Citat:
Ursprungligen postat av
This_is_me_
Allt mellan 500mg - 700mg. Det är olika för olika substanser.
Nu hänger jag inte med riktigt, vilket av det svarade du på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Risplockarn
Jag sitter och klurar lite.. Det här med grape tror jag tagits upp många gånger i tråden, av mig själv också tror jag. Jag googlade lite på lyrica och cyp3a4 (som väl är det grape hämmar, vilket ökar plasmakoncentrationerna i blodet?) och tog det här från dailymed.com (samma text fanns på massa sidor, drugs.com osv) och förstår jag det rätt menar dem att inte heller kaffe skulle ha någon verkan.
Här följer en del jag tog ut:
Drug Interactions
In Vitro Studies
Pregabalin, at concentrations that were, in general, 10-times those attained in clinical trials, does not inhibit human CYP1A2, CYP2A6, CYP2C9, CYP2C19, CYP2D6, CYP2E1, and CYP3A4 enzyme systems. In vitro drug interaction studies demonstrate that pregabalin does not induce CYP1A2 or CYP3A4 activity. Therefore, an increase in the metabolism of coadministered CYP1A2 substrates (e.g. theophylline, caffeine) or CYP 3A4 substrates (e.g. midazolam, testosterone) is not anticipated.
Hoppar in helt utan kontext här. Detta är tankar jag också klurat på, speciellt huruvida en kan sänka
just CYP3A4:n. Ska ge ett exempel på experiment jag gjorde för första gången med Lyrica förra veckan - föreställ dig att jag ätit min förskrivna dos 600mg (ibland upp till 1200mg) i 2,5 år då.
Det var i måndags, jag vaknade och tog 80mg Omeprazol (2st) det första jag gjorde, efter 30 min sänkte jag 600mg och redan efter 45 min lovar jag dig att det kändes som jag ätit 900mg; blev plötsligt tjock i ögonlocken, vinglig, mer euforisk, lekfull, motiverad och vagt sluddrig igen. Gjorde det även på tisdagen, och senast idag med
samma amplifierande effekt. Vet inte vad detta säger dig men nu ska jag se till att även få Omeprazol utskrivet.