2013-10-29, 03:38
  #12673
Medlem
Har lite undringar ifall någon bra spelare skulle kunna svara på mina frågor. Jag lirar ofta riven top och får oftast 1-0 ganska tidigt eller så. Men sedan kommer problemet. Jag vet inte hur jag ska krossa min motståndare. Vad menas detta med snowball och hur/vad bör jag göra för att lyckas krossa honom efter att jag fått en tidig kill. Vad anser ni som en bra bild för att vinna early 1v1 fighter med riven?
Citera
2013-10-29, 03:43
  #12674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Har lite undringar ifall någon bra spelare skulle kunna svara på mina frågor. Jag lirar ofta riven top och får oftast 1-0 ganska tidigt eller så. Men sedan kommer problemet. Jag vet inte hur jag ska krossa min motståndare. Vad menas detta med snowball och hur/vad bör jag göra för att lyckas krossa honom efter att jag fått en tidig kill. Vad anser ni som en bra bild för att vinna early 1v1 fighter med riven?

Pusha så deras junglare kommer, knäpp han och du är nu far lead över han, 2 lvls högre brukar vara en grund för en seriös stomp, massor av folk som säger att du skall switcha lane, jag tycker du stannar kvar på toppen och pushar till inhib, du blir bara starkare och starkare och slutligen lär dom ffa pga.. "please riven fed cant win gg"
Citera
2013-10-29, 05:15
  #12675
Medlem
SpooN.s avatar
Den heron jag kört mest med är janna och lirar alltid med flash/barrier. Barriern är hur skön som helst att baita med eller överleva ivriga dives. Varför barrier är så OP på just Janna är för att när barriern släppt så har man hunnit få tillbaka till vanliga shielden(E). Så E - Barrier - E = en massa hp saved.
Händer rätt ofta att jag blir divad och carryn bara auotoar lite o så vinner man.

Jag är iofs bara silver men barriern är sjukt soft early för folk vill verkligen döda än men KAN inte Är väl noobs jag kör med för så fort de ser en low HP janna gör de fan allt för att döda en.

27 vunna och 10 torskade med henne R soloQ

Ska bli kul att se hur supportrollen kommer funka, verkade spännande men udda när jag läste tråden. Lär ju vara helt skumt i början som man alltid tycker men sen vänjer man nog sig
Citera
2013-10-29, 08:17
  #12676
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Den heron jag kört mest med är janna och lirar alltid med flash/barrier. Barriern är hur skön som helst att baita med eller överleva ivriga dives. Varför barrier är så OP på just Janna är för att när barriern släppt så har man hunnit få tillbaka till vanliga shielden(E). Så E - Barrier - E = en massa hp saved.
Händer rätt ofta att jag blir divad och carryn bara auotoar lite o så vinner man.

Jag är iofs bara silver men barriern är sjukt soft early för folk vill verkligen döda än men KAN inte Är väl noobs jag kör med för så fort de ser en low HP janna gör de fan allt för att döda en.

27 vunna och 10 torskade med henne R soloQ

Ska bli kul att se hur supportrollen kommer funka, verkade spännande men udda när jag läste tråden. Lär ju vara helt skumt i början som man alltid tycker men sen vänjer man nog sig

Du spelar alltså support med barrier? Skumt
Citera
2013-10-29, 09:17
  #12677
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik01
Pusha så deras junglare kommer, knäpp han och du är nu far lead över han, 2 lvls högre brukar vara en grund för en seriös stomp, massor av folk som säger att du skall switcha lane, jag tycker du stannar kvar på toppen och pushar till inhib, du blir bara starkare och starkare och slutligen lär dom ffa pga.. "please riven fed cant win gg"
Bara stanna kvar toplane tills gamet är över fungerar i 60% fall inte (Ungefär). Är motståndarna smarta så går dem bara med 3 personer toplane så dör han, och då kommer hans motståndare tillbaka in i matchen riktigt mycket tyvärr. Speciellt om han börjar få en bounty på sig.. Självklart ska man ju pusha och ta tornet, men vad man gör sen beror ju mycket på vad som händer i spelet.
Det kan ju fungera att bara pusha och pusha så man får inhib, men ska man ha den spelstilen så känns ju både Shen, Renekton & Nasus mycket vettigare att spela tycker jag iaf.

Har dem en midlaner som är stark & är före din midlaner är det ju kanske inte det smartaste att bara pusha, utan det kanske är lite smartare att pusha upp lanen och sen ta en dragon/torn på en annan lane.
--
Exakt vad man ska bygga på riven beror väll på gamet, men oftast så bygger man väll BT, LW, Cleaver & kanske en hydra.

--

@ Spoon, om du verkligen vill ha "odödlighet" i lane som det låter du vill ha så varför kör du inte med heal istället? Du kan ju hjälpa din ad carry samtidigt då ju, och får permanent HP istället för en sköld.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-10-29 kl. 09:21.
Citera
2013-10-29, 14:34
  #12678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik01
Pusha så deras junglare kommer, knäpp han och du är nu far lead över han, 2 lvls högre brukar vara en grund för en seriös stomp, massor av folk som säger att du skall switcha lane, jag tycker du stannar kvar på toppen och pushar till inhib, du blir bara starkare och starkare och slutligen lär dom ffa pga.. "please riven fed cant win gg"

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Bara stanna kvar toplane tills gamet är över fungerar i 60% fall inte (Ungefär). Är motståndarna smarta så går dem bara med 3 personer toplane så dör han, och då kommer hans motståndare tillbaka in i matchen riktigt mycket tyvärr. Speciellt om han börjar få en bounty på sig.. Självklart ska man ju pusha och ta tornet, men vad man gör sen beror ju mycket på vad som händer i spelet.
Det kan ju fungera att bara pusha och pusha så man får inhib, men ska man ha den spelstilen så känns ju både Shen, Renekton & Nasus mycket vettigare att spela tycker jag iaf.

Har dem en midlaner som är stark & är före din midlaner är det ju kanske inte det smartaste att bara pusha, utan det kanske är lite smartare att pusha upp lanen och sen ta en dragon/torn på en annan lane.
--
Exakt vad man ska bygga på riven beror väll på gamet, men oftast så bygger man väll BT, LW, Cleaver & kanske en hydra.

--

@ Spoon, om du verkligen vill ha "odödlighet" i lane som det låter du vill ha så varför kör du inte med heal istället? Du kan ju hjälpa din ad carry samtidigt då ju, och får permanent HP istället för en sköld.

Kollade lite på boxbox stream när han spelar riven top och vad han gör men jag verkligen inte jämföra mig med honom. Har märkt att när jag pushar top efter första tornet är nere kommer ofta junglaren ovh kanske Midlanden top för att döda mig. Sen märkte jag att boxbox splitpushar medans hela laget pushar någon annanstans, när jag gör detta så blir jag bara flamead fast jag säger vad de borde göra eftersom jag kunde duella 1v1 kanske 1v2 mot alla i deras lag eftersom jag låg före. Ska man verkligen använda ignate + flash eller vad föredrar ni? Har sett några spela med barrier eller exhaust. Tack för svaren!
Citera
2013-10-29, 14:54
  #12679
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Kollade lite på boxbox stream när han spelar riven top och vad han gör men jag verkligen inte jämföra mig med honom. Har märkt att när jag pushar top efter första tornet är nere kommer ofta junglaren ovh kanske Midlanden top för att döda mig. Sen märkte jag att boxbox splitpushar medans hela laget pushar någon annanstans, när jag gör detta så blir jag bara flamead fast jag säger vad de borde göra eftersom jag kunde duella 1v1 kanske 1v2 mot alla i deras lag eftersom jag låg före. Ska man verkligen använda ignate + flash eller vad föredrar ni? Har sett några spela med barrier eller exhaust. Tack för svaren!
För det första är det vääldigt stor skillnad på spelarna i Challenger/D1 gentemot silver/guld spelare. Spelarna högre upp vet hur split-push fungerar och gör någonting av det när man splitpushar, dvs dem utnyttjar att det är två eller tre personer toplane och gör någonting, tar till exempel Dragon eller bot turret. Väldigt svårt att split-pusha effektivt i soloq tyvärr.
Men, du får börja köpa wards och värda djupare så kanske du kommer undan också, det är ett misstag flera personer gör när dem pushar, tyvärr..

Öhh, vilka summonerspells du använder beror väll på dig själv, men Flash & Ignite är väll standard på riven, går ju att använda ignite+barrier/exhaust om du verkligen vill cheesa.
Citera
2013-10-29, 15:16
  #12680
Medlem
Har precis köpt vayne, tro det eller ej så är jag i guld utan att ens ha testat hen! . Är det smartcast som gäller med hen eller funkar det lika bra utan?
Citera
2013-10-29, 15:45
  #12681
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveensken
Har precis köpt vayne, tro det eller ej så är jag i guld utan att ens ha testat hen! . Är det smartcast som gäller med hen eller funkar det lika bra utan?

Smartcasta allting på alla utom möjligtvis wards och rumble R+viktor E. Hade känts jävligt skumt att inte smartcasta vayne Q och E imo
Citera
2013-10-29, 15:46
  #12682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
För det första är det vääldigt stor skillnad på spelarna i Challenger/D1 gentemot silver/guld spelare. Spelarna högre upp vet hur split-push fungerar och gör någonting av det när man splitpushar, dvs dem utnyttjar att det är två eller tre personer toplane och gör någonting, tar till exempel Dragon eller bot turret. Väldigt svårt att split-pusha effektivt i soloq tyvärr.
Men, du får börja köpa wards och värda djupare så kanske du kommer undan också, det är ett misstag flera personer gör när dem pushar, tyvärr..

Öhh, vilka summonerspells du använder beror väll på dig själv, men Flash & Ignite är väll standard på riven, går ju att använda ignite+barrier/exhaust om du verkligen vill cheesa.

Aa det är det jag sett på hans streams. När han har övertag och pushar kommer det 2-3 stycken top och då pushar hans lagkamrater hårt de andra lanes. Men tyvärr lirar jag ju med idioter men men.. Har också märkt att människor ofta skiter i dragon av någon konstig anledning.. De kan vara 2-3 stycken bot mot en eller ingen alls ibland och de tar inte dragon. När jag lirar top kan jag ju inte påverka dragon så jättemycket för utom att säga till.

Tyvärr är jag inte tillräckligt bra för att carrya ett
Helt lag och så, så det känns trpkigt att folk ska feeda andra lanes så man inte kan dominera eller 1v1 alla ibland tillochmed..
Citera
2013-10-29, 15:46
  #12683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Du spelar alltså support med barrier? Skumt
Det fungerar bättre än man tror. Har gjort det några gånger då jag glömt att byta summoner spells.
Har gjort många earlygamebaits eftersom ingen väntar sig att man kör barrier som supp
Citera
2013-10-29, 15:58
  #12684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveensken
Har precis köpt vayne, tro det eller ej så är jag i guld utan att ens ha testat hen! . Är det smartcast som gäller med hen eller funkar det lika bra utan?

Det är helt och hållet smaksak. Men den enda skillen där det faktiskt gör någon skillnad på vayne är hennes E.
__________________
Senast redigerad av Mantrid 2013-10-29 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in