2013-10-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donabedian
Jag provade flyga in en gång men det kändes som att jag blev upptäckt redan långt uppe i luftrummet. Mitt sätt är att hoppa över stängslet med motorcykel via en avsats på berget norr om anläggningen, sen köra fort som fan och hoppas på det bästa. Motorcykel är jävligt smidigt imo.

Testa att hålla dig under radarhöjd (läs: flyg så lågt som möjligt) så slipper du wanted-level när du ska in i militärbasen.
Har fungerat utmärkt för mig hittills, speciellt med helikopter. Får wanted level först när helikopterns landningsställ slår i marken inne i basen.

Dock så fungerade det mindre bra för min brorsa. Var inte med i helikoptern/flygplanet när han testade så kan hända att han flög för högt ändå.
Citera
2013-10-29, 14:06
Medlem
Skranks avatar
Bad sport för att man förstör spelares bilar är ju helt åt helvete. Det är GTA, det går ju ut på att skapa allmänt kaos och skjuta sönder bilar. Iallafall i Free mode.

Bad sport för att man lämnar jobb eller skjuter ihjäl lagmedlemmar är bra men för att man förstör bilar är riktigt dåligt. Bilar som spelaren dessutom får igen helt gratis i och med försäkringen. Lägg en större peng på försäkringen som man är tvungen att betala och skippa bad sport enligt mig.

Man vågar ju aldrig kasta en granat eller sticky bomb i en biljakt med flera spelare till exempel, så som det är nu.
Citera
2013-10-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Testa att hålla dig under radarhöjd (läs: flyg så lågt som möjligt) så slipper du wanted-level när du ska in i militärbasen.
Har fungerat utmärkt för mig hittills, speciellt med helikopter. Får wanted level först när helikopterns landningsställ slår i marken inne i basen.

Dock så fungerade det mindre bra för min brorsa. Var inte med i helikoptern/flygplanet när han testade så kan hända att han flög för högt ändå.

Gör precis likadant som du, snor en helikopter först någonstans, flyger sedan till en av jetsen i mitten någonstans och hinner nästan alltid sätta mig i planet innan jag får någon wanted level. Gäller att flyga lågt in med helikoptern och lågt ut med jetplanet så de inte skjuer ner dig.
Citera
2013-10-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Bad sport för att man förstör spelares bilar är ju helt åt helvete. Det är GTA, det går ju ut på att skapa allmänt kaos och skjuta sönder bilar. Iallafall i Free mode.

Bad sport för att man lämnar jobb eller skjuter ihjäl lagmedlemmar är bra men för att man förstör bilar är riktigt dåligt. Bilar som spelaren dessutom får igen helt gratis i och med försäkringen. Lägg en större peng på försäkringen som man är tvungen att betala och skippa bad sport enligt mig.

Man vågar ju aldrig kasta en granat eller sticky bomb i en biljakt med flera spelare till exempel, så som det är nu.

Håller med! Är bilen försäkrad kostar det ju bara en massa ändå att spränga en annan bil. Kostade mig 12500 dollar häromdagen och det var olyckshändelse. Lekte runt och skapade kaos i trafiken bara så kommer en annan spelare och kör in en hög bilar som brinner pga att jag sprängt några av dem. Hans bil exploderar och han dör. Jag tappas på 12500 dollar och får bad sport för det. Idiotiskt!
Citera
2013-10-29, 15:41
Medlem
Cules avatar
Poliser på GTA V suger, jag kommer ut från garaget med min nya kromade Adder för att styla för några polare men polisen jagade en annan spelare och 2 polisbilar från ingenstans krockar med mig och jag får 3 stjärnor!! WTF...jag hade inte gjort ett skit!

Eller man är långt ifrån civilisation, du skjuter en turist med pistol som dessutom har ljuddämpare och inte en enda jävla vittna i närheten men man får direkt en stjärna!

Man kan sälja en bil var 25:e minut (riktiga minut) men det finns vissa horungar i gamla Los Santos överbron och sitter med snipor och varje gång folk säljer sina bilar blir dom skjutna och deras horpolare tar en del av pengarna. Snacka om inte ha nåt liv...haha
Citera
2013-10-29, 15:47
Medlem
Fan ska vissa få mer pengar en andra i online missions, Jag fick 8000 medans de andra fick 16000 jag hade dödat 4 st dött 0, en som fick 18000 hade dödat 5 dött 1 gång tex om det spelar någon roll.
Citera
2013-10-29, 15:52
Medlem
Cules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Fan ska vissa få mer pengar en andra i online missions, Jag fick 8000 medans de andra fick 16000 jag hade dödat 4 st dött 0, en som fick 18000 hade dödat 5 dött 1 gång tex om det spelar någon roll.
Man får lite pga att dom är lvl 70 t ex och du 40 plus att mission är lvl 65. Fattar du va jag menar?

Ibland får man lite eftersom man har kört samma mission förut men det är ny för andra.
Citera
2013-10-29, 15:52
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cule
Man kan sälja en bil var 25:e minut (riktiga minut) men det finns vissa horungar i gamla Los Santos överbron och sitter med snipor och varje gång folk säljer sina bilar blir dom skjutna och deras horpolare tar en del av pengarna. Snacka om inte ha nåt liv...haha
Var 40e minut kan du sälja en bil.
Sen tappar man ju aldrig mer än 100-200 dollar ändå när man dör.
Har sprungit runt med 20-30.000 på fickan och dött en massa gånger utan att förlora mer än 100$ plus pengar till sjukhuset.
Citera
2013-10-29, 15:59
Medlem
Cules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Var 40e minut kan du sälja en bil.
Sen tappar man ju aldrig mer än 100-200 dollar ändå när man dör.
Har sprungit runt med 20-30.000 på fickan och dött en massa gånger utan att förlora mer än 100$ plus pengar till sjukhuset.
Konstigt, jag har blivit av med 3000-4000$!
Citera
2013-10-29, 16:03
Medlem
Fan man får ju liv när man äter "snack" på select jag har alltid ätit de bara för att skräpa ner LOL. Man får knappt något liv ändå. Sen kunde man typ sätta på sig skyddsväst där tror jag aldrig gjort det dock.
Citera
2013-10-29, 16:12
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Fan man får ju liv när man äter "snack" på select jag har alltid ätit de bara för att skräpa ner LOL. Man får knappt något liv ändå. Sen kunde man typ sätta på sig skyddsväst där tror jag aldrig gjort det dock.
Det är asbra på survival, du får mycket mer liv och på direkten tillskillnad från freeroam.
Citera
2013-10-29, 16:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ja, det är riktigt bra. Däremot tar det jävligt lång tid om man ska behöva titta på när han äter.
Vad jag alltid gör är att ta fram ett dubbelhandsvapen och ta skydd vid något, sen gå in på inventory och klicka på godiset tills livet blir fullt.

Således slipper man se animationen, och livet stiger uppåt för varje klick du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in