2013-10-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OxenBrus
MB framstår som tänkbar GM om man läser förhörsprotokollen, men jag menar ändå att de tekniska bevisen mot KJ, (Blodet,tejpen och DNA:t på VB:s kvarlevor) slår hål på dem teorierna om MB som gärningsman...

Ingenting pekar på MB, varken när det gäller mordet eller att bevis skulle ha plaserats hos självaste KJ.
Citera
2013-10-28, 19:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Militären?

Finns en massa möjligheter, du nämner militären som ett ex. KJs pappa jobbar ju åt det militära, mamman på en vårdcentral. AN har jobbat på sjukhuset. Restaurangen har säkert sådan tejp och blå plåster. Gamla förbandslådor som brukar finnas i bilar kan ha liknande tejp. Airsoftpolarna kan få sedan tejp av sina föräldrar. Karatelubbarna kan säkert ha liknande tejp ifall någon blir skadad.
Citera
2013-10-28, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OxenBrus
Jag är inte alls så påläst som de flesta av er härinne förmodligen är, men efter att ha gått igenom lite mer än halva FUP:en så har ju min bild av VB fått sig en rejäl "törn". Visst hade jag läst om hennes förhållande med MB men det är ju knappast allt...

Ni vet ju bättre än mig vad hon var för typ av person!? Men när jag läser om påstådda!? våldtäkter hon varit utsatt för, frispel när hon delade ut reklam, hot om våldtäktsanmälningar ifall hon inte fick 1000:- m.m... Det finns säkert mer som ni kan tillägga!?....

Fått bilden av en person utan självkänsla med ett stort bekräftelsebehov, Hon blev säkert utnyttjad av främst MB men hon har ju helt klart inte betett sig exemplariskt själv direkt.... Just MB framstår som tänkbar GM om man läser förhörsprotokollen, men jag menar ändå att de tekniska bevisen mot KJ, (Blodet,tejpen och DNA:t på VB:s kvarlevor) slår hål på dem teorierna om MB som gärningsman...

Även om hon inte betett sig exemplariskt så vad spelar det för roll? Är det hennes fel menar du att hon blivit utnyttjad av MB och mördad och styckad av KJ?

Hon var ju kär i MB . Men han hade bara henne som sin lilla knulldocka så fort han var lite kåt. Sedan berättade han inte om sin fru för VB. Tro fan att hon blev besviken och ledsen.
Senast redigerad av ClaudiaCardinale 2013-10-28 kl. 19:10.
Citera
2013-10-28, 19:12
Medlem
highfives avatar
Tänker på LVs observation av bilar.

När han återkom efter cirka 15 minuter stod där två bilar. En vit bil vilken han upplevde som
en Volvo kombi, AWD typ s40 eller s60, mindre än en SUV säger han. Han kör själv en
Santa Fe, bilen han såg var mindre än den. Volvon var ganska ny, kanske...
s 105 Fup.

Har nog blivit fel i förhörsprotokollet igen eller så sa LV fel. Är det en kombi och en Volvo som beskrivs så det V50 eller V60. S-modellerna står för sedaner.

Vem skulle i så fall ha en vit Volvo eller liknande? Varför kallas detta vittne? Och dessutom avslutar han innan pappan ska vittna.....
Citera
2013-10-28, 19:14
Medlem
MrFolds avatar
Inte är det mycket som försvararen ser ut att kunna uppbringa. Tre karaktärsvittnen som antagligen ska försöka måla upp en gemensam bild av en totalt hjälplös person. Jag tror åklagarna kommer att vara förberedda på detta och visa på exempel att den åtalade faktiskt klarat av att både organisera och genomföra projekt han varit intresserad av. Ett vittne som ska prata om nån bil han sett vid Gula huset den 19-20 maj och så kvinnan som såg den "asiatiska kvinnan". Det sistnämnda vittnet tycker jag är mest intressant, men försvarets problem är att det är tveksamt om det exkluderar KJ som gärningsman om man lyckas etablera en bild av att det kan ha varit VB med någon rimlig grad av sannolikhet. Och så tejprullen då. Försåvitt man inte kallar en egen forensiker är jag tveksam till hur man ska kunna prata bort slutsatsen. Den står ju där den står. Den är inte jättestark, men jag undrar om domstolen verkligen kommer att låta sig övertygas till att bortse från matchningen helt. Dessutom finns ju själva blodbesudlingen på rullen kvar.

Sen får man förstås se vad han kan lyckas med när det gäller övrig bevisning och vittnesmål...
Citera
2013-10-28, 19:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Varför har diskussionen snöat in på MB?
Han har också varit under lupp men man har inte funnit att han har ngt med mordet att göra. KJ däremot har flera bevis emot honom. VB sms:ade med MB troligen därför att hon var rädd och bad om hjälp åtminstone bör ngt sådant ha skrivits då hon strax innan försökt kalla på hjälp. MB kanske var trött på att VB hängde efter honom och därför trodde han inte att hon var i fara. MB:s fru skrev visserligen fula ord om VB på FB, som sedan raderades, och det kan ju vara att hon var svartsjuk och trött på VB.

Intressant är att tidigt i detta ärende fick jag höra av en källa att det kunde vara en sexlek som spårat ut!

Två saker bara som stör mig

1. Om man är rädd går det ju fortare att ringa än att SMS.a och varför ringde hon inte styvfadern som hon brukade, då han garanterat hämtat henne istället för att, i rädsla för KJ, messa MB?

2.AN säger sig ha varit helt ovetande om sin mans prassel med VB fram till dagen för MB's förhör eller iaf i närtid till det. Ja hon fick samtal från pojkvaskern som ringde och skvallrade, men hon valde att tro sin man som dementerade detta.
Citera
2013-10-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Även om hon inte betett sig exemplariskt så vad spelar det för roll? Är det hennes fel menar du att hon blivit utnyttjad av MB och mördad och styckad av KJ?

Hon var ju kär i MB . Men han hade bara henne som sin lilla knulldocka så fort han var lite kåt. Sedan berättade han inte om sin fru för VB. Tro fan att hon blev besviken och ledsen.

Är du läskunnig?! Vart i h----e i mitt inlägg skriver jag att det är hennes fel att hom blir utnyttjad och mördad!? MB är förmodligen en skithög med pedofil-drag men ingen mördare....

Helt rätt i att hon hade rätt att var besviken och ledsen, men hennes beteende med att hota anmäla om våldtäkt om hon inte får 1000:- etc kan ju knappast försvaras!!
Citera
2013-10-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Ingenting pekar på MB, varken när det gäller mordet eller att bevis skulle ha plaserats hos självaste KJ.

Men det är ändå konstigt att polisen inte undersökte MB mer.
Det enda de hade att gå på var att KJ såg VB sist.
Polisen visste redan den 8/5 att MB hade kontakt med VB (Fup 903)

Det var först den 23/5 som de fick veta om blodet i bilen hos KJ.
Citera
2013-10-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Exakt det jag säger ju...
Citera
2013-10-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tänker på LVs observation av bilar.

När han återkom efter cirka 15 minuter stod där två bilar. En vit bil vilken han upplevde som
en Volvo kombi, AWD typ s40 eller s60, mindre än en SUV säger han. Han kör själv en
Santa Fe, bilen han såg var mindre än den. Volvon var ganska ny, kanske...
s 105 Fup.

Har nog blivit fel i förhörsprotokollet igen eller så sa LV fel. Är det en kombi och en Volvo som beskrivs så det V50 eller V60. S-modellerna står för sedaner.

Vem skulle i så fall ha en vit Volvo eller liknande? Varför kallas detta vittne? Och dessutom avslutar han innan pappan ska vittna.....

Fattar inte riktigt vad BF vill med detta vittne, är det fönstret så är det helt ointressant om det var helt hösten 2012 även om KJ ringde in den 22'a maj till polisen Luleå att de hade varit sönder i minst tio år.

Bilarna förutom då denna svarta Golf i förhör 2 med LV men den skulle ju istället tala emot KJ (Hans bror har en Golf och den är svart).

Är det att hans hund inte reagerat vid huset eller på väg nedför traktorvägen och då förbi (ca 35m från FP2) och BF vill påvisa att hon fanns inte vid FP1/FP2 18-19 maj ??

Jag vet inte, kanske någon annan har en tes om varför man kallar detta vittne.
Citera
2013-10-28, 19:22
Medlem
Kan tejpen vara ngt som köps in för soft airgun spel?
Enligt NSD är det vanlig kirurg tejp

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7935827
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-10-28 kl. 19:28.
Citera
2013-10-28, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan tejpen vara ngt som köps in för soft airgun spel?
Finns det ngn bild på den?
KJ säger själv att han köper sån't på OK, Statoil etc. Det köper nog var och en efter behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in