Resultat: .
0%
röster
2013-10-30, 12:52
Medlem
Calogeros avatar
Ciao a tutti! Sitter och skriver från min "smart"phone som egentligen bara ät korkad så kommer med ett längre svar senare. Men först och främst, kudos till Pellebelle för ett alldeles lysande inlägg. Fantastiskt underhållande utläggning. Men för att göra det tydligt så att man inte framstår som första klassens kappvändare är jag idag precis likaanti det nya plastiga klubbmärket och jag är fortfarande helt bedrövad över att se Marquinhos i Paris. Sabatini är fortfarande ingen favorit, men jag är inte sämre än att jag kan erkänna att han verkar ha lyckats sätta lagbygget perfekt den här gången. Vill dock hellre tillskriva framgångarna åt Rudi Garcia. Jag menar, det hade ju knappast gått sämre om Marquinhos fått bilda mittbackspar med Benatia...Nåväl, ingen tid att deppa nu. Till imorgon har jag biljett till den dåliga curvan. FORZA!!!
2013-10-30, 23:22
Medlem
Spinnacers avatar
Denna hade jag missat HAHAHA

Carlo Zampa kommenterar Bradleys mål mot Udinese.
https://www.youtube.com/watch?v=tsLSG9fq0ao
2013-10-31, 00:08
Medlem
JayGatsbys avatar
Ganska trist match mellan Milan och Lazio. Bra resultat sett ur Lazioögon, det hade jag inte väntat mig.

Nån som vet varför hade Lazio hade någon märklig "Lazio Style"-logga på tröjan. Och framförallt; varför har man ingen reklam alls?
2013-10-31, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Fantastiskt att dom visade en match på vanliga TV4-sport igår, men som sagt rätt trist match men kul ändå.
2013-10-31, 09:40
Medlem
Cuadrados utvisning:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2013/10/31/Calcio/Foto%20del%20Giorno%20-%20Trattate/cuadrado--620x385.jpg?v=201310310029

Cagliari förlorade på hemmaplan och i Fantacalcio så blev det två röda och en straffmiss. Calcio är för jävla meninslöst och trist...

Men det är skönt surr i tråden.
2013-10-31, 09:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Cuadrados utvisning:
http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2013/10/31/Calcio/Foto%20del%20Giorno%20-%20Trattate/cuadrado--620x385.jpg?v=201310310029

Cagliari förlorade på hemmaplan och i Fantacalcio så blev det två röda och en straffmiss. Calcio är för jävla meninslöst och trist...

Men det är skönt surr i tråden.

Ursäkta en novis men för mig är det där straff även om han förstärker situationen.
2013-10-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ursäkta en novis men för mig är det där straff även om han förstärker situationen.

Novis? Gubbjävel!

Foten hade kontakt med Cuadrados ben. Visst förstärker han, men det är bara för att han vill vara omtänksam mot domaren så att han inte ska missa situationen.

http://www.youtube.com/watch?v=C2HgLaWAR40

Att i detta fall ge Cuadrado rött istället för straff, på övertid, är onekligen kontroversiellt.
2013-10-31, 10:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Novis? Gubbjävel!

Foten hade kontakt med Cuadrados ben. Visst förstärker han, men det är bara för att han vill vara omtänksam mot domaren så att han inte ska missa situationen.

http://www.youtube.com/watch?v=C2HgLaWAR40

Att i detta fall ge Cuadrado rött istället för straff, på övertid, är onekligen kontroversiellt.

Kan inte annat än att hålla med dig pojkspoling.
2013-10-31, 14:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Roma - Chievo: ingen stormatch direkt. Från Verona kommer 11 (!) Chievo-supportrar. Men ändå, med två dagar kvar till match så såg det ut såhär:
Curva Sud slutsåld.
Distinti Sud slutsåld.
Curva Nord slutsåld.
Familjesektionen Distinti Nord säljs slut idag eller imorgon enligt rapporter.

En siffra väl över 40,000 är att förvänta sig, eventuellt mer. Det innebär att alla något billigare biljetter är slutsålda. Det enda som kvarstår är biljetter till långsidorna Tribuna Tevere och Monte Mario - med priser mellan €60-95.

Hur många romanisti skulle närvara med lägre biljettpriser? Skulle det vara fullsatt imorgon? Det är en fråga vi hoppas att Romas ledning ställer sig - detta Roma förtjänar fulla läktare..

Långsidorna är ca 30 000 platser. Det är bisarrt att ta 60 euro för den billigaste långsidebiljetten i en match mot Chievo. En familj på fyra pers inklusive rabatter skulle landa på ca 200 euro. I ett land där många kvinnor inte jobbar och många män har fått gå är det en jävla summa för den stolta familjefadern att betala. Eller för studenten, eller för den vanliga arbetaren eller tjänstemannen.

Bör inte klubben först se till att det blir fullsatt och sen sätta priserna efter det? Jag tycker att det borde gynna klubben på flera plan.

1. Med 20 000 lediga platser är det möjligt att klubben drar in ännu mer på biljettförsäljningen om man hittar ett bra pris.

2 Varumärkets värde höjs för sponsorer, tvbolag och investerare med en fullsatt arena(tänk Dortmund).

3. Det sportsliga. Spelarna får mer energi av en fullsatt arena. Domaren har svårare att stå emot till hemmalagets fördel.

Hur tänker Roma?
2013-10-31, 14:50
Medlem
Bisarrt att en biljett på Tribuna Tevere (Olimpicos ena långsida) kostar €60-95 när Roma spelar mot Chievo. När jag gick på Lazio-Treviso 2005 på den läktaren har jag för mig att det kostade €23.

Lazio med Di Canio, Oddo, Peruzzi på plan, såväl som Rocchi, Pandev och Stendardo. Treviso med Handanovic, Reginaldo och de oskiljaktiga Filippini-tvillingarna, som spelade i Lazio säsongen innan. Curva Nord körde någon sorts miniprotest mot Lotito genom att sitta ner hela matchen.

Lazio vann med 3-1, efter att Rocchi filmat till sig en straff i slutskedet där Handanovic blev utvisad och en utespelare fick ställa sig i mål.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nån som vet varför hade Lazio hade någon märklig "Lazio Style"-logga på tröjan. Och framförallt; varför har man ingen reklam alls?
Lazio har inte haft något på tröjorna på flera år, bortsett från "Fondazione Gabriele Sandri", Paideia (Lazio läkarklinik), "No racism", och liknande i några enstaka matcher. Handlar nog om att Lotito har satt ett reklampris och är alldeles för stolt för att acceptera lägre summor.

Lazio Style sköter klubbens merchandise och radiokanal.
Senast redigerad av viwil002 2013-10-31 kl. 15:05.
2013-10-31, 22:40
Medlem
Smirmats avatar
Där kom tionde raka vinsten, och fortfarande bara 1 mål insläppt. Vem hade kunnat tro att
De Sanctis skulle hålla 9 nollor efter tio omgångar.
2013-10-31, 22:51
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Där kom tionde raka vinsten, och fortfarande bara 1 mål insläppt. Vem hade kunnat tro att
De Sanctis skulle hålla 9 nollor efter tio omgångar.

Det här var Romas stora hinder för stunden, Maicon och Gervinho är många klasser bättre än Marquinho och Torosidis. De kommande matcherna kommer offensiven vara betydligt vassare. Nu är det Torino, Sassuolo, Calgiari och Atalanta som väntar.
Senast redigerad av sebastian_ 2013-10-31 kl. 22:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in