem var förtrogen med dumpningsplatsen ? (Det är inget ställe vem som helst åker upp till mitt i natten)
Varför var innerbelysningen släckt på polon ? (Ville man inte att det skulle lysa mitt i natten när man öppnade upp dörrarna?
Vem visste var pistolen fanns ?
Vem visste var inkontinensskydden fanns ?
Vems solkiga madrasser låg i mjs säng ?

Nu behöver du inte överdriva gällande pengar, FS fick pengar från soc, så pengar kunde han ha.

Vad menar du med administratör kontot? På datorn? Min son kan logga in på min dator, även min särbo.
Om allt är så självklart, för allt detta fanns med i FUP, varför sitter inte FS bakom lås och bom?

Dumpningsplatsen var uppenbarligen vida känd. Folk har ju bränt kablar där. Eller är det FS som gjort det med?

Att MJ var bortrest hävdade ju även Fred i ett av många samtal till polisen.
Citera
2013-11-01, 07:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag hoppas att festen är över för fs https://anonfiles.com/file/15ab9b940bc727d8c233dd40eb057f12
Denne man har förstört livet för många , snott , misshandlat och dödat husdjur, åkte ju tom runt med yxa i bilen..

Ja du.... det där med yxa, tror du han är ensam om det på landsbygden? Jag har inte läst någonstans att FS beviserligen har dödat husdjur. Jag läste om en kattägarinna som gav blanka fan i att hennes katter var sjuka. Ingen veterinärvård där inte. Inte ens efter ett fall från en balkong för en kattunge, där vilken normalbegåvad människa som helst fattar att den kan ha fått inre blödningar.

Visst har FS inte varit en mönstermedborgare, men någon jävla måtta får det vara.
Citera
2013-11-01, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du har väl hela tiden visat en övertygelse om att resningsansökan kommer leda till resning? Inbillar jag mig eller anar jag ett uns osäkerhet här?

Att jämföra FS med bakluckeMats tycker jag är konstigt...

FS ville inte spekulera tex - Matteörsnibb - spekulerade så man inte visste om man skulle skratta eller gråta.

FS och MJ var inte längre ett par, sedan lång tid tillbaka, Matte och Linda skulle gifta sig.

Mommos pojke Alm tecknade en livförsäkring på sin blivande tänkta kassako.
FS gjorde inte ens det?

Jag kanske har missat någon liknelse, påminn mig gärna isåfall.

Det blir avslag. Jag tror du vet det du med.

(Det fetade ovan, fetning tillagd här.)

Var de inte längre ett par?! Enligt FUP:

"Jesper vet att Marina och Fredrik haft sex fortlöpande efter att det tagit slut dem emellan, det
har Marina berättat för honom."
(FUP s. 593)

"Marina har inga problem att hålls isär en emotionell relation och en sexuell relation. Marina
har en stort sexuellt behov. På fråga om Marina hade varit här idag, hade hon och Fredrik
kunnat ha sex då? Det är Jesper övertygad om att de skulle ha. Jesper tror att Marina inte
skulle ha sex med någon annan än Fredrik så länge han bor hemma hos henne, så hon måste
sparka ut Fredrik för att ha sex med någon annan tror Jesper.
Jesper säger vidare att Marina är kall nog att behålla Fredrik som sexleksak men om det
ligger i hennes natur vet han inte."
(FUP s. 593)

Vad säger FS själv?

”Har ni haft något sexuellt förhållande efter det att ni gjorde slut?
Ja, det har vi. Det var några månader i vintras som det inte var något alls. På sista tiden, de
senaste 2-3 månaderna har det varit relativt ofta.
Vad innebär det?
Jaa… det beror på vad man ställer det i relation till… jag får försöka räkna på något snitt…
2-4 gånger i veckan. Lite varierande, någon vecka mera och någon vecka mindre. Nu bör det
komma en följdfråga på det.”
(FUP s. 948)

Få se nu...:

Lever under samma tak.

Påstås av flera fortfarande ha sex...

I vissa, konflikt- och i övrigt kontakt-relaterade avseenden var de förvisso fortfarande ett par.
Sådant ökar, statistiskt sett, risken för t.ex. mordhandlingar...

I det här fallet inte minst då det fanns en tydlig diskrepans mellan de två personernas, den-för-andra-brott-fällda-mannens och mordoffrets "sexuella preferenser", en skillnad som INTE motsvarades av att den "sexuellt dominanta" personen också var fysiskt starkare, vederbörande var uppenbart svagare, men alltså sexuellt, ekonomiskt och vad gällde t.ex. ägande-av-bostaden dominant.

En mycket farlig situation.

Oavsett resning beviljas eller inte, denna gång, så kan ingen part i detta fall "andas ut" under åtskilliga år framöver...
Citera
2013-11-01, 08:45
Medlem
Citat:

Är det på Harrys i Karlstad? Vem är mannen till vänster på bilden?
Citera
2013-11-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja du.... det där med yxa, tror du han är ensam om det på landsbygden? Jag har inte läst någonstans att FS beviserligen har dödat husdjur. Jag läste om en kattägarinna som gav blanka fan i att hennes katter var sjuka. Ingen veterinärvård där inte. Inte ens efter ett fall från en balkong för en kattunge, där vilken normalbegåvad människa som helst fattar att den kan ha fått inre blödningar.

Visst har FS inte varit en mönstermedborgare, men någon jävla måtta får det vara.

Enligt fetning ovan (tillagd här):
"Jag har inte läst någonstans att FS beviserligen har dödat husdjur." Ska väl vara "bevisligen"?

Det är känt i bla. kriminologiska kretsar att sådant "handhavande" (milt uttryckt, mycket milt...) av husdjur som beskrivs, men, bör betonas, ej är juridiskt bevisat, i FUP, kan vara ett tecken på "kapacitet" för våld även mot människor:

"Emelie uppger spontant att Fredrik dödade hennes katter. "Jag trodde att han tyckte om katter.
Jag hade två katter. De var mitt allt."
Emelie uppger att hon satt och pratade med Håkan Trumstedt en dag. Fredrik var inte hemma.
Emelie nämnde något om att Fredrik tyckte om hennes katter. Håkan hade då tittat på henne
med förvåning. "Med uppriktig förvåning", uppger Emelie. Håkan hade sagt till Emelie
"Fredrik hatar ju katter". Håkan hade sedan sagt att Fredrik hade slagit ihjäl katter tidigare.
Emelie uppger att hon hade sagt till Håkan att Fredrik gosade med hennes katter. "En vecka
senare dog mina katter.", uppger Emelie.
På fråga, uppger Emelie, att hon hade varit ute och Fredrik var hemma. Då hon kom hem låg
den ena katten och sov, men den andra stod under sängen och skakade. "Ögonen liksom
hoppade och den vägrade närma sig Fredrik." Katten dog sen och Fredrik hade då sagt att han
skulle ta hand om den. "Han la den i en påse och gick ut med den." Emelie uppger att hon
blev väldigt ledsen. Dagen efter dog den andra katten på samma sätt. "Jag vet inte om den
blev dålig samtidigt, men eftersom den låg och sov då jag kom hem, såg jag inte. Emelie tror
att de båda blev förgiftade.
Emelie tror att de båda blev förgiftade.
(FUP s. 911)

"Inte varit en mönstermedborgare?" Oavsett ansvaret för katternas död så kan man konstatera att en del övrigt, en hel del, ger tydligt stöd för att beteendet ligger tydligt utanför "en vanlig felbar" medborgares dito. Bland annat finns tydliga frågor kring empatiförmåga, också ställda av modern.
Citera
2013-11-01, 08:54
Medlem
Mihailovics avatar
HD har beviljat resningsansökan. Ny rättegång.
Citera
2013-11-01, 08:54
Medlem
Högsta Domstolen bifaller riksåklagarens resningsansökan!
Citera
2013-11-01, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
GT: Marina-fallet prövas av Högsta domstolen
Citat:
Det blir ytterligare en rättegång i Marinafallet.
Högsta domstolen väljer att ta upp fallet till prövning. Beskedet kom klockan 08.45 i morse.
Citera
2013-11-01, 09:00
Medlem
TIDIGARE FRIAD MAN SKA GRIPAS OCH HÄKTAS

(AB idag)

(Så tidigare friad man kommer inte att vara så fri på ett bra tag. Förhoppningsvis så kommer man denna gång att, i rättssäkerhetens intresse, kunna erbjuda bättre förhållanden under häktningstiden, inklusive samtal, om så önskas... Sverige har ett, välförtjänt, dåligt rykte på det här området. DET ÄR OACCEPTABELT!)

INGEN SKA, OFÄLLD ELLER FÄLLD, UTSÄTTAS FÖR GRYM OCH OMÄNSKLIG BEHANDLING!
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-01 kl. 09:06.
Citera
2013-11-01, 09:00
Medlem
"Exakt när rättegången ska hållas är ännu inte klart utan det är upp till hovrätten för västra Sverige att besluta om detta."

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2482291-det-blir-ny-rattegang-om-marina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in