2013-10-29, 16:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Span på KJ började den 10/5 och höll väl på
ända till den 23/5 då KJ blev gripen.
"Nog"? Har du något stöd för det antagandet? Om det är sant måste någon annan ha placerat likdelarna i ödehuset.
Citera
2013-10-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vad tror du om sannolikheten för att VB har använt sin egen tejprulle i KJ:s badrum, glömt den, och haft en likadan rulle med sig när brottet begicks, och att GM använde den? Det alternativet knyter inte KJ till brottet.
Din fråga var inte ställd till mig, men det bör vara mindre sannolikt att tejpen är VB:s eftersom VB:s tejp såvitt jag vet bara är imaginär.
Citera
2013-10-29, 16:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
En fundering

Kan det vara så att de hugg VB fått i ryggen kommer från en rakkniv och inte ett stämjärn?
Det står smalt, knivliknande föremål. Men rakkniv tror jag skulle ge mer distinkta, igenkännliga skador.
Citera
2013-10-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Delningen av tejpen utgör en bindning. - Han var väl rädd att den skulle ta slut; ingen vet hur mycket tejp som använts när delningen påbörjades:Snacket om att VB vid något tillfälle skulle ha använt hans tejp faller på att mt i så fall - det första han gjort - skulle ha smällt ihop en historia om "Blodbadet i Blodsvedjan - pup". - I stället driver han linjen att mördaren först smugit sig in i hans lägenhet och tagit tejprullen; därefter mördat VB, för att sedan vid ett nytt besök återställa rullen:Att VB under ett besök i mt:s lägenhet, mt ovetandes, skulle ha tagit en tejpbit av mt:s delade rulle, för att sedan återfinnas död med samma typ av tejp som delats på samma sätt som tejpen från mt:s badrum, är inte sannolikt.

1. Jag skulle inte överdriva ett rättsutlåtande på +1 avseende uppenbarligen ytterst lite DNA+1 på ett tejp rulle i badrum som en tidigare flickvän på återvänskapsbesök sannolikt både badat och gjort hygien i. Vidare är ett +1 utlåtande avseende tejprulle som jämförelse mot annan tejp rulle ungefär som att säga "personen sköts med en sig sauer och i badrummet hittade vi en sig sauser. Tyvärr kunde vi bara fastställa att sig sauern var en sig sauer, inte att det var rätt sig sauer. Däremot är det ju som så att rullen och tejpen kan åldersbestämmas. även om SKL inte gjort det.

2. Låter ju som en jobbig teori ifall hyresvärden inte är inblandad, ifall det är en hyresrätt det är frågan om.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Är det inte så att blåsa och tarm tömmer sig när man dör eftersom musklerna som håller igen slutar göra just det.

1. De säger det inom medicinen åtminstone, men det är en tidsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Egentligen är det logiska svaret på detta: Börja med en rimlig bortförklaring av alla indicier mot KJ innan du kör dina alternativa gärningsmannahypoteser. Men ok, jag ska vara hygglig:

Då uppmanar jag dig att beskriva ett scenario där det framstår som trovärdigt att VB befinner sig där hon gör. Du får använda vilka parametrar du vill. Du bör även få med en trovärdig förklaring till varför det inte varit någon som helst aktivitet på hennes telefon under nästan en timme vid tidpunkten för observationen.

1. Borde du inte göra samma sak själv mr.Fold?

2. Tex. att denne skulle kunna dött tidigare, men i övrigt går det ju att ge ett vetenskaplig utlåtande på det hela utifrån data i fup, ifall man finner ett intresse i frågan map. aktiv aktivitet - dvs. skickande och mottagande av trafik eller bara passiv "kontakt" med sändare/mottagare. Förövrigt tror jag att genomsnittsanvändaren i den åldern av SMS, mm. bara skickar <5 SMS per dag varför utebliven aktivitet i en timme efter 20:xx kanske inte är total magi.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ok, återigen då.

VB och KJ umgicks. KJ hämtade henne ibland efter karateträningarna. VB skadade sig på karateträningarna så att blodvite uppstod flertalet gånger, hon hade problem med motoriken. KJ lade alltid in VB:s träningsbag och övrigt hon hade med sig i bakluckan på sin bil.

Tejpen har VB troligen använt vid någon av dessa skador.

En mer solid förklaring skulle förstås vara att tejpen legat där länge. Men det är ju en åldersfråga förstås.

1.Vad gäller bilen i blodet så hade det ju förstås varit mer helgjutet för KJ att dra den om ett mensknull i vildmarken på ett medhavt badlakan där badlakanet sedan slängdes pga. av att det var blodigt. Men eftersom KJ nog inte har en aning om sådant så blir det nog någon annan förklaring.

2. Idrottsskador brukar väl hanteras mer i anslutning till träningarna. Väldigt ovanligt med så blödande skador i övrigt utan vårdbesök.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ställ frågor till Thomas Bodström som för NSD skall
bevaka rättegången

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7967622

Frågor går att ställa redan nu.

1. Ställ den gamle bluffmakaren lite frågor han behöver det som en del i sin valkampanj.

2. En demonstration av politisk inkompetens av NSD eller en politisering av fallet, mycket intressant?
Senast redigerad av BehindRayban 2013-10-29 kl. 17:06.
Citera
2013-10-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
På första förhöret med honom, första sidorna så förklarar han varför han säger PUPP eller PLUPP. Tror det var nåt med att han säger så när han inte kan komma på ordet eller när han inte har nåt annat att säga. Får gå in när jag kommer hem och kolla på det igen.
Men det är i början man får förklaringen.

Men de hör förmodligen inte om han säger ett låtsasord eller använder det engelska ordet Poop. Jag googlde i övrigt bilder på poop sex, gör inte det... mycket otrevligt...

Sid 1552

H: Pup
F: …………….
H: Det…det är vad jag säger typ när det är tyst.
F: Jaha. Okej.
H: Typ ……………
F: Mmm. Jaa…
Citera
2013-10-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja, även att någon minuten innan den 2/4 kollade på KJs pappas bil. Den vita kombin (Hyundai i 30). Dessa sökningar är antagligen gjorde direkt efter varandra. På transportstyrelsen sida måste man vänta en stund innan man kan söka på nästa bil (mellan 30-60 sek)

Det var mao på pappans bil första sökningen gjordes.

Hade pappan redan åkt iväg då, eller kan båda bilarna stått på KJ:s parkering?
Citera
2013-10-29, 17:03
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Det står smalt, knivliknande föremål. Men rakkniv tror jag skulle ge mer distinkta, igenkännliga skador.

Hur menar du?
Det finns många varianter av rakknivar, vissa av dom ser ut att passa i formen med de flertalet hugg hon fick i ryggen.
Citera
2013-10-29, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur menar du?
Det finns många varianter av rakknivar, vissa av dom ser ut att passa i formen med de flertalet hugg hon fick i ryggen.
Jag kanske har sett för mycket på amerikansk film, men jag har fått intrycket att rakblad ger mycket längre, och raka sår. De här såren är böjda och djupa, upp till 2 cm. Går det öht att hugga med en rakkniv?
Citera
2013-10-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Men de hör förmodligen inte om han säger ett låtsasord eller använder det engelska ordet Poop. Jag googlde i övrigt bilder på poop sex, gör inte det... mycket otrevligt...

Sid 1552

H: Pup
F: …………….
H: Det…det är vad jag säger typ när det är tyst.
F: Jaha. Okej.
H: Typ ……………
F: Mmm. Jaa…

Det är väl bara en typ av tics som är rätt vanliga hos dom med np. Kan även bestå av muskelryckningar. Ofrivilliga tics - oftast ej medvetna.
Citera
2013-10-29, 17:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hur menar du?

En C-formad rakkniv???
Länka till en så får vi se vad du menar.
Citera
2013-10-29, 17:48
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Jag kanske har sett för mycket på amerikansk film, men jag har fått intrycket att rakblad ger mycket längre, och raka sår. De här såren är böjda och djupa, upp till 2 cm. Går det öht att hugga med en rakkniv?

Jag skulle tippa på att det handlar om det som är av typen nr 6 från vänster.
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873657663518.jpg
Citera
2013-10-29, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Jag skulle tippa på att det handlar om det som är av typen nr 6 från vänster.
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873657663518.jpg
Möjligt, men det där är ingen rakkniv. En rakkniv ska vara rak, det hörs på namnet.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-29 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in