2013-10-26, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Hej är det möjligt att återfå en video jag raderat på min Ipad 4. Hittade data recovery programmen kan man lita på dessa?

Jag testade massa av olika program för några dagar sen, när jag hade deletat några bilder på min iPhone 4S, och dom är totalt värdelösa.

Hittade inga av dom förlorade bilderna, med ett program som jag sökte med, hittade till och med massa tecknade bilder som jag aldrig haft...jätte konstigt....

Tur va, så löste det för mig, det visade sig att jag inte behövde bilderna i slutändan.

Airees.
Citera
2013-10-28, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sw_Ante
OM man köper en Ipad utomlands ifrån....hur fungerar det med garanti ?
Vissa säger att garantin är worldwide, vissa säger att den BARA gäller i det land där du köpt den....
Nån som har stenkoll på vad som verkligen gäller ?

Ingen.....?
Citera
2013-10-28, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Hur var det nu, kunde man ha en film på ipaden och koppla den via en hdmikabel till tven och på så vis kunna spela upp videon på tven?

Ja det går om du köper en AV adapter. Finns både för gamla 30 pin kontakten och Lightning. Sitter en laddingång på den med så du kan ladda samtidigt om man vill.
Citera
2013-10-28, 10:10
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ingen.....?
Det är world-wide garanti på Apples produkter, förutom iPhone.
Citera
2013-10-28, 18:36
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Hur var det nu, kunde man ha en film på ipaden och koppla den via en hdmikabel till tven och på så vis kunna spela upp videon på tven?

Jag tror att det fungerar om du har rätt sorts kabel. Vad en sådan kostar vet jag dock inte, men gissar på några 100-lappar för en bra sådan kabel.

Fundera istället på en Apple TV så streamar du filmen trådlöst om du har wifi hemma.
Citera
2013-10-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ingen.....?

Vad jag har hört så var det world wide garanti på Ipads som bara hade Wifi och inte 3G, då Wifi modellen var likadan överallt men 3G modellen var lite annorlunda, så det skulle bli problem när den väl skickades in på lagning typ. Något sånt har jag hört och jag vill gärna tro på det!

Så en med "bara" Wifi ska vara okej att köpa, tar man en med 3G så blir det lite mer utav en chansning.

Fjalar
Citera
2013-10-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeOfYourLife
Generellt sett så brukar det inte bli så mycket billigare. Några större nackdelar tror jag inte det finns då Apples garanti är världstäckande och man kör samma modell världen över nu? Inte helt hundra dock.
Fast det brukar det visst, köper du en Ipad i USA sparar du ca 1000kr, köper du den nya Macbook Pro sparar du ca 3500kr. Nackdelen med Paden är att det behövs adapter till laddaren, samma till Macbooken fast då får du annan layout på tangentbordet också, ingen ÅÄÖ (utskrivet på tangenterna, det går självklart fortfarande att skriva ut i OS:et)
Citera
2013-10-29, 23:02
Medlem
Ibland när jag surfar i Safari slocknar skärmen helt plötsligt, så blir det svart i någon sekund och därefter startar den igen. Det började efter att jag uppdaterade till IOS7. Någon som har samma problem eller en teori om vad det kan bero på?
Citera
2013-10-30, 08:27
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Ibland när jag surfar i Safari slocknar skärmen helt plötsligt, så blir det svart i någon sekund och därefter startar den igen. Det började efter att jag uppdaterade till IOS7. Någon som har samma problem eller en teori om vad det kan bero på?
Prova och återställ och se om det blir bättre.
Citera
2013-10-30, 11:13
Medlem
Jag skall resa till USA om några månader och tänkte då införskaffa en iPad air. Är det fortfarande så att om man vill kunna använda ett sim-kort i Sverige så är det endast AT&T-modellen som fungerar?

Ber om ursäkt på förhand om detta har tagits upp, men att läsa igenom 234 sidor känns lite väl häftigt.
Citera
2013-10-30, 12:10
Medlem
lingonsoppas avatar
Någon som vet om de större elektronikkedjorna får in Air på fredag? Har hört med mina lokala Media Markt och Elgiganten, men personalen visste inte (läs: är inkompetenta).
Citera
2013-10-30, 19:22
Moderator
Semesters avatar
Tror ni man kan få tag på en iPad air om man åker till Täby centrum på lördag morgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in