2013-10-29, 20:59
Medlem
Fruktlimpas avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7047460

"Larmet om händelsen kom 18.45 till polisen i Luleå. Kvinnan var ute och sprang och hade hörlurar i öronen. Plötsligt, när hon springer på gångvägen nära bron blir hon påhoppad av en man som kastar omkull henne och försöker dra av henne byxorna.

Hon kunde dock sparka sig fri, fly från platsen och larma polisen."

Jag kan möjligtvis sitta på mer information. En bekant till mig har haft polisen hos sig där hens föräldrar stötte på flickan som flydde från gärningsmannen. Men har ännu inte fått något sagt från hen, kan återkomma med mer info.

Det sägs vara relaterat till den andra attacken som skedde häromdagen. Samma gärningsman kanske?
Någon annan i Luleå som kanske vet mer?
Citera
2013-10-29, 21:02
Medlem
Bergnäsbron känns som det sämsta stället i världen vid den tidpunkten att försöka våldta någon på då det är full trafik mellan 16-20

han kommer troligtvis bli hittad.
Citera
2013-10-29, 21:39
Medlem
colibris avatar
Det luktar desperat flyktingbarn med skägg över det här.
Ett idiotiskt våldtäktsförsök vid en hårt trafikerad bro av både bilister, cyklister och fotgängare. Jag gissar på en förövare från Afghanistan...
Citera
2013-10-29, 22:39
Medlem
Stewes avatar
Enligt uppgift har överfallet skett i närheten av, inte på, själva bron. Jag tänker på strövområdet mellan brofästet och stranden öster därom. Där tyckte jag också att polishelikoptern lyste med sin strålkastare under kvällen. Den avbröt strax innan kl 21 för att tanka och begav sig sedan mot Bodenhållet. Positionsrapport "strax väster om Sunderbyn". Kan gm ha förflyttat sig dit eller är det frågan om något annat?
Senast redigerad av Stewe 2013-10-29 kl. 23:01.
Citera
2013-10-30, 01:43
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Ett idiotiskt våldtäktsförsök vid en hårt trafikerad bro av både bilister, cyklister och fotgängare. Jag gissar på en förövare från Afghanistan...

Möjligen någon av "barnen" på boendet vid gamla bergnässkolan då. Hur det än ligger till så hoppas jag att man får fast svinet så fort som möjligt.
Citera
2013-10-30, 08:05
Medlem
Fruktlimpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewe
Enligt uppgift har överfallet skett i närheten av, inte på, själva bron. Jag tänker på strövområdet mellan brofästet och stranden öster därom. Där tyckte jag också att polishelikoptern lyste med sin strålkastare under kvällen. Den avbröt strax innan kl 21 för att tanka och begav sig sedan mot Bodenhållet. Positionsrapport "strax väster om Sunderbyn". Kan gm ha förflyttat sig dit eller är det frågan om något annat?

Kan en mod redigera öppningsbrevet samt rubriken, för att fler inte ska få fel info? Mitt fel.
Senast redigerad av Fruktlimpa 2013-10-30 kl. 08:17.
Citera
2013-10-30, 13:55
Medlem
Hehe, det byggdes nyligen ett boende för ensamkommande på bergnäset
Citera
2013-10-30, 14:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri

Inte omöjligt. PUT boendet på skolagatan är inte långt bort....

Finns det något signalement än?
Citera
2013-10-30, 14:33
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smyglunka
Hehe, det byggdes nyligen ett boende för ensamkommande på bergnäset

Det stämmer, Var där med och dumpade en massa möbler när jag jobbade på mitt förra jobb när det var nybyggt och jag bodde kvar i denna håla. Såg några av dessa ''baaaarn'' och dom såg fan inte ut som ''barn'' utan dom såg äldre ut än 20+ i alla fall.

Men nu ska vi inte fixera oss i vilken etnicitet GM har nu med bristfällig information. Finns många idioter i den jävla staden!

Något vittne borde ha ju sett detta för som någon har redan påpekat är det bilar 24/7 som åker genom bergnäsbron vid den tiden detta hände.
Citera
2013-10-30, 17:05
Medlem
Signalement finns på polisens hemsida under händelser norrbotten.

Här är signalementet som stämmer in på ungefär 97 procent av alla män i den åldern..Ingen info om hudfärg, etnicitet, mm..

Taget från polisens hemsida:

Signalement på mannen, 20-30 år, normal kroppsbyggnad och längre än 165 cm. Mannen var mörkt klädd.
Citera
2013-10-30, 17:50
Medlem
Lite mer "signalement",

"Så ni har ett signalement, en film och en beskrivning av hur den mannen talar.

– Ja, och vi kan dra vissa slutsatser av det."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7049291

Ska vi gissa på att mannen talar kalix- eller pitemål?
Citera
2013-10-30, 23:19
Medlem
colibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prosafe
Signalement finns på polisens hemsida under händelser norrbotten.

Här är signalementet som stämmer in på ungefär 97 procent av alla män i den åldern..Ingen info om hudfärg, etnicitet, mm..

Taget från polisens hemsida:

Signalement på mannen, 20-30 år, normal kroppsbyggnad och längre än 165 cm. Mannen var mörkt klädd.

Det här blir ännu ett i raden av brott som inte kommer att lösas pga polisens ovilja (ledningen) att lösa just den har typen av brott. Om nu inte gärningsmannen med 100% säkerhet kan fastställas vara etnisk svensk förstås, då skickar förmodligen polisen upp nationella insatsstyrkan för att få en spektakulär mediavänlig upplösning på det hela
Senast redigerad av colibri 2013-10-30 kl. 23:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in