2013-10-27, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vem är då beställaren av Sentios månatliga undersökningar? De utför dem väl knappast gratis?

Jo, de marknadsför sig ju på detta sätt. De vill slå in sig på den svenska marknaden helt enkelt.
2013-10-27, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Haha! Lite ironiskt foliehattande bara.

Men faktum är ju att Ipsos gick ner från 10,2 i februari via 8,0 i mars till 6,7 i april, oförklarligt och helt i strid med trenden för de övriga instituten. Wolodarski blev chefredaktör 10 mars och han har tidigare i morgonsoffan både försökt desperat förneka SD:s uppgång i opinionen och samtidigt peka på att det kan "bli en självuppfyllande profetia" om alltför höga siffror rapporteras från opinionsinstituten.

Därför Wolodarski-effekten, som alltså kan syfta på allt från den faktiska nedgången februari-april från Ipsos, ända till en sammansvärjning (jude- efter behov) där Wolle beordrar när han beställer från Ipsos att siffrorna för SD ska sänkas 2%-e.
Hur man förhåller sig beror väl helt på hur man vinklar och viker foliehatten.

Tillägg: Efter den bisarrt låga april-mätningen från Ipsos, kom ju också Wolles knähund Reefat el Arnstad och skrev sin idiotiska artikel på Svt debatt om hur tappet av en tredjedel av väljarna var typiskt för ett fascistiskt parti.
http://debatt.svt.se/2013/05/04/sds-kris-ar-typisk-for-ett-fascistiskt-parti/

Arnstad verkar faktiskt psykiskt sjuk på riktigt. Uppenbart är han en arvinge till kommunisten och antidemokraten Steig Larsson på Expo.
2013-10-27, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
SD har ju faktiskt minskat 0,5 procentenheter från rekordnoteringen i sentios augustimätning, det är väl det powergirl kommer ta upp, ifall hen vågar sig in här.
Rejdar - om han fortfarande lever - gör nog samma tolkning, SD kommer åka ur riksdagen, det är bara en tidsfråga innan svensken vaknar upp och accepterar mångkulturen.

Japp, Rejdar sitter fortfarande och väntar på ett det skall komma en Breivik-effekt.

Är det någon som minns den underbara franska pjäsen I Väntan På Gordot?
2013-10-27, 14:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Dessa artiklar är ju helt sjuka, intressant att läsa idag mot bakgrund av att SD nu ligger på rekordnivå i Oktober 2013 och eventuellt hade en viss, svag dip under våren:
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sverigedemokraterna-starkt-nedat

Det är så överdrivet så att det är intressant.
2013-10-27, 14:26
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Jo, de marknadsför sig ju på detta sätt. De vill slå in sig på den svenska marknaden helt enkelt.
Svårt att få exponering för sin produkt om inga mediehus är beredda att referera till Sentios undersökningar på samma sätt som är brukligt med inhemska.
2013-10-27, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dessa artiklar är ju helt sjuka, intressant att läsa idag mot bakgrund av att SD nu ligger på rekordnivå i Oktober 2013 och eventuellt hade en viss, svag dip under våren:

Men att Arnstad hamnar så fel i sin analys är ju inte konstigt. Han har ju inte förstått alls vad SD är för ett parti, han sitter och omtolkar och missförstår seriös forskning på ett sätt att han omöjligt har något att tillföra debatten mer än barnsligt namnkallande.
2013-10-27, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Svårt att få exponering för sin produkt om inga mediehus är beredda att referera till Sentios undersökningar på samma sätt som är brukligt med inhemska.

Någonstans ska man ju börja på en ny marknad, och detta kostar ju inte Senito ett öre att göra.
2013-10-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Det finns fortfarande många röster att hämta bland kvinnorna. Jag hoppas att SD hinner nå ut med sin stärkta kvinnoprofil innan valet. Jag hade önskat att Julia Kronelid och övriga kvinnor gick ut med budskap liknande:

"Jag gick in i politiken för att jag är orolig för mina barns skull. Jag offrar mycket för att vara med i SD, men skulle inte kunna se mina barn i ögonen om jag inte gjorde allt som jag kan för att stoppa pågående samhällsutveckling. Vi bygger in mycket konflikter som skapar ett farligt samhälle, det ser vi redan allt för många tecken på. SD för barnens skull!"

Logik och fakta biter sällan på en kvinna, även SD måste köra med känsloargument. Julia Kronelid är väl dessutom nybliven mamma..?

Jag håller med. SD måste ta fram känsloargumenten för att nå fram till den (stora) grupp väljare som är känslomässigt indoktrinerade och faktiskt agerar mot sitt eget och sina barns intressen. Fakta och saklighet har sin plats och ska alltid utgöra fundamentet, men att inte ha använda känslorepertoaren effektivt är tjänstefel.

I allmänhet har jag märkt att de högljuddaste godhetsapostlarna gärna kortsluts om man själv ställer sig i en predikstol som är ännu högre än deras. Om man anklagar deras bevekelsegrunder på ett moraliskt plan, istället för att försvara de egna ståndpunkterna. I allra bästa fall kan man tänka sig att en PK-it som ställs inför det FAKTUM att barn dör av parasitsjukdomar i Nepal för att svenska skattepengar istället går till Bert Karlssons lyxhärbärgerande av unga män från Afghanistan, ser ljuset och omvänds. Att den ser galenskapen och ändrar syn.

Nästan lika värdefullt är dock det vanligaste resultatet: De TYSTNAR. När frågan ställs om varför det lilla svenska folket inte är skyddsvärt på samma sätt som alla andra omhuldade etniciteter, varför vi saknar existensberättigande på lika villkor - så saknas svar och ingångar om "övermänniskoideal" och "herrefolk". Om perspektivet är det svenska folkets litenhet och sårbarhet istället för förträfflighet så tystnar PK, då har dess känsloretoriska grundtes riktats mot det självt.

Man kan alltså fnysa manligt åt "Hibo" - men då är man ingen vinnare. Istället ska man anföra "Tengku" som vek sidenrosor till sin mamma innan han dog av smittat vatten i sin bergsby i Nepal. Man ska berätta konkret om lidandet hos Lena som våldtogs, Rune som rånades i hemmet, Jocke som rånades och misshandlades.

Man ska lära sig hur en slipsten dras, helt enkelt. Ett matnyttigt exempel är Fridolin som nyligen i en debatt mot SD:s syn på abort anförde ett hypervässat, stålhårt känsloargument: "Kvinnor DÖR av er politik när de gör illegala aborter. Kvinnor DÖR."

Varför ska Maria Ferm då inte få höra att barn DÖR i Indien just nu av undernäring som vi kunde avhjälpa med effektivare skötsel av alla de miljarder som svenska skattebetalare skiljs från av sina förtroendevalda i godhetens namn? Att barn DÖR på grund av Maria Ferms politik?
2013-10-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Ja det är så efterblivet att man storknar. Jag förstår dock inte hur det är relevant hur stora SD är? Som om radikala partier aldrig varit stora historiskt? Men återigen, den där Arnstad verkar vara riktigt dum i huvudet.
2013-10-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Ja det är så efterblivet att man storknar. Jag förstår dock inte hur det är relevant hur stora SD är? Som om radikala partier aldrig varit stora historiskt? Men återigen, den där Arnstad verkar vara riktigt dum i huvudet.

Arnstad är ett troll. Ur hans artikel:

Citat:
Väljarna överger Sverigedemokraterna samtidigt som rasistavslöjanden blottar en djup konflikt inom partiet. Striden står mellan en förhandlingsvillig ledning och politiskt omogna radikaler.

[...]

Det finns gott om historiska exempel på hur fascistiska rörelser genomgått samma kris, vilka generellt inneburit att ledningen för fascistpartier avgått med seger i maktkampen mot radikalerna. Det uppenbara exemplet är Adolf Hitlers blodiga uppgörelse med det brunskjortade SA (Sturmabteilung) år 1934 – ”de långa knivarnas natt”.

Adolf Hitler som ett typiskt exempel på förhandlingsvillig ledning.

Vidare:

Citat:
Den moderna neofascismens radikala stormtrupper utgörs av nätsajterna, i SD:s fall exempelvis Avpixlat. Denna inofficiella SD-sajt är ett terrorinstrument mot ”svenskfientliga” journalister, politiker och forskare – en form av nätbaserad våldsutövning med syfte att tysta debatten och montera ned yttrandefriheten.

En av Avpixlats krönikörer, Hera Lamppu Madaru misshandlades av ett invandrargäng och hamnade på sjukhus. Talespersonen Mats Dagerlind har på Twitter hotats med att få skallen inslagen med ett baseballträ- Aftonbladet har kartlagd vilka som donerat pengar till sajten och ska i några fall ha kontaktat deras arbetsgivare.

Min favorit:

Citat:
Jimmie Åkesson har visat sig förmögen att – i en historisk politisk gärning – föra in fascismen i Sveriges riksdag. Återstår att se om han även har politisk begåvning att överleva därinne.

Jovars. SD verkar ha etablerat sig som landets tredje största och har de mest lojala väljarna av samtliga partier.

/SD-trollet
2013-10-27, 15:16
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Det finns fortfarande många röster att hämta bland kvinnorna. Jag hoppas att SD hinner nå ut med sin stärkta kvinnoprofil innan valet. Jag hade önskat att Julia Kronelid och övriga kvinnor gick ut med budskap liknande:

SD-kvinnor har väl tagit på sig en roll som "konservativa". Frågor som tagits upp de sista åren är ju abortfrågan, Julia Kronelid är moralisk tokkristen, Anna Hagwall konservativ ut i fingerspetsarna. Visst det är väl ok, men i min bekantskapskrets så är det knappast så att dessa åsikter skulle vara vinnare bland kvinnor.

Nu är ju situationen som den är, ett moment 22 med Sd och kvinnor. Det är väldigt stigmatiserande att vara just denna kombination, därför är kvalitén ännu sämre än på den manliga sidan. Vore trevligt med jurister, egenföretagare, forskare, chefer som är kvinnor och går med i SD och som har helt normala åsikter, med pondus och självklart EU och invandringskritiska.

Skall SD nå 20 % måste helt klart kvinnorna börja ansluta sig. Vad ligger SD på nu bland kvinnor? 4-5 %?
2013-10-27, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Jag tror Reinfeldt vet att han är på väg ut. Jag tror också det är därför invandringsvansinnet hela tiden eskalerar. Han går all-in sista året, han vill få in så många som möjligt innan han åker ut.

topic: Jag tror att valresultatet hamnar på mellan 13-15%. Mycket över 15% tror jag blir svårt i detta valet med tanke på att ettablissemanget gör allt det kan för att inte göra SD:s politik legetim. Människan är flockdjur och den stora massan är som fåret i fårhagen. Där Reinfeldt och den kulturmarxistiska ettablissemanget är fårhundarna och bonden. Blir det tillräckligt många som stödjer SD eller åsikterna blir mer okej hos ettablissemanget så kan det bli så att folket misstror makten ist. Då kommer SD:s siffror skjuta i höjden.

Det som sker är ju bra för M på sikt. Samt gör det troligare med ett samarbete mellan SD och M så småningom. Mindre pengar till välfärden innebär ju att S politik inte funkar. Oppositionen har ingen kriminalpolitik vilket SD och M har. Som kommer behövas i framtiden... S ligger kvar på Monas usla nivåer trots ett utbrett missnöje och lågkonjuktur, det säger ju allt.

Så det är bidragspartiet S samt MP som blir de stora förlorarna i långa loppet. Här har SD många röster att hämta i nästa mandaperiod.
Senast redigerad av Borglig 2013-10-27 kl. 15:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in