2013-10-27, 19:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamorak
Absolut! Bilden när han sopar är också så pass dålig att det inte alls behöver vara en pigmentsfläck på hans arm, kan vara något helt annat. Tänkte bara att det kan vara ett sätt att länka ihop mannen i Aftonbladet med DK i Australien.
Jag har inte svårt att se likheten i de fyra bilderna. Hållning, ålder, klädstil,...
Citera
2013-10-27, 20:10
Bannlyst
Såg att mannen i Australien fick en hälsning på nätet av två svenskar och en hund (förmodligen) 2008, varav den ene personen uppgav att denne hade varit arbetskamrat med denne Kloverskjold. Hittade till slut paret i Sverige. De är skrivna i Älvsjö och mannen har jobbat som kriminalinspektör. Cl*ae** W*i*oth och är idag 65 år. Frun heter Ch*rist*l. Hunden (eller kanske katten) heter eller hette Puz*le.

http://www.resdagboken.se/m/Devadas/resan-inom-friaakademin-loka-211168/dagbok/tillbaka-i-glebe-1660524

(Men det kan ju vara falskt alarm ändå. Finns väl inget som är lättare att fuska med än internet och fotografier om man vill lägga ut skenspår kan jag tänka.)
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-27 kl. 20:15.
Citera
2013-10-27, 20:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Grillmannen är nog 15 år yngre än DK, tror som sagt vi kan lägga energin på någon annan.

Orange Cittra, ringar och ett sk vänskapsband (armband) känns faktiskt oerhört "gay" om jag ska vara ärlig. Det var också min första tanke när jag såg bilderna i AB.
Kanske att det kan vara en männsika med splittrad personlighet?
Lever antagligen som hetro med sin fru osv men har en inomboende känsla av att bevisa sig som "man"? Därav polisyrket osv?

Eller så är det bara det att han blivit Budist på "äldre dagar" för att få lugn inombords?
Kanske dåligt samvete eller en förenkelse av sin sexualitet?
Tycker att han visar upp vänskapsbandet när fotografen närmar sig. Han kanske går och väntar på/hoppas på någon sorts "kontakt"? Buddism och ringar pekar också mot kampsport.

En man som varit polis, med adligt namn i en ganska anspråkslös tillvaro som föreståndare på olika vandrarhem. Frun kan vara från Australien och vara den som har sociala kontakter och en ordnad ekonomi. Bilen kan vara hennes. Han själv är engagerad i olika volontärprojekt och är kanske politiskt aktiv inom WACL och har fått kontakt med buddismen den vägen..?
Citera
2013-10-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Såg att mannen i Australien fick en hälsning på nätet av två svenskar och en hund (förmodligen) 2008, varav den ene personen uppgav att denne hade varit arbetskamrat med denne Kloverskjold. Hittade till slut paret i Sverige. De är skrivna i Älvsjö och mannen har jobbat som kriminalinspektör. Cl*ae** W*i*oth och är idag 65 år. Frun heter Ch*rist*l. Hunden (eller kanske katten) heter eller hette Puz*le.

http://www.resdagboken.se/m/Devadas/resan-inom-friaakademin-loka-211168/dagbok/tillbaka-i-glebe-1660524

(Men det kan ju vara falskt alarm ändå. Finns väl inget som är lättare att fuska med än internet och fotografier om man vill lägga ut skenspår kan jag tänka.)
Copycatting ger inga poäng!
Citera
2013-10-27, 20:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Bildgooglade på Dan Klöfverskjöld och fick den här träffen:

http://www.foyuan.net/article-694990-1.html

Är han en av männen på bilden?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Copycatting ger inga poäng!

Jaså, hade någon redan skrivit om det? Ursäkta mig för kopieringen i så fall. Ärligt talar skumläser jag oftast av tråden lite slarvigt nuförtiden. Har liksom börjat tappat intresset. Men det var väl på tiden? Men varför är du alltid så aggressiv här i tråden? Det har du varit i minst två år. Vad ÄR ditt egentliga problem?
Citera
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen

Det är tillåtet att skriva vad * betyder. Klart intressant, Cl*es W är ungefär i samma ålder som DK, är polis och uppger att DK är en gammal kollega. Då är det alldeles uppenbart att det är DK som är Aftonbladets man.

Men eftersom MOP måste vara den i särklass bästa lösnummerförsäljaren någonsin så måste man vara kritisk till historien som sådan. Är det bekräftat att L*rs-Kristian B*rgh kontaktade polisen för flera år sedan och berättade historien?
Citera
2013-10-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Sorry vi andra hänger nog inte med i dina tankebanor...

Inte jag heller alltid,men hennes funderingar kring dig o Face Palme delar jag. "Här finns en gravad hund" (Refad el Sayed)
Citera
2013-10-27, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är tillåtet att skriva vad * betyder. Klart intressant, Cl*es W är ungefär i samma ålder som DK, är polis och uppger att DK är en gammal kollega. Då är det alldeles uppenbart att det är DK som är Aftonbladets man.

Men eftersom MOP måste vara den i särklass bästa lösnummerförsäljaren någonsin så måste man vara kritisk till historien som sådan. Är det bekräftat att L*rs-Kristian B*rgh kontaktade polisen för flera år sedan och berättade historien?

Tack och lov att vi är fler skeptiker härinne i varje fall.

PS till Bobbo: Du hatar ju när vi idioter googlar men ibland är det ju bra. Oftast tycker jag att Internet är Guds gåva till Jorden, men i andra stunder tycker jag också att nätet är ett djävulskt påfund. Och väldigt ofta är det svårt att skilja lögn från sanning just på nätet.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-27 kl. 20:57.
Citera
2013-10-27, 21:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Bildgooglade på Dan Klöfverskjöld och fick den här träffen:

http://www.foyuan.net/article-694990-1.html

Är han en av männen på bilden?
Det skulle kunna vara den äldre bortersta mannen, men det är osäkert.
Jämför själv:
http://hem.passagen.se/iesho/DanKloferskjold.jpg
http://hem.passagen.se/iesho/DanKloferskjold2.jpg
Citera
2013-10-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Inte jag heller alltid,men hennes funderingar kring dig o Face Palme delar jag. "Här finns en gravad hund" (Refad el Sayed)

Hehe, jag kan lova dig att jag och Boboslacke aldrig har träffats. Att vi inte är samma person och att Bobo kan väldigt mycket mer om Palmemordet, om underrättelsetjänster och annat än vad jag kan. Mycket mer.
Citera
2013-10-27, 21:23
Medlem
duqus avatar
Fråga till palme-gänget här:
Morgonen efter skotten på sveavägen utförde polisen diverse husrannsakningar på olika adresser i jakten på mördaren. Är det någon som vet om polisen började i området runt mordplatsen och sen gick utåt när dom sökte? ( En kompis fick påhälsning runt 10-11 tiden på morgonen, han bodde på söder och har aldrig haft något med polis att göra före/efter denna grej).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in