2013-10-27, 12:30
  #1861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Hur kommer de sig att denna omtyckta bennyn inte är klassad?
Den verkar inte vara på gång att bli de heller?

Isåfall ska jag köpa på mig ett jävla lager

Den kommer klassas, det är ju bara en tidsfråga. Den finns på den här listan http://www.fhi.se/Tillsyn/Klassificering/Substanser-under-utredning-infor-framstallan-om-klassificering-som-narkotika-eller-halsofarlig-vara/ (samt http://www.fhi.se/Documents/Tillsyn/Substanser/Pyrazolam-2013-202.pdf)
Citera
2013-10-27, 17:31
  #1862
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Kan inte annat än att hålla med.
Jag ser potentialen i pyrazolam med den selektiva ångestdämpningen och undrar samma sak, varför gick den inte vidare?
Kan den ha några farliga biverkningar som vi ej vet om?
Eller är den som du sa inte tillräckligt beroendeframkallande?

Verkar märkligt, skumt på nåt sätt, kan ju hoppas att spekulationen om icke tillräckligt beroendeframkallande var största orsak att de inte gick vidare...
Citera
2013-10-27, 20:17
  #1863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Verkar märkligt, skumt på nåt sätt, kan ju hoppas att spekulationen om icke tillräckligt beroendeframkallande var största orsak att de inte gick vidare...

Icke tillräckligt beroendeframkallande, det är ju bra om de inte är beroendeframkallande? Men ni menar att de (läkemedelsföretaget) vill att det ska vara beroendeframkallande för att sälja mer?
Citera
2013-10-27, 20:54
  #1864
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Icke tillräckligt beroendeframkallande, det är ju bra om de inte är beroendeframkallande? Men ni menar att de (läkemedelsföretaget) vill att det ska vara beroendeframkallande för att sälja mer?

Där satte du huvudet på spiken!
__________________
Senast redigerad av unleash82 2013-10-27 kl. 21:03.
Citera
2013-10-27, 20:55
  #1865
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Icke tillräckligt beroendeframkallande, det är ju bra om de inte är beroendeframkallande? Men ni menar att de (läkemedelsföretaget) vill att det ska vara beroendeframkallande för att sälja mer?

Svar JA

Läkemedelsindustrin och tobaksindustri är samma sak för mig.

Dessa bolag vill som nummer ett tjäna maximalt med pengar, knappast nån välgörenhet även om forskning hela tiden leder fram till nya preparat, som naturligtvis hjälpt på olika sätt.
__________________
Senast redigerad av bdbdbdbd 2013-10-27 kl. 21:01.
Citera
2013-10-27, 21:03
  #1866
Medlem
unleash82s avatar
Och nu försöker man ersätta bensodiazepiner som fungerar bra att ta vid behov med helt jävla sjuka ssri/snri preparat som man måste äta varje dag och gör en till en iskall impotent zombie utan känslor.

Och försöker man sluta har man 1-2 månaders terror brainzaps from hell att se fram emot och en hjärna med nedreglerade receptorer och ännu lägre nivåer av serotonin/dopamin än vad man hade innan behandlingen.

Dessutom är risken stor att man gått o blivit en flodhäst
__________________
Senast redigerad av unleash82 2013-10-27 kl. 21:08.
Citera
2013-10-28, 01:20
  #1867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Och nu försöker man ersätta bensodiazepiner som fungerar bra att ta vid behov med helt jävla sjuka ssri/snri preparat som man måste äta varje dag och gör en till en iskall impotent zombie utan känslor.

Och försöker man sluta har man 1-2 månaders terror brainzaps from hell att se fram emot och en hjärna med nedreglerade receptorer och ännu lägre nivåer av serotonin/dopamin än vad man hade innan behandlingen.

Dessutom är risken stor att man gått o blivit en flodhäst

Jag hade ett år med SSRI och tycker faktiskt varken det var så extremt jobbigt att börja med medicinen eller att sluta med den som många antyder. Men de där brainzapsen kände man helkt klart Kändes som man svimmade i en mikrosekund typ.
Benso är ju skitbra om man kan hålla det till då och då, men det är ju det som är problemet, kan man inte det så går det åt helvete. För mig är det för tidigt än att veta, men jag upplever att jag sakta men säkert tar det allt mer frekvent.
Citera
2013-10-28, 01:23
  #1868
Medlem
Vilka sjuka jävlar om de resonerar som att medicinen är för bra eftersom den ger effekt och är dessutom inte beroendeframkallande i tillräckligt stor grad.
Om det nu är på det viset så borde pyrazolam vara något riktigt bra då.
Är det en gemensam uppfattning som ni pyrazolamare har, att den är svår/svårare att bli beroende på än andra?
Citera
2013-10-28, 02:26
  #1869
Medlem
Som brukare och missbrukare av benso under några år i adolescensen fungerar det nu så, när åren gått och kroppen läkt, att "vanliga" benso, alprazolam, etizolam och z-analogerna ger mig rekylångest efter bara en två tabletter. Det upplevde jag i någon mån av pyrazolam också, men avsevärt mindre och då åt jag 15ggr mer tabletter... Kände mig också lugn, inte flöddrig och hade inga konstiga kroppskänslor man kan få som gammal GABA-fantast när man gottar sig. Eller ja, det är ju inte gott med magont, ledvärk och rekylångest, därför äter jag vanligtvis inte benso alls. Pyrazolam fungerade gott åt min ångest, men dåligt (sämre än alprazolam) att "lugna ned sig med" när man varit uppe sen och sovit dåligt.

Är det någon som har en länk till lagrummet lättillgänglig (där den nya lagen som gör att polis och tull kan förstöra inrikessålda oklassade mediciner beskrivs)?
Citera
2013-10-28, 05:58
  #1870
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Men ja, jag tycker inte heller Pyrazolam är så sederande och ett ganska dåligt alternativ till sömnen, dock tycker en del inte det, som redan påpekats.
Håller med dig om sömnen där Mandic! Finns helt klart bättre preparat till det.
Citera
2013-10-28, 09:37
  #1871
Medlem
kaninkompiss avatar
Har käkat mest alprazolam i nåt år ej dagligen! men för mig funkar de bättre, blir glad, frammåt, och har lät att ta tag i saker och göra. Får inte de av pyra som jag nu ätit i stället för att priset är 3ggr billigare men funkar mest att slappna av på för mig då man är uppe i varv.

Men kan tillägga att jag har ADHD och Bipolär men får ingen medicin eller inte haft det under mina 27 år jag haft det. kan ha med det att göra oxå va vet jag?


en annan fråga, finns det endast pyrazolam dom små gula hårda med bryt skora som alltid funnits eller har någong stött på nån "sämre" eller annan slags pyrazolam?
Citera
2013-10-28, 09:43
  #1872
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninkompis
Har käkat mest alprazolam i nåt år ej dagligen! men för mig funkar de bättre, blir glad, frammåt, och har lät att ta tag i saker och göra. Får inte de av pyra som jag nu ätit i stället för att priset är 3ggr billigare men funkar mest att slappna av på för mig då man är uppe i varv.

Men kan tillägga att jag har ADHD och Bipolär men får ingen medicin eller inte haft det under mina 27 år jag haft det. kan ha med det att göra oxå va vet jag?


en annan fråga, finns det endast pyrazolam dom små gula hårda med bryt skora som alltid funnits eller har någong stött på nån "sämre" eller annan slags pyrazolam?
Nej att gå över från Alprazolam till Pyrazolam är ingen bra idé, Pyrazolamen är långt ifrån så bra som Alprazolam på alla plan.

Tydligen har det kommit vita Pyrazolam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in