2013-10-31, 07:02
Medlem
Hej!
Igår fick jag en tand åtgärdad som egentligen ska rotfyllas längre fram. Tandläkaren öppnade upp en gammal fyllning och la i ny, samt slipade ner den lite då den tanden var väldigt belastad. Jag fick en hel del bedövning som ändå snabbt släppte. Kände inte så mkt smärta efteråt utan det var helt lugnt. Idag när jag vaknade var/är jag svullen på kinden väldigt nära ner mot käken, på samma sida där tanden fixades (käken ner mot hakan är det). Det gör inte ont i tandköttet eller någonstans runt omkring, bara längre ner mot käken som sagt. Bör jag vara orolig över detta eller är det normalt? Jag vet ju sedan innan att man kan vara öm och känna av ilningar i den tand man lagat, men kan inte minnas att jag blivit svullen.
Tack så mycket!
Citera
2013-10-31, 07:29
Moderator
ofays avatar
Ring till tandis för det låter som infektionen gått ut i vävnaden. Du kan behöva lite antibiotikahjälp.
De tittar på dig och är du svullen extraoralt så får du antibiotika (som oftast)
Citera
2013-10-31, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Ring till tandis för det låter som infektionen gått ut i vävnaden. Du kan behöva lite antibiotikahjälp.
De tittar på dig och är du svullen extraoralt så får du antibiotika (som oftast)

Okej, då ska jag göra det. Vill ju inte att det ska bli värre. Tack så mycket för ditt svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in