2013-10-25, 19:36
Medlem
Hallåj!!

Någon som ska ner till Göteborg den 4-5 November för "mönstring"?
2013-10-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
På väg hem från mönstringen. Gick faktiskt över förväntan!

Dator:5
Psykolog:7
Cykel:9
Styrka:9
Läkare: Godkänd
Jägartest: Godkänd

Preliminärt antagen till K3.

Lycka till allihopa

K3 är inte jägare och GMU är absolut inte jägare
2013-10-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avm

Du bidrog till mycket, sett till tråden...

När du söker till K3 söker du mot en jägartjänst, jägarbågen delas ut efter genomfört och godkänt jägarprov.
Han skrev aldrig att han sökt en jägartjänst eller ska få en jägarutbildning under GMU, utan att han genomfört ett jägartest med godkänt resultat.

Bågen får dock bara bäras på K3 om jag minns det hela rätt efter AJBs lilla krig.
2013-10-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOtippad
Du bidrog till mycket, sett till tråden...

När du söker till K3 söker du mot en jägartjänst, jägarbågen delas ut efter genomfört och godkänt jägarprov.
Han skrev aldrig att han sökt en jägartjänst eller ska få en jägarutbildning under GMU, utan att han genomfört ett jägartest med godkänt resultat.

Bågen får dock bara bäras på K3 om jag minns det hela rätt efter AJBs lilla krig.

Det är mycket möjligt. AJB är iallafall det enda förband som är jägare i Sverige. K3 har lägre krav på antagning. Betyder inte att K3 är dåliga men jägare är dom inte.
2013-10-25, 23:16
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt. AJB är iallafall det enda förband som är jägare i Sverige. K3 har lägre krav på antagning. Betyder inte att K3 är dåliga men jägare är dom inte.

När ändrades detta? När jag gjorde min antagningsprövning så krävde AJB och K3 samma minimikrav.

FJS och KJ är inte jägare de heller enligt dig då?
2013-10-26, 03:31
Medlem
VxoOis avatar
Citat:

Som MrOtippad skriver så har jag inte skrivit att jag ska bli jägare eller tror att jag blir det av GMU heller. Skrev endast mina resultat och är ytterst glad över att det gick så bra som det gjorde.
Sen får man se vart det leder!
2013-10-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingofRats
Finns det några alternativ för någon som har 0,9 i syn och vill köra markstrid? Känns som det är för mild för att korrigera. Kan verkligen inte tänka mig en tjänst som inte är fysisk.

Stridssjukvårdare är det mest fysiska av allt, släpa människor, krypa i lera, bära bårar, fatta extremt snabba och viktiga beslut. Och du kommer förmodligen åka i bilen precis bakom skytteplutonen så action blir det garanterat! Kanske får skjuta lite också!
2013-10-26, 16:19
Medlem
jgss77s avatar
Behöver lite hjälp. Jag ska på mönstring på måndag men jag har inte fått någon smsbiljett ännu från SJ, vilket jag beställde för minst en vecka sedan. När jag går in på "Sök beställningar" på SJs hemsida får jag upp att jag ska skriva in mobilnummer och beställningskoden. Men jag har inte fått någon beställningkod från SJ, på varken mobil eller mail.

När jag sen trycker mig in på länken "boka resa till antagningsprövning" via rekryteringsmyndighetens hemsida (det var så jag bokade resan) får jag felmeddelande. Någon som har något tips?
2013-10-26, 17:52
Medlem
jgss77s avatar
Nvm, tog kontakt med SJ via twitter och de fixade det. Nu gäller det bara att hålla sig frisk så jag kan smälla på en 9:a på cykeln.
2013-10-26, 23:30
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Min AGU börjar nu på måndag, lite spännande men samtidigt nervöst som fan. Ovissheten om vad som ska hända är minst sagt tärande. Hoppas det går bra, och lycka till alla i GMU omg 4 som börjar med samma projekt nu på måndag!
2013-10-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Är det någon som kan svara på dessa frågor? Är det någon av er som hoppat av och blivit antagen till GMU igen förut?

Ja du jag vet inte, men jag tänkte faktiskt söka in till GMU igen som startar mars 2014. Och om jag blir antagen igen så kan nog du också bli antagen. Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag genomförde hela min GMU-omgång ( 2013, mellan januari-maj ) och fick godkänt resultat efter utbildningen samt att jag fick en chans att börja arbeta som gss som jag tyvärr tackade nej till.
2013-10-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Min AGU börjar nu på måndag, lite spännande men samtidigt nervöst som fan. Ovissheten om vad som ska hända är minst sagt tärande. Hoppas det går bra, och lycka till alla i GMU omg 4 som börjar med samma projekt nu på måndag!

Hahaha ta det helt lugnt! Om du vill så kan jag berätta hur AGU kommer att se ut för dig, då jag genomförde min gmu tidigare i år. Och om man ska lita på yrkesvägledarna på FM så ser GMU likadan ut för allihopa, med några små skillnader med tanke på miljö och vart man genomför sin GMU =)

Edit= Vart genomför du din GMU om man får fråga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in