2013-10-28, 12:46
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamorak
Den som tipsar en resenär om att denne kan söka hjälp hos sin gamle kollega DK är med stor sannolikhet Cl**s W*sd*hl.

Bild här:
http://www.dn.se/ekonomi/valuta-skojarnas-nya-falla/

BTW: blandade pusselbitar: det finns en J. Klöf. i sverige som är kompis med en livvakt Hult*** med skyddad identitet som säger sig hata socialdemokratin och har skrivit en ny grundlag åt sverige. Båda ca 50+.
Senast redigerad av heheho 2013-10-28 kl. 13:26.
Citera
2013-10-28, 13:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Bild här:
http://www.dn.se/ekonomi/valuta-skojarnas-nya-falla/
Kan tyvärr inte få fram bilden i DN, kan den ha tagits bort?
Citera
2013-10-28, 13:23
Medlem
Angående P O Karlsson

I 1985-års telefonkatalog Stockholm finner jag tre st Per Ola Karlsson boende i:
Sollentuna, född 1952
Enskede, född 1960
Huddinge, född 1962

Alla tre finns kvar i Stockholmsområdet boende i:
Lidingö (nu Peo Karlsson), ensamstående med två barn
Bandhagen, ensamstående utan hemmavarande barn
Bromma, gift med ett hemmavarande barn

Jag tror vi kan glömma Per Ola Karlsson; åtminstone som emigrant.
Citera
2013-10-28, 13:24
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Angående P O Karlsson

I 1985-års telefonkatalog Stockholm finner jag tre st Per Ola Karlsson boende i:
Sollentuna, född 1952
Enskede, född 1960
Huddinge, född 1962

Enskedemannen?
Citera
2013-10-28, 13:30
Medlem
Citat:
Enskedemannen?

Jo, tanken slår en, men det fanns ca 14000 män i Enskede vid den aktuella tiden.
Citera
2013-10-28, 14:04
Medlem
På facebook finns en Per-Ola Karlsson i Uppsala, med hemort Varberg. finns en del
bilder där, liknande frisyr.....
Citera
2013-10-28, 14:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....BTW: Klöfverskjöld är delvis en finsk ätt, kan ha bäring på alla de finsk- och estniskttalande bland "the usual suspects"
Då inställer sig samtidigt möjligheten att också DK kan ha spelat dubbelt för både CIA och Holmérs räkning för att på något sätt kunna ringa in trippelsvikaren PG Näss.
Citera
2013-10-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
På facebook finns en Per-Ola Karlsson i Uppsala, med hemort Varberg. finns en del
bilder där, liknande frisyr.....

född -53
Citera
2013-10-28, 14:40
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
.....Sedan läcker ju en viss Snowden ut sanningar i en strid ström och Barack Obama har besökt Sverige. Om Snowden sitter på fakta om Palme mordet tror jag att den Amerikanska administrationen hellre ser att det är Obama som förmedlar sanningarna till den Svenska regeringen hellre än Putin. Detta är bara spekulationer... men saker rör ju uppenbarligen på sig.
Mycket intressant fundering! Både CIA och NATO har blivit lika pinsamt grundlurade som hela svenska demokratin verkar det som. Nu måste man helt enkelt få fram en ny ensam galning till att i skydd av pågående kuppövning ha tagit saken i egna händer.
Citera
2013-10-28, 15:24
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Angående P O Karlsson

Sollentuna, född 1952
Enskede, född 1960
Huddinge, född 1962

Då är det Sollentuna född 1952- Gunnar Wall berättar om att PO Karlsson blev polis i slutet av 70-talet och funkar inte att han var född 1960, Dessutom är minns jag bestämt att det i samband med Ebbe Carlsson affären att PO Karlsson åkte hem till Sollentuna, tror också det var hos Gunnar Wall,
Citera
2013-10-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Då är det Sollentuna född 1952- Gunnar Wall berättar om att PO Karlsson blev polis i slutet av 70-talet och funkar inte att han var född 1960, Dessutom är minns jag bestämt att det i samband med Ebbe Carlsson affären att PO Karlsson åkte hem till Sollentuna, tror också det var hos Gunnar Wall,

Ja han bodde i Sollentuna på 80-talet.
Citera
2013-10-28, 15:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Jag höll faktiskt på att titta på en annan gren... gällande Harry Scheins Testamente. Jag var inte förbered på det är med Perth och att bollen är i rullning.
Jag trodde fortfarande att det var grovarbete som gällde... här kommer i alla fall det jag har om Harry Scheins testamente.

Harry Schein var en av Palmes närmsta vänner, hann visste det mesta och hade otroligt mycket inflytande för att vara en vanlig privat person.

Eva Fisher är dock inte släkt med Tomas Fisher mannen som finnansierade Ebbe Carlsson affären. Men tydligen kände han Schein. Det berättar han själv här:

http://www.fokus.se/2007/08/ge-arvet-till-palme/

Harry Schein verkade nöjd med uppgörelsen, Eva Fisher är ju attraktiv så det kan jag förstå. Han var ju dessutom mycket ensam på slutet av sitt liv och behövde säkert någon. Om Eva Fisher är agent eller blev utlovad arv eller kanske bara älskade Harry Schein vet jag inte, kanske stämmer allt.
Ingvar Carlsson har själv läst de första testamentet från Augusti och föreslagit ändringar. Och fått klart för sig att Eva Fisher är huvud arvinge.

När sedan Harry Schein dör händer mycket märkliga turer när plötsligt ett alternativt testamente skrivet i September som ger hela arvet till Harry Scheins grannar.
Läs om alla turer på realtid eller annan nyhets media orkar inte beskriva allt.

http://www.realtid.se/sok.asp?optQuickSearch=0&SearchString=schein&hQuic kSearch=1

Följden är i alla fall att det finns en stor risk att Harry Scheins lösöre och alla brev och anteckningar ska tillfalla någon helt annan än den maktapparaten önskar.
Alltså sätter man i allt man har.... för att vinna testamentet till Eva Fisher.

KLAGANDE
1. Björn Baldring, 400706-7533
Kevingestrand 7 C
182 57 Danderyd
2. Solveig Baldring, 451223-0527
Samma adress
Ombud för 1 och 2: Advokaten Olof Nilsson och jur.kand. Caroline Waering
Box 7761
103 96 Stockholm

MOTPART
Eva Fischer, 501031-0240
Tegnérgatan 45
111 61 Stockholm
Ombud: Advokaten Bertil Södermark och jur.kand. Tommy Lindström
Box 1334
181 25 Lidingö
Ombud: Jur.kand. Mattias Bexelius
A1 Advokater KB
Riddargatan 13 A
114 51 Stockholm
SAKEN
Ogiltigförklaring av testamente

Eva Fishers ombud:
Advokaten Bertil Södermark. Olof Palmes advokat och den som lämnat in överklagan gällande Harvard ärdenet 1986.

Tommy Lindström, bla rikspolischef och den som har haft hand om utredningen av privat personen Olof Palme i PU.

UTREDNINGEN I HOVRÄTTEN
Förhören vid tingsrätten med Björn Baldring, Solveig Baldring, Eva Fischer, Erling
Holm, Anders Dalhem, Eeva Räsänen, Lena Nordén, Lars-Olof Wahlund, Christina
Gip, Lars Blomström, Ingvar Hertzman, Anders Pethrus, Ingvar Carlsson, Birgitta von
Otter, Mårten Palme
, Yvonne Rosenthal, Ingmari Linder, Peter Sandstedt, Reza Vasiri,
Stefan Halldén, Staffan Kjellin, Ingvar Wiklund, Jan Olsson, Ulf Åsgård, Stefan Borg
och Michael Bengtsson har spelats upp från ljud- och bildfil och förhöret med Jonas
Ovesson från ljudfil.

Läs Domen i PDF:
http://www.realtid.se/ArticlePages/201010/06/20101006120311_Realtid856/20101006120311_Realtid856.dbp.asp
.

Att Harry Schein hade samma advokat som Olof Palme är inte så konstigt. Bertil Södermark var allmänt känd som en av sveriges bästa advokater.

Lars-Olof Wahlund måste vara hemliga Wahlund. Nazist under andra världskriget som under efterkrigstiden gjorde karriär som säkerhetschef på Sveriges Radio och även blev en höjdare inom IB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in