2013-09-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whaow
Någon som vet vad hon jobbade med? Kan hon ha jobbat nattskift och var påväg hem eller till jobbet?

Hon var på väg hem efter en kväll med sina väninnor. Nyktert tillstånd enligt vänner till familjen.
Citera
2013-09-01, 21:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galaxy100
Hon var på väg hem efter en kväll med sina väninnor. Nyktert tillstånd enligt vänner till familjen.

Trist och tragiskt. Och jag lider med anhöriga.

Men varför i helvete får man för sig att köra både obältad och för fort? Och dessutom mitt i natten. Hur är man funtad för att ta sådana risker? Som småbarnsmor? Fullständigt obegripligt och totalt oansvarigt. Så jävla ego och dumt. Slött, slappt och likgiltigt.

Fy vad jag lider med barnen.
Otroligt synd för dem att de hade en mamma som inte ville/orkade/brydde sig mer .
Hur jävla stor uppoffring är det att dra ner farten och ta på sig bälte?
Citera
2013-09-02, 19:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag har en modern Merca med det mesta i utrustningsväg.

Den går alldeles utmärkt att köra utan att bältet är på. Det piper litet (en del tycker att det låter mycket) och det blinkar på några ställen på instrumentpanelen. Men det sker inget mer än så. I alla fall inte om man kör en måttlig sträcka i måttlig hastighet. Jag har inte provat att köra i hög hastighet utan bälte, men gissar att det fortfarande går att köra, men att varningspipet kanske blir litet starkare.
I en Volvo blir det ett jävla liv antingen får man sätta sig på det inkopplade bältet eller så får man sätta det på sig.
Lustigt att Merca inte har bättre säkerhetstänk.
Citera
2013-09-02, 22:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I en Volvo blir det ett jävla liv antingen får man sätta sig på det inkopplade bältet eller så får man sätta det på sig.
Lustigt att Merca inte har bättre säkerhetstänk.
Nja, det är nog så att det funkar på samma sätt i Merca och Volvo, men jag är inte så ljudkänslig. När jag säger "piper litet" så tycker nog det flesta att det låter som fan...
Citera
2013-09-07, 19:27
Medlem
IngemarSs avatar
Ingen som tänkt tanken att hon faktiskt hade bälte på sig men tog av sig det för att krypa ur vraket efter olyckan?
Citera
2013-09-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarS
Ingen som tänkt tanken att hon faktiskt hade bälte på sig men tog av sig det för att krypa ur vraket efter olyckan?

Nej, det är rätt ovanligt att man väljer att krypa ut genom ett hål i vindrutan.
Citera
2013-09-07, 23:15
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Nej, det är rätt ovanligt att man väljer att krypa ut genom ett hål i vindrutan.
Nja. Jag har faktiskt gjort det efter en krasch. När jag gjorde det märkte jag inte av mina skador, man får så mycket adrenalin i kroppen.

Men jag hade ett antal brutna revben, slagit huvet i vindrutan (trots bälte) så vindrutan sprack, svår sträckning i nacken + en del annat. Dörrarna var fastklämda men jag lyckades på något sätt sparka upp ett ål i vindrutan, stort nog att ta sig ut genom. Några timmar efter olyckan började skadorna kännas.

Kunde inte ta mig ur sängen för egen maskin dagen efter.

Och kraschen var rätt rejäl. Min bil såg nog nästan värre ut än den som var med i denna olycka.
Citera
2013-09-09, 20:14
Medlem
Jag som är uppväxt i samma område som kvinnan bodde i och ofta var i upplands väsby förstår inte vad hon gjorde på den vägen öht, det finns en betydligt snabbare väg från andra hållet som de flesta använder på sommaren.
hade hon varit berusad eller påverkad som någon antydde hade hon garanterat tagit den vägen eftersom risken att möta polis är lika med nästan noll.
Citera
2013-10-27, 23:08
Medlem
Inget nytt om detta? Ingen som vet om det var fyllekörning? Narkotika påverkad? Nått nytt?
Citera
2013-11-08, 12:02
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77
Inget nytt om detta? Ingen som vet om det var fyllekörning? Narkotika påverkad? Nått nytt?

Finns inte mycket att tillägga. En fruktansvärt tragisk olycka, förmodligen somnade hon vid ratten och körde av vägen. Inget tyder på att det ska ha varit berusningsmedel inblandat. Vad spelar det för roll i dagsläget egentligen?
Sambo & två döttrar lämnade hon efter sig. En förskräcklig historia för alla inblandade.
Citera
2014-05-22, 23:12
Medlem
Vilgotaans avatar
Bor faktiskt väldigt nära där kvinnan som dog hus.
Citera
2014-05-23, 12:04
Medlem
Just4Mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgotaan
Bor faktiskt väldigt nära där kvinnan som dog hus.
Oj vad skriver han
Ja ja jag förstår vad han menar, men nu var väl det inte så intressant så här långt efteråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in