2013-10-27, 20:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Farligt med stoploss då Nokian har en tendens att rasa rejält sekunderna efter rapporten släpps för att sedan gå tillbaka upp.
Det vet man aldrig... Det är dumt att spekulera i enskilda rapporter. Det är bättre att köpa aktier i bolag man tror på, på lite längre sikt.
Citera
2013-10-28, 11:01
Medlem
Paynova ska släppa sin rapport imorgon. Kan bli en liten raketfärd om den visar ett bra resultat.
Citera
2013-10-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YYMMDD-XXXX
Paynova ska släppa sin rapport imorgon. Kan bli en liten raketfärd om den visar ett bra resultat.

Värt att köpa? Ligger på 1.16 nu.. Hur mycket skulle det kunna öka? När imorgon ska de släppa rapporten?
Citera
2013-10-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problemguy
Värt att köpa? Ligger på 1.16 nu.. Hur mycket skulle det kunna öka? När imorgon ska de släppa rapporten?

Jag skulle nog säga köp. Kan nog göra en vinst kortsiktigt. Har varit en hel del insiderhandel under senaste tiden.

Analysföretaget investtech skriver följade om paynova:

Citera
2013-10-28, 12:42
Medlem
ForeverADrones avatar
Jaha, ligger 30% + i serstech nu, och 20%+ för dagen, visst gör man klokast att sälja av och invänta rekyl imorgon? Den lär väl knappast hålla sig och gå upp ytterligare imorgon?

Känns vansinnigt att sitta med 25% + idag och inte sälja av, nej säljer av nu!
Citera
2013-10-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Jaha, ligger 30% + i serstech nu, och 20%+ för dagen, visst gör man klokast att sälja av och invänta rekyl imorgon? Den lär väl knappast hålla sig och gå upp ytterligare imorgon?

Och aktietipset är? Bättre att du skaffar en blogg.
Citera
2013-10-28, 16:57
Medlem
Citat:

Eller... Så slutar betala du betala en massa courtage och inväntar 20kr om några månader.
Citera
2013-10-28, 20:27
Medlem
ForeverADrones avatar
Jag står inför kvalet att antingen lägga mig tyngre i shamaran petreleum eller gå in i africa oil med de pengarna som jag nu har i likvida medel(motsvarar ca 10% av min porfölj).

Alltså, lägga knappt 25% av porföljen i shamaran eller 15% i shamaran och 10% i africa oil?

Vad säger ni? Själv känns det lite hugget som stugget för mig men lutar lite åt det första alternativet. Tankar?
Citera
2013-10-28, 20:44
Medlem
Citat:
Jag står inför kvalet att antingen lägga mig tyngre i shamaran petreleum eller gå in i africa oil med de pengarna som jag nu har i likvida medel(motsvarar ca 10% av min porfölj).

Alltså, lägga knappt 25% av porföljen i shamaran eller 15% i shamaran och 10% i africa oil?

Vad säger ni? Själv känns det lite hugget som stugget för mig men lutar lite åt det första alternativet. Tankar?

Ähh. Lägg inte allt i samma. Köp Pilum. Nedtryckt i skorna och kommer explodera uppåt snart.
Citera
2013-10-28, 21:08
Medlem
ForeverADrones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Ähh. Lägg inte allt i samma. Köp Pilum. Nedtryckt i skorna och kommer explodera uppåt snart.
Motivering?
Citera
2013-10-28, 23:52
Medlem
Twixess avatar
Någon som vet var det är lättast att kolla upp när Q3 rapporterna kommer?

Villa veta när dessa kommer;
Opus group
Africa Oil
Investor
Citera
2013-10-29, 00:01
Medlem
zillozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twixes
Någon som vet var det är lättast att kolla upp när Q3 rapporterna kommer?

Villa veta när dessa kommer;
Opus group
Africa Oil
Investor

Opus kommer 22 nov iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in