2013-10-30, 13:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Nu har han ändrat texten på hemsidan.
"Gonsdag Gonsdag välkomna till en ny dag med nya möjligheterI dag är det heta debatter o bra stämning i köket om vem som är vad o vem man får skoja om o inte hahaha:
Wienerschnitsel skysås potatis ärter o citron
Sillflundra med tillbehör
Pasta Alfonzie
Zigenarsoppa (oboy vilken soppa) Tjenathohej"

Edit länk: http://www.lundavagensgrill.se/index.html
Citera
2013-10-30, 13:21
Medlem
Retsinas avatar
Radio P4 malmöhus skickade sin pk"journalist" Nadja Gerbil (eller vad hon heter) för att intervjua folk på grillen om vad dom tyckte om detta fasansfulla brott. Det stod klart redan innan att man förväntade sig kommentarer som "fruktansvärt, rasistiskt och påminner om 30-talets Tyskland". Nu blev det istället i direktsändning kommentarer som:
"Fruktansvärt löjligt. Jag har sagt Zigenare och negerbulle i hela mitt liv. Det är det det heter och saker och ting ska kallas vid dess rätta namn". Sedan så påtalade hela tiden Nadja den intevjuades namn med både för och efternamn. Det hela slutade med platt fall för Nadja. Var riktigt roligt att lyssna på.

Sedan i sann pk-anda så gick dom tillbaka till studion och nån fåne där drog liknelser direkt till judarna i 30-talets Tyskland.

Citera
2013-10-30, 13:34
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ägaren till restaurangen är själv invandrare, en bra kille som jobbar och försörjer sig själv. ingen rasist där inte.

Kan han inte vara rasist för att han är invandrare?
Citera
2013-10-30, 13:37
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MirreS
Jag tycker att kringresandesoppa var ett kul namn
Undrar hur reaktionen skulle bli på det om kocken använt det namnet?

Ja, och med "hittade" ingredienser.. ;-)
Citera
2013-10-30, 13:57
Medlem
Runepts avatar
Många invandrare är inte vana vid den här pk-hysterin som råder i Sverige. Tror aldrig jag träffat på en invandrare som har nåt gott att säga om zigenare. De struntar i såna där dumheter som pk, vill de kalla sin soppa för zigenarsoppa så gör de det. Humor är det.

Fröken duktig som upptäckte "rasismen" kan väl inte sova nu.
Citera
2013-10-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Kan han inte vara rasist för att han är invandrare?
Det är skrämmande många som har den uppfattningen i Sverige. Fattar inte hur ordet har blivit så missförstått.
Citera
2013-10-30, 14:03
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Precis, vad blir det här näst?
Rom och cola får inte serveras för att det antyder att zigenare säljer kokain.
En farlig utveckling i min mening där folk kränks från höger till vänster och försätter hederliga företagare i ekonomisk kris.

Och till alla kränkta tygstycken - passar inte Sverige så återvänd hem!

Nu tycker ju inte jag att alla lätkränkta borde lämna landet. I Sverige ska man få bli precis hur kränkt man vill för vilken anledning som helst. Jag tänker bara inte rätta mig efter det och det ska ingen annan heller behöva göra. Känn dig så kränkt som du bara orkar! Gissa om jag bryr mig!
Citera
2013-10-30, 14:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runept
Många invandrare är inte vana vid den här pk-hysterin som råder i Sverige. Tror aldrig jag träffat på en invandrare som har nåt gott att säga om zigenare. De struntar i såna där dumheter som pk, vill de kalla sin soppa för zigenarsoppa så gör de det. Humor är det.

Fröken duktig som upptäckte "rasismen" kan väl inte sova nu.

Det ligger något i det du säger, "medvetenheten" för vad som kan uppfattas som kränkande är extremt hög i Sverige. Jag menar, det är till och med svårt för oss att tala om "raser" medan engelskspråkiga länder inte har några problem med det alls. Även när det har stor betydelse som inom medicinsk forskning och behandling så börjar folk skruva på sig.
Citera
2013-10-30, 14:08
Medlem
CheckMyBrains avatar
Jag har ätit nåt liknande i Ungern (ok, inte det mest korrekta landet). En Zigeuner-gryta, var lite allt möjligt i den.
Är nog lite "tager det man haver" koncept.
God och kryddig om jag inte kom ihåg det helt galet.
Citera
2013-10-30, 14:18
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det ligger något i det du säger, "medvetenheten" för vad som kan uppfattas som kränkande är extremt hög i Sverige. Jag menar, det är till och med svårt för oss att tala om "raser" medan engelskspråkiga länder inte har några problem med det alls. Även när det har stor betydelse som inom medicinsk forskning och behandling så börjar folk skruva på sig.

Det är en fråga om intelligens. De enda invandrarna du träffar som är så kulturpolitiskt medvetna att de kan isolera och kritisera pseudorasistiska begrepp (som zigenarsoppa) är intelligenta invandrare. Ta Sabuni eller Rouzbeh, två uppenbarlige intelligenta icke-svenskar som lägger all energi på detta. Arab-Achmed som kickar boll på dagarna och rånar svennar om nätterna förstår sig inte på detta längre än att han, i egenskap av icke-vit, får säga rasistiska saker utan att få skit för det. Exakt varför vet han givetvis inte.

Ett 1984-samhälle kräver en befolkning med hög genomsnitts-IQ som t.ex. Sverige eller Kina. Ett negerland eller arabland behöver bara den vanliga järnhanden.
Citera
2013-10-30, 14:19
Medlem
jag ser inte problemet?

vart hetsar dom mot folkgrupp?
Citera
2013-10-30, 14:37
Medlem
Är Dan Park inblandad på nåt sätt ?
Han håller väl till i Sydsverige ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera