2013-10-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seether14
Fattar inte riktigt vad Ljungberg gör på en CAM-position... :/ I min värld har han alltid varit vänsterytter...
sant, är dock inte allt för ledsen. man kan ha fortf honom som wide CAM i 4-2-2-2 och 4-2-3-1 samtidigt som man kan använda honom i samma lag som kacaniklic
Citera
2013-10-29, 15:51
Medlem
Flinta82s avatar
Hörnproblem!

Vad gör jag för fel? Har alltid haft svårt med hörnor men nu är det sjukt nog svårare än någonsin trots att jag mer ofta än sällan vinner närkampen och kommer först på boll, men den jäveln går ju över 9 ggr av 10. Har provat att sikta åt alla möjliga håll och kanter men kommer inte perfekt in med pannan.

Har alltid haft vassa hörnläggare så det är inte problemet.

Hur länge väntar ni på rörelser i straffområdet? Hur mycket fyller ni mätaren? Var siktar ni?

Nu vill jag alltså helst ha svar på dessa frågor utav folk som anser sig göra mål ofta på hörnor.
Citera
2013-10-29, 16:01
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
http://www.futhead.com/14/squads/1832598/

en vacker dag grabbar, en vacker dag

Sparka ut engelsmännen och satsa på ett helsvenskt lag istället!
Citera
2013-10-29, 16:04
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Finns ingen sån lista på vad som försämras mig veterligen, men jag har aldrig klarat av att spela med någon som haft sämre än 9 i kemi. Bara vetskapen om att dom inte får ut sin fulla potential gör mig galen, så jag skulle funderat vidare om jag vore du i stället för att mixtra med kemin.

Jag tycker spelare med kass kemi tar sämre löpningar, färre löpningar, har sämre tillslag och överlag sämre samspel med sina lagkamrater. Allt blir helt enkelt sämre.

Okej! Struntar nog då i uppställningen där jag hade Muller som vänstermittfältare. Problemet är ju att det inte finns några bra vänstermittfältare i Tyskland, förutom Ribery och Reus då som kostar tio gånger så mycket än vad jag har råd med. Får nog köra en Tysk 4-2-3-1 uppställning med tre offensiva mittfältare istället. Tråkigt dock för att jag hade gärna fått in Farfan i laget också.
Citera
2013-10-29, 16:04
Medlem
Citat:
Hörnproblem!

Vad gör jag för fel? Har alltid haft svårt med hörnor men nu är det sjukt nog svårare än någonsin trots att jag mer ofta än sällan vinner närkampen och kommer först på boll, men den jäveln går ju över 9 ggr av 10. Har provat att sikta åt alla möjliga håll och kanter men kommer inte perfekt in med pannan.

Hur länge väntar ni på rörelser i straffområdet? Hur mycket fyller ni mätaren? Var siktar ni?

Nu vill jag alltså helst ha svar på dessa frågor utav folk som anser sig göra mål ofta på hörnor.
Jag brukar utåtskruva dom mot straffpunkten och där kommer Cahill och gör mål på varannan hörna ungefär
Citera
2013-10-29, 16:14
Medlem
Chrillies avatar
Citat:
Hörnproblem!

Spelar ingen som helst roll hur du skjuter hörnan, bortre, främre eller i mitten. Om EA vill att du ska göra mål så kommer din försvarare trycka undan 3-4 försvarare och göra mål. Folk underskattar EA's påverkan av spelet.
Citera
2013-10-29, 16:21
Medlem
cudders avatar
http://www.futhead.com/14/squads/1748673/
Tips på förbättringar?
Citera
2013-10-29, 16:26
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
http://www.futhead.com/14/squads/1748673/
Tips på förbättringar?

Hade jag varit du hade jag satsat på ett hel-italienskt lag istället så att alla spelare hade haft 100 i kemi. Chiellini istället för Kompany, De Rossi istället för Fellaini och så vidare.

Någon som förresten kört med Thiago från bayern munchen?
Citera
2013-10-29, 16:32
Medlem
http://www.futhead.com/14/squads/1674471/

Vad tror ni om det här? Obs: backlinjen är inte klar, klurar fortfarande.
Citera
2013-10-29, 16:36
Medlem
qhz.s avatar
Någon som kan sätta ihop en hybrid med Balotelli, Suarez och Nani?

Budgeten är 200k och formation vill jag helst ha 4-1-2-1-2.
Citera
2013-10-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hade jag varit du hade jag satsat på ett hel-italienskt lag istället så att alla spelare hade haft 100 i kemi. Chiellini istället för Kompany, De Rossi istället för Fellaini och så vidare.

Någon som förresten kört med Thiago från bayern munchen?

Han har full kemi på laget, dessutom såg det riktigt intressant ut. Varför ska han ändra?
Citera
2013-10-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
http://www.futhead.com/14/squads/1674471/

Vad tror ni om det här? Obs: backlinjen är inte klar, klurar fortfarande.

Kanske Balzaretti, Dante och Neuer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in