2013-10-31, 23:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag får förtydliga från en skribent i tråden:

Misshandeln av Camillas son som urartade i blint raseri skall inte förväxlas med upprepad hustrumisshandeln Berg ägnat sig åt när han inte är otrogen med minst två andra kvinnor.

Allt dokumenterat i FUP.

Jag har insett - jag är lite trög med såna saker - att du faktiskt kan vara ett troll. En hel del tecken tyder på det. Jag tänker hursomhelst inte ödsla mer tid på dig eller lockas att bevisa saker som det åligger DIG att bevisa.

Ha det så trevligt i tråden nu, jag ska försöka titta in litegrann, men har en del annat för mig de närmaste dagarna.
Citera
2013-10-31, 23:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag får förtydliga från en skribent i tråden:

Misshandeln av Camillas son som urartade i blint raseri skall inte förväxlas med upprepad hustrumisshandeln Berg ägnat sig åt när han inte är otrogen med minst två andra kvinnor.

Allt dokumenterat i FUP.

Du använder brottsrubriceringar och påstår att han har ett kriminellt förflutet, så du har nu fått frågan av flera postare om källa på det. Men du har tydligen ingen, och lika lite underlag har du för att påstå att han måste ha ett alibi. Du anser det ja,men inte utredningen den anser varken att han är misstänkt eller att någon husrannsakan skulle utföras. Och inte heller har man ansett att han ska ha alibi.

Någon misshandel är inte heller känd som han då dömts för. Otrohet är inget lagbrott och andra påhittade versioner om hans liv och leverne verkar inte ha med mordet på VB i sak att göra.-
Ett råd för dig om 112 samtal osv är att läsa FUP det ser inte ut som att du direkt är insatt.
Citera
2013-10-31, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Alhem uttalar sig alltid och i många fall, och tyvärr har han inte många rätt.
Det är nog mer så att faktan va koncentrerad och lätt att gå igenom, så därför tog det kortare tid.
Ju mer tid ju mindre bevis kanske är en bra tanke i det här fallet.

Ingen begriper vad du talar om och du har uppenbarligen inte läst FUP.
Totalt virrigt och inte ens begripligt och enorma sakfel.

Jag begriper vad Fnurra talar om, men du gör det uppenbarligen inte, kanske därför att du har en fnurra på tråden?

Händelsen med C misshandlade son polisanmäldes inte, därför finns den händelsen inte med i MB officiella brottshistorik, vad är det som du inte begriper?
Citera
2013-10-31, 23:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag begriper vad Fnurra talar om, men du gör det uppenbarligen inte, kanske därför att du har en fnurra på tråden?

Händelsen med C misshandlade son polisanmäldes inte, därför finns den händelsen inte med i MB officiella brottshistorik, vad är det som du inte begriper?

Bra då kanske du kan redogöra för det kriminella förflutna som Fnurran påstår att MB har och då vill jag ser belastningsregistret. Sen vill jag se att VB slog 112 den 8/5 också.
Jag vill också se var i utredningen man kräver alibi av en som är förhörd och jag vill gärna se att du och fnurran belägger ert utpekande av en oskyldig person, så slipper media frottera sig om hur sunkig tråden är.

Ahh, förstår att du är helt insatt i vad Fnurran påstår för ni sitter väl på samma avdelning.
Citera
2013-10-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hon kallade VB för kackerlacka när hon var efterlyst, försvunnen. Ingen visste att hon var död, mer än gm. Han ska inte ha haft medhjälpare, enligt utredningen.
Hon spekulerade även att VB var död.
Citera
2013-10-31, 23:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du använder brottsrubriceringar och påstår att han har ett kriminellt förflutet, så du har nu fått frågan av flera postare om källa på det. Men du har tydligen ingen, och lika lite underlag har du för att påstå att han måste ha ett alibi. Du anser det ja,men inte utredningen den anser varken att han är misstänkt eller att någon husrannsakan skulle utföras. Och inte heller har man ansett att han ska ha alibi.

Någon misshandel är inte heller känd som han då dömts för. Otrohet är inget lagbrott och andra påhittade versioner om hans liv och leverne verkar inte ha med mordet på VB i sak att göra.-
Ett råd för dig om 112 samtal osv är att läsa FUP det ser inte ut som att du direkt är insatt.

MB påstår(FUP) det indirekt själv genom att tillstå att han har misshandlat sin fru AN, orsak är ovidkommande, han har själv berättat att han pucklat på henne för att få henne tyst vill jag minnas. Det är ett brott att göra så. Och i övrigt vet vi alla att många mord troligen beror på att GM råkar puckla för hårt i sin iver att tysta sin älskling och vederbörande dör oavsiktligt.
Citera
2013-10-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var är dessa stenar som hundarna markerade på? Du har ju både spatial förmåga, är läskunnig och nykter.
Trevligt att du ger sådant omdöme.. men det sista måste vara att det inte är som du möjligen förväntat dig eller är det en det vi kallar "REPTIL SVAR" för att nedvärdera inlägget och tankegångarna.

Jag har min tes och den har hitintills hållit angående åtalade och jag tror att jag har en tes som även håller i hans förflutna från lgh och till fynd.
Citera
2013-10-31, 23:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MB påstår det indirekt själv genom att tillstå att han har misshandlat sin fru AN, orsak är ovidkommande, han har själv berättat att han pucklat på henne för att få henne tyst vill jag minnas. Det är ett brott att göra så. Och i övrigt vet vi alla att många mord troligen beror på att GM råkar puckla för hårt i sin iver att tysta sin älskling och vederbörande dör oavsiktligt.

Fast det va inte det din polare påstod utan att det finns ett kriminellt förflutet. En våldshistorik.
Men tack då vet jag att det va mest snack.
Citera
2013-10-31, 23:56
Medlem
Hittade en liten lögn från KJs sida angående hans parkering där han säger att han inte kan se bilen från lägenheten (Fup 1763). Detta säger han när han pressas om blodet i bilen och han lägger fram teorin om att blodet planterats.
I NSDs liverapportering (sid 5)från rättegången så framkommer det att hans parkering tydligt syns från köksfönstret och det finns även en bild tagen från just köksfönstret.

Detta kan verka vara en liten obetydlig lögn men sett i ett stort perspektiv en ack så viktig,
Citera
2013-10-31, 23:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bra då kanske du kan redogöra för det kriminella förflutna som Fnurran påstår att MB har och då vill jag ser belastningsregistret. Sen vill jag se att VB slog 112 den 8/5 också.
Jag vill också se var i utredningen man kräver alibi av en som är förhörd och jag vill gärna se att du och fnurran belägger ert utpekande av en oskyldig person, så slipper media frottera sig om hur sunkig tråden är.

Ahh, förstår att du är helt insatt i vad Fnurran påstår för ni sitter väl på samma avdelning.

Behövs inget belastningsregister, det räcker mer än väl med FUP, där berättar C att MB misshandlat hennes son, MB berättar själv att han ibland har slagigt AN, samt lite annat smått och gott som du mycket väl känner till eftersom att du har lusläst FUP vad jag har förstått.

Vad menar du med utpekande? Att berätta om något som någon själv tillstår, tja, jag pekar ut FUP som källa, vad är det som är konstigt eller fel med det, för du verkar ha något emot att man talar om verkligheten som den är. Inse fakta, MB har slagit AN, kvinnomisshandlare är ett ord som brukar användas för sådant, han erkänner det ju själv.
Citera
2013-10-31, 23:57
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har insett - jag är lite trög med såna saker - att du faktiskt kan vara ett troll. En hel del tecken tyder på det. Jag tänker hursomhelst inte ödsla mer tid på dig eller lockas att bevisa saker som det åligger DIG att bevisa.

Ha det så trevligt i tråden nu, jag ska försöka titta in litegrann, men har en del annat för mig de närmaste dagarna.

Jag har sagt att jag har hämtat det från tråden. Här:
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Efter att översiktligt gått igenom förhören med "MB" så kan man ju inte säga annat än att det var en jävla tur för honom att polisen fick korn på KJ så pass snabbt. För nog finns här ett antal omständigheter som gör honom till en ganska bra misstänkt... Han har haft en hemlig relation med VB och sen varit mer eller mindre förföljd av henne. Han har häftigt humör och erkänner misshandel av sin fru vid flera tillfällen. Han uppges ha dödshotat en bekant till VB och det finns tydligen också något märkligt SMS från VB på temat att hon tror att han vill döda henne.

Om jag läst rätt så saknas dessutom alibi efter kl 20.40 lördagen den 4 maj, förutom det ömsesidiga mellan honom och hustrun.

Det var mitt misstag att tolka MrFolds trådsanning ovan om att Berg har erkänt misshandel som ett registrerat brott.

MrFold har också påstått att Polisen inte kände till (8/5) att VB slagit 112, men ämnar inte svara på detta då hen tar paus på flera dagar. Ja det är tuffa frågor...
Citera
2013-10-31, 23:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fast det va inte det din polare påstod utan att det finns ett kriminellt förflutet. En våldshistorik.
Men tack då vet jag att det va mest snack.

Polare?

Ja, MB har ett kriminellt förflutet som misshandlare, och självklart är det historik, han slog inte C son imorgon.

Förstår inte varför du alltid syltar in dig i resonemang som du aldrig kan ta dig ur på ett berömvärt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in