2013-10-29, 19:11
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Sverige har förlorat kontrollen över sina barn.

Det hävdar svenske psykiatetern och överläkaren David Eberhard i en ny bok.

– Svenska barn är verkligen ouppfostrade. De skriker när vuxna pratar vid matbordet, de avbryter dig och kräver samma plats som vuxna, säger han till AFP.

I sin nya bok "How children took power" (Hur barnen tog makten) för David Eberhard fram tesen att Sverige under de 30 år som gått sedan barnagan förbjöds har utvecklat detta till att helt förbjuda någon form av tillsägelser av barnen.

Detta har lett till att barnen i dag styr familjernas liv helt och hållet, menar han.

– Visst ska du lyssna till dina barn, men i Sverige har det gått för långt. De bestämmer allt i familjerna: när de ska lägga sig, vad familjen ska äta, var de ska åka på semester, ja även vad som ska ses på tv.
http://www.expressen.se/nyheter/psykiatern-svenska-barn-ar-ouppfostrade/
Vad tycker ni, har psykiatern rätt, själv håller jag med han till 100%.
Föräldrar idag törs inte säga emot sina barn, utan låter dom tro att livet är att glida fram på en räkmacka..
Vi som är födda på 50-60-talet curlades inte fram av våra föräldrar, och fick lära oss att veta hut, och fick man sig en dask nångång så hade man gjort sig förtjänt av det..
Citera
2013-10-29, 19:14
Medlem
Sverige är ett skämt på många sätt. Ett land som saknar identitet.
Citera
2013-10-29, 19:17
Medlem
Oja, fyfan vad barn är bortskämda idag. Undra hur de kommer fungera som vuxna?
Citera
2013-10-29, 19:21
Medlem
Skrev faktiskt en uppsats om svenska barns uppfostran och invandrares, det är en väldigt stor skillnad mellan dessa när de gäller mängden respekt inför de äldre.

Svenska barn som säger allt möjligt och höjer rösten mot sina föräldrar till skillnad från barn till invandrare där de inte skulle komma på fråga att trotsa sina föräldrar, handlar mycket om kultur tror jag och många Svenskar har tyvärr blivit slappa..
Citera
2013-10-29, 19:34
Medlem
Beardzs avatar
Behandlar man barnen med respekt så får man respekt tillbaka. Den där hjärnskrynklaren vet inte vad han snackar om.
Citera
2013-10-29, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Behandlar man barnen med respekt så får man respekt tillbaka. Den där hjärnskrynklaren vet inte vad han snackar om.

Du är ju helt sinnessjuk om du är seriös. Man ska inte söka respekt ifrån barn, för den kommer inte per automatik för att man curlar dem. Tvärtom får det motsatt effekt, kom ned på marken igen.

OnT: Ja, de är förbannat bortskämda överlag. Ska bli spännande att se hur dessa fina barn blir som vuxna.
Citera
2013-10-29, 20:00
Medlem
InteCarls avatar
Ja, dagens barn och ungdomar... Kan ju personligen säga att jag har fått en bra uppfostran men att jag ändå kan bete mig ouppfostrat... Men vill nog ändå räkna mig till ett av de bättre 'barnen', haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Vad tycker ni, har psykiatern rätt, själv håller jag med han till 100%.
Föräldrar idag törs inte säga emot sina barn, utan låter dom tro att livet är att glida fram på en räkmacka..

Mina föräldrar har inga problem med att säga emot mig och mina syskon, men många andra har nog svårt för det... Särskilt de som har små barn i dagens Sverige... Vågar inte riktigt se sina barn ledsna och låter barnen få allt de vill ha, vilket inte fungerar i längden.
Citera
2013-10-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Sverige är ett skämt på många sätt. Ett land som saknar identitet.

Utveckla.
Citera
2013-10-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Oja, fyfan vad barn är bortskämda idag. Undra hur de kommer fungera som vuxna?

Jag vet några vuxna ( 45 år resp. 35 år) som blivit bortskämda som barn. Dessa vuxna barn tackar sällan. De fattar inte att skicka hälsningar, det kan dröja år eller månader innan de får lust att svara.
Ibland blir det bara helt tyst. Inte så viktigt....

När en släkting fick barn på 70-talet började hon genast uppfostra sina SYSKON, inte ungen.
"Gör inte så, tala inte så högt, han ska äta nu, han ska sova nu, han vill åka o bada NUUU" osv.
Agresssivt och tillrättavisande....(Fattar ni inte att han är kung, ungefär.)

Sen dess har denna morsa slavat som en idiot för att tillfredställa hans alla lustar.På momangen. Det är förfärligt att bevittna hur hon curlar karln fortfarande - trots att han är 35 plus. Och han tackar o tar emot -´alla hennes galna erbjudanden - självuppoffring så man blir äcklad.
Citera
2013-10-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Skrev faktiskt en uppsats om svenska barns uppfostran och invandrares, det är en väldigt stor skillnad mellan dessa när de gäller mängden respekt inför de äldre.

Svenska barn som säger allt möjligt och höjer rösten mot sina föräldrar till skillnad från barn till invandrare där de inte skulle komma på fråga att trotsa sina föräldrar, handlar mycket om kultur tror jag och många Svenskar har tyvärr blivit slappa..

Det tråkiga är att samma invandrargrupper tycks helt sakna respekt för alla oss övriga utanför familjen bara. Ett mönster som delvis förövrigt går igen vad gäller svenska barn med strikta, men distanserade föräldrar. Antagligen därför att de lär sig lyda auktoriteter, men saknar en moralisk uppfattning att grunda den i.

Så fort pappa är borta roar sig Mohammed med att slå ner svenne och kasta sten på aina....
Citera
2013-10-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai

Jag tror barn till invandrare kanske visar större respekt för föräldrar och släkt men är lika sviniga som vilka ynglingar som helst när det kommer till att visa resten av sin omgivning respekt. Men att visa respekt av rädsla är inget att eftersträva vilket jag tror är fallet när det kommer till invandrarynglingar men det kanske bara är en fördom jag har.
Citera
2013-10-29, 20:40
Medlem
Tolvans avatar
Svenska barn är hemska, spanska och portugisiska barn är rent vidriga. Det verkar finnas både en ovilja och ett ointresse att uppfostra sina barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in