2013-10-28, 01:23
Medlem
Grandiosos avatar
Har kollat igenom lite och kan konstatera att här lagts ner ett imponerande arbete.
Riktigt bra jobbat från många håll. Flashback när det fungerar som bäst: a really good
teamwork, dear flashbackare!
Inte minst från den ofta hårt ansatta hovfaxens sida. mvagrippa som vanligt helt suverän.
Ja, alla de andra också som grävt fram uppgifter.

Jag vill ogärna grumla den nyfunna glädjen i tråden men undrar ändå över: hur ska
ni få ner den här utflyttade gamlingen till Sveavägen? Vad är det som egentligen talar för
att just den här personen skulle ha med mordet att göra på något sätt?

Ja, ni vet ju min inställning i skuldfrågan så jag är följaktligen väldigt skeptisk till allt vad
andra spår heter än mitt eget lilla...

Men hur som helst - de senaste dagarna har visat vad det här forumet kan åstadkomma,
här är klipskt folk med energi och vilja till tusen.
Citera
2013-10-28, 01:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Ok! jag måste samla mig....

Nu skriver jag rakt ut luften....
Om det jag misstänker är sant... att Palme hade HIV, berätta då omedelbart det för Mattias Palme om han inte redan känner till detta. Gör det NU!!!!!

Nu ber jag en bön för Ingvar Carlsson måtte du stå på rätt sida i detta, alla lögner och mörkläggningar kan förlåtas men sig inte att du visste något om detta i förväg.

Instämmer i fetat, måtte Ingvar Carlsson stå på rätt sida staketet om/när frågetecken rätas ut och dimman som dolt sanningen i decennier börjar lätta. LP tror jag är en sedan länge förlorad själ, men kanske finns det hopp om IC. Att de som medvetet ljugit och vilselett blir hårt åtgångna är nog ett rimligt antagande ..
Citera
2013-10-28, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Inte minst från den ofta hårt ansatta hovfaxens sida. mvagrippa som vanligt helt suverän.
Ja, alla de andra också som grävt fram uppgifter.

Jag vill ogärna grumla den nyfunna glädjen i tråden men undrar ändå över: hur ska
ni få ner den här utflyttade gamlingen till Sveavägen? Vad är det som egentligen talar för
att just den här personen skulle ha med mordet att göra på något sätt?

Hovfaxens lögner och fantasier och trollande har ju än en gång avslöjats ganska tydligt. Är det det du menar?

Annars har du helt rätt. Detta säger inte så mycket mer än det vi redan vet om utredningen. Att polisspåren inte utretts fullt ut ens idag. Sedan kan man fråga sig om ett polisspår kan ge förklaringen till de turer som varit i 27 år och ledas till Sveavägen. Att det läcker sådant här kring vilka PU hör är ju inget nytt fenomen. Det brukar komma när utredningen känner sig pressad. Nyheten är att det inte längre handlar om saker som har med CP-spåret att göra utan ett som PU hävdat i 25 år avfört spår som var känt av utredare inom PU (och t ex Politiker) redan då det begav sig. Frågan som är mest intressant är varför och hur avfördes dessa spår och hur många andra spår har legat begravda i utredningen all denna tid man följde fel spår dvs CP som även majoriteten av gamla PU medarbetare vet är stendött och har så varit mycket länge!

Idag är det bara du Grandioso och några få till som helt emot att kunskap och logik biter sig fast vid den villfarelsen trots att CP varken kan ges motiv... kopplas till mordplatsen eller till något vapen medan de som drivit spåren därhän däremot kan kopplas till tydliga nätverk som var samlingspunkt för politiska extremister som inte såg OP med blida ögon och med kvarstående avsevärd makt inom militär, polis, politik och den militära sidan av underrättelsevärlden.
Citera
2013-10-28, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men då är bara frågan, är L*rs-Christian B*rghs historia sann och i så fall, vad kan man dra för slutsats? Dan K var tydligen inte den enda som fiskade eller låtsades fiska efter en skytt strax innan MOP. En intressant sak med DK är att han sagt sig kunna skaffa fram ett beslagtaget ej protokollfört vapen samt nämnt en summa om jag inte mindes fel.

Hovfaxen har ju också letat fram en kollega till DK som haft kontakt med honom i Perth genom en superfyndig googling.

Tack och lov att du finns härinne och ställer frågan: är det här sant och relevant för MOP då?
Som Krusell sade: det måste ju baxas ner till Sveavägen också. Jag är
skeptisk...

Och till skillnad från Lena Melin på AB tyckte jag DK svar till reportern Röstlund lät helt normalt om han nu också är buddhist. Chockad, överrumplad men också vänlig.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-28 kl. 06:27.
Citera
2013-10-28, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Copycatting ger inga poäng!

vad menade du med det egentligen?
Citera
2013-10-28, 08:18
Medlem
brukerinnes avatar
Godt jobbet, Flashbackere!
Vil bare opplyse om at også jeg kan se noen hvite bokstaver på fingeren på fotoet.
Foruten den første bokstaven, er det svært uklart, og jeg er usikker på om PLUP er helt korrekt.
Men bruk ikke tid og energi på å beskylde Hovfaxen for løgn.
Dette var en god observasjon.
Lykke til med videre konstruktiv graving!
Er det mulig å finne ut mer om RA som bor i Perth og jobber "med olika säkerhetsföretag".
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utpekad-palmemordare-trader-fram_78880.svd
Senast redigerad av brukerinne 2013-10-28 kl. 08:37.
Citera
2013-10-28, 08:57
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vilken märklig norska du ligger inne med Kastar dig in trots att saken är klart utagerad förut och stöttar en sedan länge mycket känd trollare i tråden som använder sig att alla trix i boken på ganska genomskinliga sätt!
Jeg bruker noen ganger svenske ord for at det skal bli lettere å forstå.
Jeg "kastet meg inn" bare for å sende et bilde.
Jeg har for lite kunnskap til å kunne bidra her, og vil holde meg i bakgrunnen.
Jeg forsvarer Hovfaxen kun når det gjelder bokstavene på bildet, fordi jeg synes det er synd at debatten avsporer.
Når det gjelder utredaren, kom jeg over hans innlegg via søkeord, men medgir at jeg ikke kan vurdere hans troverdighet.
Senast redigerad av brukerinne 2013-10-28 kl. 09:04.
Citera
2013-10-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Har varit en mycket bra dag i tråden och jag säger bra jobbat till alla tråddeltagare som bidragit, ingen nämnd och ingen glömd.

Jo ,vissa skall vi glömma. Tyvärr har ju uppgifterna uppenbarligen varit kända för PU och för politiker i 25 år utan åtgärder. Det är det viktigaste vi kan lära oss.
Citera
2013-10-28, 09:11
Medlem
Jag vet inte om det har någon betydelse, men den första Citroen-bilden (Aftonbladets) tror jag inte är tagen utanför Dan K´s bostad. Kanske på någon annan intressant adress. Det är trädet över bilens högersida som stör mig.
Citera
2013-10-28, 09:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Jag vet inte om det har någon betydelse, men den första Citroen-bilden (Aftonbladets) tror jag inte är tagen utanför Dan K´s bostad. Kanske på någon annan intressant adress. Det är trädet över bilens högersida som stör mig.

-Gissar spontant på att det är taget vid hans bostad
-Kolla mittenbilden på det kollage jag laddade upp
-det är nog taget med tele som trycker ihop perspektivet
Citera
2013-10-28, 09:25
Medlem
hehehos avatar
Kollat med identifieringsexpert:

-Grillbilden är med största sannolikhet PO Karlsson eller nära släkting (typ bror)
- Är det sant blir det ju riktigt spännande
Citera
2013-10-28, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo

Tänkte också på det, så jag gick till vänster på gatan i Google. Trädet och staketet hör
till grannen två hus bort. Så det stämmer exakt.
Fotografen har suttit i en bil två-tre hus åt höger och tagit med 300-400mm objektiv,
då trycker det ihop perspektivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in