2013-10-31, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Funderar på att rösta dit lite tunga akter som t.ex. Darin, Magnus Uggla, Nickleback och Björn Rosenström. Men samtidigt är jag livrädd för att de ska boka någon riktigt bra akt som man måste åka och kolla på och då måste man stå ut med en massa fjortisar.

För mycket skitmusik och för dåligt arrangerat förra året för att jag ska vara sugen på att åka dit igen men ibland bokas det artister man inte kan strunta i. De som röstade Bråvalla som "Best Major Festival" kan ju inte ha varit på nån annan festival tidigare.

Men varför inte önska någon bra akt istället då

Sen var det första året för Bråvalla, då får man räkna med att inte är felfritt. Nu var jag inte där så jag vet ju inte hur illa det var.
Citera
2013-10-31, 18:53
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Men varför inte önska någon bra akt istället då

Sen var det första året för Bråvalla, då får man räkna med att inte är felfritt. Nu var jag inte där så jag vet ju inte hur illa det var.

Ser framför mig att jag skulle njuta och sitta hemma och le om Markoolio, Darin och Skrillex headlinade

Visst att festivalen kanske skulle kunna gå hem som bästa nykomling men att konkurrera med t.ex. Roskilde, inte en chans i världsrymden. Väldigt dåligt arrangerat ska du veta men det lär ju bli bättre nästa år.
Citera
2013-10-31, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Ser framför mig att jag skulle njuta och sitta hemma och le om Markoolio, Darin och Skrillex headlinade

Visst att festivalen kanske skulle kunna gå hem som bästa nykomling men att konkurrera med t.ex. Roskilde, inte en chans i världsrymden. Väldigt dåligt arrangerat ska du veta men det lär ju bli bättre nästa år.

Jag tror du överskattar Markolios och Darins storhet, det är såna akter som uppträder på stora torget i min hemstad, knappast headline-materiel. Målgruppen för deras musik lär inte heller släppas iväg av föräldrarna till "farlig" festival Så önska på du

Nu har jag aldrig varit på Roskilde heller men om man var tvungen att välja på förhand vilken man ska åka på så är väljer jag Roskilde alla dar i veckan.
Citera
2013-11-04, 13:52
Medlem
Kiltmannens avatar
Undrar om det pånyttfödda P&L kommer fortsätta utmana ödet och envisa sig med samma datum som Bråvalla?
Citera
2013-11-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Undrar om det pånyttfödda P&L kommer fortsätta utmana ödet och envisa sig med samma datum som Bråvalla?
För de som vill läsa mer om nystarten för P&L: http://www.dt.se/nojekultur/peacelove/1.6451125-peace-love-ateruppstar
Citera
2013-11-04, 14:17
Medlem
Snides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jag tror du överskattar Markolios och Darins storhet, det är såna akter som uppträder på stora torget i min hemstad, knappast headline-materiel. Målgruppen för deras musik lär inte heller släppas iväg av föräldrarna till "farlig" festival Så önska på du

Nu har jag aldrig varit på Roskilde heller men om man var tvungen att välja på förhand vilken man ska åka på så är väljer jag Roskilde alla dar i veckan.
Precis. Det är band som passar bättre på stadsfestivaler.
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
Twisted records körde förra på Glade i England takeover på en scen under en hel kväll med shpongle, younger brother och flera. Känns ju som att fkp folket borde inse hur grymt det är och borde fixa den bokningen direkt. Och även lägga kapitalet på att få hit Tool! Dom två tungviktarna skulle vara grymt! Och även att dom fixar massa färgglada lampor att göra vettiga leder med.
+1. Det är exotiskt med psytrance. Jag hoppas bråvalla läser det här.
Citera
2013-11-04, 14:55
Medlem
Kiltmannens avatar
Nu är det nog dags snart.

http://www.nt.se/nyheter/?articleid=8884793

Citat:
Men Stefan Papangelis, vd på Upplev Norrköping, säger att besökarna snart kan förvänta sig bandsläpp.

– Ja, det är inte jättelångt bort i tiden.

Så det är band bokade?

– Ja, det är det. Det arbetet har ju pågått under ett tag.

Denna artikel skrevs 16e oktober, så nu dröjer det nog inte alls länge!
Citera
2013-11-04, 15:46
Medlem
latahundens avatar
har röstat på lite band nu afrojack såklrt hehe.

nejmen något säger mig att en viss martin garrix kmr bli bokat nästa år.. nästan så man vill satsa en hög summa på det.
sätter min bråvalla biljett på den bokningen, ngn som sätter emot?
Citera
2013-11-04, 16:38
Medlem
Frank turner kommer nästa år med! Jag såg honom senast och han är en helgrym kille
Citera
2013-11-04, 16:41
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlodaReltih
Frank turner kommer nästa år med! Jag såg honom senast och han är en helgrym kille

Om du syftar på Bråvallas facebook-status så menar dom att han kommer till Sverige, inte Bråvalla festival (om det nu var det du trodde).
Citera
2013-11-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Om du syftar på Bråvallas facebook-status så menar dom att han kommer till Sverige, inte Bråvalla festival (om det nu var det du trodde).

Aha, my mistake. Skummade bara igenom det
Citera
2013-11-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
har röstat på lite band nu afrojack såklrt hehe.

nejmen något säger mig att en viss martin garrix kmr bli bokat nästa år.. nästan så man vill satsa en hög summa på det.
sätter min bråvalla biljett på den bokningen, ngn som sätter emot?
mycket möjligt, men usch vilken tråkig bokning om så blir fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in