Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Han har inte i förhören kunnat lämna en vettig orsak till varför han åkte hem till F-hemmet i enligt honom kraftigt berusat tillstånd, lite olika orsaker har han gett i förhören, "våldgästa" brorsan hade fest.. "se till så de inte river stället" etc.
först ljuger han dock och säger han inte åkte dit, för att inte avslöja han kört berusad. varför försöka dölja ett så i sammanhanget milt brott när turen till brorsan i själva verket ger honom alibi?
(edit) jag anser denna lögn talar till KJ:s fördel.
jag ser det inte heller som konstigt att han vill åka till brorsan och fortsätta festa lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Att denna person KJ inte kan ljuga är är lika sannolikt som att månen ändrar omloppsbana imorgon då rättegången inleds. Han är väl medveten om vad han har gjort, han är kalkylerande och inte dum. Det säger han även själv och bl.a. har 7'a på GMU testet så han är inte helt bakom flötet om nu någon trodde det.
Detta är ett "game play" för honom och han är commander i sin bubbla.
han har ljugit ett par ggr men erkänt rätt snart, anledningarna har varit som i ovan att dölja ett i sammanhanget milt brott, eller som när han först inte velat berätta att VB inte ville han skulle komma i hennes mun. när han förstår hon är död berättar han det för det är inte viktigt att hålla denna hemlighet dom emellan längre. (han trodde hon skulle bli upprörd om han berättade som jag minns det). han tror alltså ärligt att hon är i livet. knappast troligt att han planerar hålla inne med deras privata saker för att hamna i god dager senare när han berättar det!!!?
bilden av KJ som växer fram är ju snarare rätt ömkansvärd, väger bara 69kg (fast han är lång), många skador i kroppen, mobbad med självmordsförsök som resultat. många här tror på KJ som gärningsman, och jag utesluter inget, men de måste också försöka hitta ett bättre motiv än svartsjuka. annars gör de samma misstag som förhörsledarna och lyssnar inte på att KJ under hela livet blivit provocerad av omgivningen och lärt sig stå ut med förnedring. och att han förespråkar fria relationer;att hans flickvän vid något tillfälle haft sex med nån annan i samma lght eftersom de hade öppen relation. rätt dråpligt också, hans raka svar på frågor, rätt mkt som saga norén i "bron".