2013-10-27, 02:08
Medlem
Koprofilias avatar
De finns ingen tråd om dirlwanger här kan vi inte gör en tråd här kanske?

jag vill veta vart dom tog väen?

här får alla oinviga en länk http://www.youtube.com/watch?v=dYyhpa_8128
Citera
2013-10-28, 03:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
De är bra, ett av Sveriges första motståndsband. De byte namn och blev senare bandet Heroes In The Snow.
Citera
2019-09-03, 01:58
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Världens bästa band inom den genren. Sångaren dog ju inte för allt så längesen.
Citera
2019-09-03, 01:59
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
De är bra, ett av Sveriges första motståndsband. De byte namn och blev senare bandet Heroes In The Snow.

Numera bara Heroes. Skitband om du frågar mig. Såg dem på 90-talet. Man hade ju kunnat önska sig att dom körde gamla godingar men icke då. Besviken vart man.
Citera
2019-09-03, 02:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Numera bara Heroes. Skitband om du frågar mig. Såg dem på 90-talet. Man hade ju kunnat önska sig att dom körde gamla godingar men icke då. Besviken vart man.

Ja, gamla Dirlewanger var ju helt klart bäst. Jag hörde om en spelning i Tyskland med Heros som spårade ur, då den tyskapubliken hade förväntat sig att höra de riktiga Dirlewanger.
Citera
2019-09-03, 02:12
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, gamla Dirlewanger var ju helt klart bäst. Jag hörde om en spelning i Tyskland med Heros som spårade ur, då den tyskapubliken hade förväntat sig att höra de riktiga Dirlewanger.

Du tänker nog på Brandenburg 92 spelningen när "Dirlewanger" då lät som AC/DC och sjöng på engelska och inga av sina hits. Den sk "White power rock n roll eran". Stämmer att dem fick fly av scenen pga dem lekte lite väl för mycket AC/DC på scen så tyskarna vart vansinniga. Paul Burnley från No remorse fick gå upp på scen sen och lugna ner folket.
Citera
2019-09-03, 02:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Du tänker nog på Brandenburg 92 spelningen när "Dirlewanger" då lät som AC/DC och sjöng på engelska och inga av sina hits. Den sk "White power rock n roll eran". Stämmer att dem fick fly av scenen pga dem lekte lite väl för mycket AC/DC på scen så tyskarna vart vansinniga. Paul Burnley från No remorse fick gå upp på scen sen och lugna ner folket.
Ja, det var nog den spelningen som jag tänkte på.
Citera
2019-09-03, 06:48
Medlem
Inte mycket till svar men jag gjorde lumpen med Egnell och Jonny i början på nittiotalet.
En blev vald till skvadronens bäste jägare och den andre till bäste kompis.
Riktigt bra och trevliga killar som verkligen tog i utan att vara själviska. Dock var de inte på samma pluton.

Egnell berättade vid ett tillfälle några år senare att han varit i USA och snickrat hos någon kändis men om det var en längre eller kortare tid, där sviker minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in