2013-10-31, 18:06
Medlem
cbos avatar
känns som 100mg tabsen är sämre än 50mg exempelvis. bara jag som gått och blivit dum i huvudet antagligen, eller?
Citera
2013-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Jävlar vilken resa!
Vaknade först nu och är fortfarande påverkad, trött som satan.
Kan säga såhär; gör inte om det! Jävla slöseri med lyrica och stess och dessutom trött som ett as dagen efter.
Vem vet vad som skulle kunnat hända...
Sedan finns ju också risken att man kan hamna i koma ifall man har otur.
Citera
2013-10-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoomRaider
Snubben som gjorde det l'r ju ha någon diagnos inge illa menat.

Men en grej.. Jag blir fascinerad av att folk kan vara så olika jag hatar Lyrica. Blir pigg och skakig av rekommenderade doser. Vad heter det? "Läkar" doser eller utskriven dos pratar jag om nu och sen på berusnings dos så blir jag också skakig men jag mår psykiskt bra men inte fysiskt direkt bara det att man inte bryr sig. Hehe kanske lite dåligt formulerat inlägg e lite full.

Jag förstår dig. Ordinerad dos gör dig mer upprymd och skakig (som jag), men jag upplever PÅ detta att jag även blir euforisk, allt känns så enkelt att utföra, ingen ångest whatsoever, på gott och ont ty jag säger ibland saker jag skäms för senare eftersom min impulsiva sida spelar över lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Jag kan var helt ute och cykla nu, men tror patentet går ut år 2017.

Edit: Tittade upp det och det var visst år 2018, så det är ganska länge till.

Du har nog rätt i det, pratade med Läkemedelsverket för någon timma sen och hon jag talade med sa "inte tidigare än 2014 iallafall för ett patent hos PRV brukar ligga runt 10-15 år, men jag är osäker på om det ens blir då..."

Vet ej om jag ska bli glad eller ledsen över detta faktum. Kranarna som börjat dyka upp kan ju ta samma priser som på apoteket utan skam, men personligen har jag både frikort och ordinerad maxdos så jag klarar mig.
Citera
2013-10-31, 20:37
Medlem
Jag behöver hjälp snarast och vet inte var jag ska vända mig, så gör det här eftersom det är denna substansen jag ska måtta upp (har heller inte behörighet till den förmodade tråden att skriva i).

Har fått hem ännu ett brev med Lyrica i pulverform från dessa oerhört kvicka, skickliga och faktiskt billiga hens från GL (i jämförelse med apoteket). Saken är den att jag äter ju kapslar i vanliga fall, så jag sitter här med en jävla massa Lyrica och vet inte hur jag ska MÅTTA det, som att vara i ett fjärilshus utan håv lol. Jag är också dålig på matte.

HUR många mg motsvarar ett kryddmått? Och HUR många kryddmått är en (vanlig) tesked?
Ja allvarligt, jag frågar detta.
Citera
2013-10-31, 20:48
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Jag behöver hjälp snarast och vet inte var jag ska vända mig, så gör det här eftersom det är denna substansen jag ska måtta upp (har heller inte behörighet till den förmodade tråden att skriva i).

Har fått hem ännu ett brev med Lyrica i pulverform från dessa oerhört kvicka, skickliga och faktiskt billiga hens från GL (i jämförelse med apoteket). Saken är den att jag äter ju kapslar i vanliga fall, så jag sitter här med en jävla massa Lyrica och vet inte hur jag ska MÅTTA det, som att vara i ett fjärilshus utan håv lol. Jag är också dålig på matte.

HUR många mg motsvarar ett kryddmått? Och HUR många kryddmått är en (vanlig) tesked?
Ja allvarligt, jag frågar detta.

Allt mellan 500mg - 700mg. Det är olika för olika substanser.
Citera
2013-10-31, 21:29
Medlem
Risplockarns avatar
Jag sitter och klurar lite.. Det här med grape tror jag tagits upp många gånger i tråden, av mig själv också tror jag. Jag googlade lite på lyrica och cyp3a4 (som väl är det grape hämmar, vilket ökar plasmakoncentrationerna i blodet?) och tog det här från dailymed.com (samma text fanns på massa sidor, drugs.com osv) och förstår jag det rätt menar dem att inte heller kaffe skulle ha någon verkan.

Här följer en del jag tog ut:

Drug Interactions
In Vitro Studies
Pregabalin, at concentrations that were, in general, 10-times those attained in clinical trials, does not inhibit human CYP1A2, CYP2A6, CYP2C9, CYP2C19, CYP2D6, CYP2E1, and CYP3A4 enzyme systems. In vitro drug interaction studies demonstrate that pregabalin does not induce CYP1A2 or CYP3A4 activity. Therefore, an increase in the metabolism of coadministered CYP1A2 substrates (e.g. theophylline, caffeine) or CYP 3A4 substrates (e.g. midazolam, testosterone) is not anticipated.
Citera
2013-10-31, 21:41
Medlem
Underdarks avatar
Jag försöker igen med ett nytt experiment.

Har för en timme sen intagit 2mg subutex, 3300mg lyrica, 10 mg stesolid samt 2 halvliters 5,2% öl.
Sitter nu och noddar framför datorn och har svårt att skriva den här texten, svårt ö h t att hitta rätt var tangenterna sitter på tangentbordet.
Känner mig riktigt väck och har nyss även druckit en liter grapefruktjuice.

Funderar på att ta ytterligare 2mg sub men jag är osäker om det är en bra idé.
Gillar att maxa gränsen på vad man tåla och hur långt man kan komma rent rusmässigt.

Borde jag avvakta ett tag? Har både 2mg sub till och en hel del stess.
Citera
2013-10-31, 21:48
Medlem
Citat:
Allt mellan 500mg - 700mg. Det är olika för olika substanser.

Nu hänger jag inte med riktigt, vilket av det svarade du på?

Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Jag sitter och klurar lite.. Det här med grape tror jag tagits upp många gånger i tråden, av mig själv också tror jag. Jag googlade lite på lyrica och cyp3a4 (som väl är det grape hämmar, vilket ökar plasmakoncentrationerna i blodet?) och tog det här från dailymed.com (samma text fanns på massa sidor, drugs.com osv) och förstår jag det rätt menar dem att inte heller kaffe skulle ha någon verkan.

Drug Interactions
In Vitro Studies
Pregabalin, at concentrations that were, in general, 10-times those attained in clinical trials, does not inhibit human CYP1A2, CYP2A6, CYP2C9, CYP2C19, CYP2D6, CYP2E1, and CYP3A4 enzyme systems. In vitro drug interaction studies demonstrate that pregabalin does not induce CYP1A2 or CYP3A4 activity. Therefore, an increase in the metabolism of coadministered CYP1A2 substrates (e.g. theophylline, caffeine) or CYP 3A4 substrates (e.g. midazolam, testosterone) is not anticipated.

Hoppar in helt utan kontext här. Detta är tankar jag också klurat på, speciellt huruvida en kan sänka just CYP3A4:n. Ska ge ett exempel på experiment jag gjorde för första gången med Lyrica förra veckan - föreställ dig att jag ätit min förskrivna dos 600mg (ibland upp till 1200mg) i 2,5 år då.

Det var i måndags, jag vaknade och tog 80mg Omeprazol (2st) det första jag gjorde, efter 30 min sänkte jag 600mg och redan efter 45 min lovar jag dig att det kändes som jag ätit 900mg; blev plötsligt tjock i ögonlocken, vinglig, mer euforisk, lekfull, motiverad och vagt sluddrig igen. Gjorde det även på tisdagen, och senast idag med samma amplifierande effekt. Vet inte vad detta säger dig men nu ska jag se till att även få Omeprazol utskrivet.
Citera
2013-10-31, 21:53
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn

Drug Interactions
In Vitro Studies

Låter intressant.

Det enda jag har läst är att koffein kan lindra biverkningar som Lyrica kan ge, såsom trötthet etc. Koffein kan i vissa fall få olika läkemedel att tas upp snabbare, har ingen koll på om Lyrica är ett av dessa läkemedel.
Citera
2013-10-31, 21:54
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Nu hänger jag inte med riktigt, vilket av det svarade du på?

Hoppar in helt utan kontext här. Detta är tankar jag också klurat på, speciellt huruvida en kan sänka just CYP3A4:n. Ska ge ett exempel på experiment jag gjorde för första gången med Lyrica förra veckan - föreställ dig att jag ätit min förskrivna dos 600mg (ibland upp till 1200mg) i 2,5 år då.

Det var i måndags, jag vaknade och tog 80mg Omeprazol (2st) det första jag gjorde, efter 30 min sänkte jag 600mg och redan efter 45 min lovar jag dig att det kändes som jag ätit 900mg; blev plötsligt tjock i ögonlocken, vinglig, mer euforisk, lekfull, motiverad och vagt sluddrig igen. Gjorde det även på tisdagen, och senast idag med samma amplifierande effekt. Vet inte vad detta säger dig men nu ska jag se till att även få Omeprazol utskrivet.

Jag svarade på hur mycket ett kryddmått är.
Citera
2013-10-31, 22:02
Medlem
Risplockarns avatar
Låter väldigt bra Kattfejvel! Jag tog 900mg för ca 1½ timma sedan, kom på förut att jag har en grape och tänkte testa, men började inte dricka förrän efter 40 min efter intag, nu är den nere iaf (1 liter), och tog precis 60mg omeprazol som jag smälte/spräckte i munnen och svalde det kattsand-liknande materialet.

SÅ till min fråga! Ger det någon effekt om man intar grape/omeprazol EFTER intaget av substansen? Eller som för mig, under tiden då den metaboliseras (eller utsöndras?) i kroppen?

EDIT: Tror ni att man kan ta theralen (40mg/1ml) i "russyfte" efter intag av lyrica? Kan man möjligtvis bli lite mysig och skön? Det blir man ju på höga doser theralen, aldrig testat i samband med lyrica, men när jag tog en del efter en stor mängd alkohol för att somna kändes det så fruktansvärt najs när jag låg och blunda, mådde otroligt bra, som en stor dos av någon eufori-givande opi.
Senast redigerad av Risplockarn 2013-10-31 kl. 22:06.
Citera
2013-10-31, 23:40
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Låter intressant.

Det enda jag har läst är att koffein kan lindra biverkningar som Lyrica kan ge, såsom trötthet etc. Koffein kan i vissa fall få olika läkemedel att tas upp snabbare, har ingen koll på om Lyrica är ett av dessa läkemedel.

Koffein och lyrica går så bra ihop, det må vara placebo men det känns alltid som att ruset kommer lite snabbare och blir snäppet skönare när man hinkar kaffe och red bull till sin dos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in