2013-10-30, 19:56
Medlem
För nästan exakt ett år sen hade jag ett liknande problem: Har haft ont i hjärtat hela dagen, 18 år

Men den här gången så har jag även ont i axeln/armen. Det värker hela tiden i överarmen och smärtan strålas ut i underarmen och upp i axeln.

Den stickande/huggande känslan i hjärtat blir mycket värre om jag lägger mig ner.

Här är en mer detaljerad beskrivning:
Citera
2013-10-30, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whatodo
För nästan exakt ett år sen hade jag ett liknande problem: Har haft ont i hjärtat hela dagen, 18 år

Men den här gången så har jag även ont i axeln/armen. Det värker hela tiden i överarmen och smärtan strålas ut i underarmen och upp i axeln.

Den stickande/huggande känslan i hjärtat blir mycket värre om jag lägger mig ner.

Här är en mer detaljerad beskrivning:

Hur är det med pulsen? regelbunden? snabb? andfådd?
Citera
2013-10-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Hur är det med pulsen? regelbunden? snabb? andfådd?

Jag känner mig helt normal förutom denna smärta jag känner i armen hela tiden. Pulsen känns som en stabil vilopuls. Inte alls andfådd.
Citera
2013-10-30, 20:25
Medlem
iseereds avatar
Citat:
Jag känner mig helt normal förutom denna smärta jag känner i armen hela tiden. Pulsen känns som en stabil vilopuls. Inte alls andfådd.

Better safe than sorry. Jag skulle kontakta min husläkare och be honom göra ett EKG, just in case. Eftersom det är smärta i vänster arm så bör det alltid kollas upp. Jag hade en gång i tiden, det är ganska länge sedan nu, sådär 20 år, då en kompis till mig fick samma symptom som Du, han ignorerade det. Fick en kraftig hjärtinfarkt några dagar efter och klarade sig, tyvärr, inte.

Så gå till doktorn!
Citera
2013-10-30, 20:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tryck över bröstet?
Citera
2013-10-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tryck över bröstet?

Nepp.
Citera
2013-10-30, 20:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Nepp.
Det är nog inget farligt, om du inte är över 40, mycket överviktig, rökare och storkonsument av alkohol? Kan vara en sträckning eller överansträngning av musklerna. Känner du dig osäker eller blir yr eller illamående rekommenderar jag dig att ringa, först sjukvårdsupplysning sedan 112
Citera
2013-10-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är nog inget farligt, om du inte är över 40, mycket överviktig, rökare och storkonsument av alkohol? Kan vara en sträckning eller överansträngning av musklerna. Känner du dig osäker eller blir yr eller illamående rekommenderar jag dig att ringa, först sjukvårdsupplysning sedan 112

Jag är ung och har god fysik så jag tvivlar starkt på att det är fel på hjärtat. Kanske någon nerv som kommit i kläm men det gör faktiskt så ont i axeln/armen att jag börjar tröttna enormt på värken.
Citera
2013-10-30, 20:39
Medlem
Jo, jag kom på en till sak: När jag lägger mig ner på mage blir smärtan i hjärtat mycket värre. För varje slag hjärtat slår då så gör det lite ont. Om jag håller andan så försvinner smärtan i hjärtat helt.
Citera
2013-10-30, 21:06
Bannlyst
du har överanSträngt dig uppvärm bättre när du tränar
Citera
2013-10-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spetsaren2
du har överanSträngt dig uppvärm bättre när du tränar

Kan hända. När jag bänkade så värmde jag upp lite, men inte så ordentligt. Sen körde jag tills jag blev helt slut.
Citera
2013-10-31, 10:52
Bannlyst
Har mycket svårt att tro att detta är något farligt, eller med hjärtat, men som sagts tidigare, läkarens ord väger tyngre än 1000 flashbackråd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in