2013-10-29, 15:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag har läst nästan hela tråden (kom in i tråden efter en vecka) och jag har läst nästan hela fupen (jag skippade faktiskt mobilmastsidorna) och jag förstår inte hur du kan hitta naturliga förklaringar till blodet vid bakluckan innanför chassit på KJ:s bil. Om det är så uppenbart så var vänlig och upprepa det... En naturlig förklaring kan inte ta så lång tid att skriva ner?
Ok, återigen då.

VB och KJ umgicks. KJ hämtade henne ibland efter karateträningarna. VB skadade sig på karateträningarna så att blodvite uppstod flertalet gånger, hon hade problem med motoriken. KJ lade alltid in VB:s träningsbag och övrigt hon hade med sig i bakluckan på sin bil.

Tejpen har VB troligen använt vid någon av dessa skador.
Citera
2013-10-29, 15:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Delningen av tejpen utgör en bindning. - Han var väl rädd att den skulle ta slut; ingen vet hur mycket tejp som använts när delningen påbörjades:Snacket om att VB vid något tillfälle skulle ha använt hans tejp faller på att mt i så fall - det första han gjort - skulle ha smällt ihop en historia om "Blodbadet i Blodsvedjan - pup". - I stället driver han linjen att mördaren först smugit sig in i hans lägenhet och tagit tejprullen; därefter mördat VB, för att sedan vid ett nytt besök återställa rullen:Att VB under ett besök i mt:s lägenhet, mt ovetandes, skulle ha tagit en tejpbit av mt:s delade rulle, för att sedan återfinnas död med samma typ av tejp som delats på samma sätt som tejpen från mt:s badrum, är inte sannolikt.
Och vad tror du om sannolikheten för att VB har använt sin egen tejprulle i KJ:s badrum, glömt den, och haft en likadan rulle med sig när brottet begicks, och att GM använde den? Det alternativet knyter inte KJ till brottet.
Citera
2013-10-29, 15:29
Medlem
elsklingstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Är det inte så att blåsa och tarm tömmer sig när man dör eftersom musklerna som håller igen slutar göra just det.

Det stämmer.

Edit: Därmed inte sagt att det alltid inträffar.
Senast redigerad av elsklingstuna 2013-10-29 kl. 15:40.
Citera
2013-10-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Mycket möjligt.
Det märks också tydligt vissa gånger han ljuger, när han säger "liksom" i varje mening.

Denna quote kommer efter en fråga (som inte följde med här) om varför KJ säger PUP i förhören och vad det kan betyda.

Det kan ju vara så att det är den engelska varianten för bajs, POOP, då han verkar rätt intresserad av analen och utforskar sin egen med dildos och flaskor, har margarin i badrummet osv. Margarin torde ju ha en smörjande effekt till utforskandet.
Många ungdomar använder ordet "bajs" om det går fel eller i andra situationer där det "ogillas". Har egna ungdomar som gjorde använda "bajs" rätt ofta en period, en innegrej alltså. KJ kan ha fastnat där med Poop eller PUP som de skriver i fup:en då han ogillar det som sägs, blir störd eller blir för obekvämt.
Citera
2013-10-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Han var nog inte dålig i magen. En typisk efterhandskonstruktion.
KJ mumlade något om att han visste vem det kunde vara i slutet av FU. Men, på klassiskt Mats Alm-manér inte ville berätta vem eller vilka. Givetvis för att hinna tänka och fundera ut en undanflykt. Till.

Jag hoppas KJ erkänner innan, eller under, rättegången. Förr eller senare kommer han nog göra det.

Han har inte så mycket val när han döms för mord till sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning,
inte släpps han ut så länge han befinner sig i sin bubbla, då är han definitivt en stor risk att återfalla i nytt brott av denna dignitet.

Han måste ur bubblan och helt enkelt erkänna och förstå vad han har gjort, visa empati mot offret och dess anhöriga, förstå hur illa han gjort även mot sina föräldrar och syskon och andra vänner.

Om han klarar det så finns möjlighet att komma ut i samhället igen fast det tar nog isf många år.

Nu kan detta uppfattas att jag dömt honom på förhand, visst till 99% för någon annan dom kan det inte bli iaf utifrån FUP'en om nu inte HUF bjuder på någon sensation.
Citera
2013-10-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsklingstuna
Det stämmer.

Edit: Därmed inte sagt att det alltid inträffar.

Det där tror jag är en myt, har varit närvarande vid 6 obduktioner & vid alla tillfällen har all urin & avföring varit kvar i kropparna
Citera
2013-10-29, 16:24
Medlem
zero73s avatar

Problemet med din analys är att du bara tar VBs förehavanden i anspråk, och tar ingen hänsyn MBs möjliga förehavanden.
Citera
2013-10-29, 16:41
Medlem
Namibia1s avatar
En fundering

Kan det vara så att de hugg VB fått i ryggen kommer från en rakkniv och inte ett stämjärn?
Citera
2013-10-29, 16:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Problemet med din analys är att du bara tar VBs förehavanden i anspråk, och tar ingen hänsyn MBs möjliga förehavanden.

Egentligen är det logiska svaret på detta: Börja med en rimlig bortförklaring av alla indicier mot KJ innan du kör dina alternativa gärningsmannahypoteser. Men ok, jag ska vara hygglig:

Då uppmanar jag dig att beskriva ett scenario där det framstår som trovärdigt att VB befinner sig där hon gör. Du får använda vilka parametrar du vill. Du bör även få med en trovärdig förklaring till varför det inte varit någon som helst aktivitet på hennes telefon under nästan en timme vid tidpunkten för observationen.
Citera
2013-10-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, advokaten vill göra det trovärdigt att KJ befann sig på annan plats. Vilka tider var det span på honom?

Span på KJ började den 10/5 och höll väl på
ända till den 23/5 då KJ blev gripen.
Citera
2013-10-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Denna quote kommer efter en fråga (som inte följde med här) om varför KJ säger PUP i förhören och vad det kan betyda.

Det kan ju vara så att det är den engelska varianten för bajs, POOP, då han verkar rätt intresserad av analen och utforskar sin egen med dildos och flaskor, har margarin i badrummet osv. Margarin torde ju ha en smörjande effekt till utforskandet.
Många ungdomar använder ordet "bajs" om det går fel eller i andra situationer där det "ogillas". Har egna ungdomar som gjorde använda "bajs" rätt ofta en period, en innegrej alltså. KJ kan ha fastnat där med Poop eller PUP som de skriver i fup:en då han ogillar det som sägs, blir störd eller blir för obekvämt.

På första förhöret med honom, första sidorna så förklarar han varför han säger PUPP eller PLUPP. Tror det var nåt med att han säger så när han inte kan komma på ordet eller när han inte har nåt annat att säga. Får gå in när jag kommer hem och kolla på det igen.
Men det är i början man får förklaringen.
Citera
2013-10-29, 16:47
Medlem
elsklingstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Det där tror jag är en myt, har varit närvarande vid 6 obduktioner & vid alla tillfällen har all urin & avföring varit kvar i kropparna

Som sagt, det händer inte alltid. Har i mitt yrke flerårig erfarenhet från hantering av avlidna, och skulle vilja säga att det ändå händer relativt ofta att det tömmer sig ur både rektum, uretra och munhåla. Kanske dock beror på den avlidnes skick innan döden. Och även om det funnits urin och avföring kvar vid de obduktioner du närvarat, kan det ju ha läckt ut en viss mängd innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in