2013-10-31, 13:59
Medlem
eckims avatar
Stilla - Hinsides dagen

Lyssnar på Stilla och längtar efter en ordentlig jämtländsk vinter. En kopp kaffe på detta.
Citera
2013-10-31, 19:41
Bannlyst
Caladan Brood - Echoes of Battle ljuder i lurarna medans ungarna sussar.. Mysblack som vissa skulle kalla en skamlös ripoff av Summoning, men de är ta mig fan i samma klass som Summoning. De mysiga early 90's MIDI-syntharna och trummaskinen är såklart på plats.

http://www.youtube.com/watch?v=qApRHrMdang
Citera
2013-10-31, 21:27
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Ormgård - Ohelgat blot

Stämningsfull kassett, hans senaste släpp är inte heller så tokigt.
Verkligen! Orm skapar en del riktigt intressant musik, för att inte tala om att SoD sätter ut en väldiga massa intressant material!

Får nog faktiskt bli lite Ormgård nu för min del också, men det som är tråkigt är att kvalitén på liveklipp på tuben är ljusår bättre än kvalitén på majoriteten av hans inspelade material, första kassetten var rent utav urusel, allt efteråt är okej.

NP: Ormgård - av Svartkonst och fördärv. Den ack så vackra kassetten.
Citera
2013-10-31, 21:56
Medlem
eckims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Verkligen! Orm skapar en del riktigt intressant musik, för att inte tala om att SoD sätter ut en väldiga massa intressant material!

Får nog faktiskt bli lite Ormgård nu för min del också, men det som är tråkigt är att kvalitén på liveklipp på tuben är ljusår bättre än kvalitén på majoriteten av hans inspelade material, första kassetten var rent utav urusel, allt efteråt är okej.

NP: Ormgård - av Svartkonst och fördärv. Den ack så vackra kassetten.

Kan hålla med där om kvalitén, tur att han återsläppte den första kassetten, som då blev Ormblot. Hans senaste ambienta verk är riktigt bra också. Om du inte äger kassetten så kan jag tipsa dig att köpa den. Myling är också ett band jag håller högt, otroligt bra stämning genom hela Sotpuke kassetten.
Citera
2013-11-01, 00:30
Medlem
Mordum87s avatar
Ormblot KUNDE ha varit bra om inte produktionen lät så jävla "nujävlarskadetlåtavärreänTransilvanian"-aktigt.
Ulver kommer undan med det eftersom låtarna på ni vet vilken platta, är så jävla fantastiska plattan igenom.. Men det är inte Ormblot-kassetten. Har inte hört annat än just den.

Saxon - Princess of the Night
Heavy Metal reigns.
Citera
2013-11-01, 00:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Stilla - Hinsides dagen

Lyssnar på Stilla och längtar efter en ordentlig jämtländsk vinter. En kopp kaffe på detta.

Och den där jävla skivan (eller hypen kanske man ska säga?).. vad är det som är så bra med den?
Så jävla slätstruken och tråkig att Ond Spiritism vänder sig i grafven förfan..
Citera
2013-11-01, 02:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Jobbar ensam på nattskiftet vilket har førdelen att jag kan lyssna på vad jag vill.

Har kørt Electric Wizard - we live, Bôlzer - Aura och Morbid Angel - Covenant æn så længe.

Funderar på att nostalgi lyssna lite på Pugnent Stench hærnæst

Stort tack till Youtube før sponsring med musik.

EW's "We Live" är en riktigt tjusig platta det må ju sägas. Och med dagens mått mätt, så verkar den riktigt jävla underskattad då "Witchcult today" eller "Dopethrone" verkar vara THE skivor man ska gilla.
Personligen gillar jag klart bäst.. i ordning nu då, eftersom EW är ett band jag verkligen djupdykt i..

1. Come my Fanatics
2. We Live
3. Black Masses

Sen att alla deras plattor är klart lyssningsvärda fler än 2 ggr är en annan sak.
Allt de gjort är kvalité.

np: Ulver - Wolf and Man
Citera
2013-11-01, 03:06
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Trollar du eller?

Frågan är väl om du trollar.
Citera
2013-11-01, 03:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Frågan är väl om du trollar.

Det är du som trollar. Din mamma kan vara ett troll. Jag gillar troll.
Citera
2013-11-01, 03:48
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det är du som trollar. Din mamma kan vara ett troll. Jag gillar troll.

Min mamma är ett troll, henne kan du få ta om du vill
Citera
2013-11-01, 04:14
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz

Min mamma är ett troll, henne kan du få ta om du vill
Stick.

Här är det ju massor av öl och dödsmetall.
Har hunnit med allt jag kommit över med allas våran fellow Adversarius band.. Och ja det låter absolut riktigt bra det mesta, förutom att en hel del låter skitdåligt så kan det ändå fixas till och låta riktigt bra igen.

Repugnant - From Beyond the Grave
Inte bättre än våra pionjärer, men ändå förjävla bra.
Jag tycker ändå att debuten är bäst.
Citera
2013-11-01, 04:47
Medlem
Mordum87s avatar
Eller lite fulmetal.. vad säger pöbeln om det då?

Celtic Frost - Circle of the Tyrants
som spöar allt och alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in