2013-10-26, 22:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan ha varit en inneboende som flyttade. Det finns många förklaringar till varför folk bär omkring stora saker på loftgångar.

En granne som bott någon månad vid KJ borde ha sett honom som den ultimata kufen att lura på ett mord. En sådan person med dunkel historia skulle lätt ha fixat dit bevisen i bil och annat. Fast detta är för uppenbart för att polisen har kunnat missa det.

Om grannen visste var VB varit så är ju KJ minst sagt ett tacksamt objekt att överföra gärningen till. Hade hon blivit utsatt för sexuella övergrepp och man funnit spår från detta hade det nästan kunnat vara ett alternativ.
Citera
2013-10-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har en säng (minst) som fått fötter och försvunnit från KJ:s lägenhet.

Är det inte denna? I så fall försvann den tydligen innan mordet
"Kristoffer har haft en madrass ståendes mot väggen i sovrummet, en extra madrass med
tjockare sängbotten, men den har Bo för sig att han plockat bort långt tidigare, en med
resårstjärna, en tjockare sängbotten." FUP 1444
Citera
2013-10-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag överlåter analysen åt SKL. Ingen tillfällighet att tejprullen hade VB:s blod på sig. Vet någon hur tejpsorten kan påverkas av väder och vind eller deformeras när den strippas längs- eller tvärgående?

SKL är människor precis som oss, vilket betyder att dom är långt ifrån ofelbara.
Angående att hennes blod har funnits på tejpen, visst vet du att det är vanligt att dom använder tejp
& tejpar över knogarna i ( fullkontakts) karate?
Inte heller så ovanligt att du åker på en snyting så du åker på näsblod heller.

I vilket fall som helst, tejprullen i hans bostad stämmer inte överense med snittytorna på tejpbiten på henne!

Dom har säkerligen försökt riva/deformera den både längs & tvärgående för att testa och se hur snittytorna blir, kontentan är, är samma tejpsort, men inte från tejprullen i hans bostad.
Citera
2013-10-26, 22:08
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
De finns visst de som varit oroliga för vad KJ skulle ställa till med redan för flera år sedan:

"Robert uttrycker att han och kollegor pratade om Kristoffer när denne var elev och då denne
just hade slutat på skolan. De uttryckte att det var skönt att han slutade. Robert förtydligar
detta med att det alltid är obehagligt med vapenintresserade elever, särskilt då man hör om
skolskjutningar och liknande. De undrade om de i framtiden skulle få läsa om honom, menar
Robert." FUP 1454

Jag tycker inte att den där Robert verkar sympatisk.
Citera
2013-10-26, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Är det inte denna? I så fall försvann den tydligen innan mordet
"Kristoffer har haft en madrass ståendes mot väggen i sovrummet, en extra madrass med
tjockare sängbotten, men den har Bo för sig att han plockat bort långt tidigare, en med
resårstjärna, en tjockare sängbotten." FUP 1444
Sängen till vänster är en tjock resårbotten stående på enkla medar. Det kan vara den han menar. http://postimg.org/image/tpaurvsht/
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-26 kl. 22:22.
Citera
2013-10-26, 22:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, nu har jag sammanställt mina (och andras) iakttagelser och rapporterat in dem. Vi får se om det blir någon reaktion. Det kan ju finnas annan info som inte framgår av FUP:en som gör att det hela är en ointressant återvändsgränd.

Det var bra gjort. Skulle vara roligt för alla oss i tråden om något av det som skrivs och skrivits kan leda till att rätt gm döms. Hoppas du inte bara pekat åt ett enda håll bara. Om det är så får väl någon annan summera alternativen och luckorna i utredningen.
Citera
2013-10-26, 22:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag tycker inte att den där Robert verkar sympatisk.

Robert är en ok kille som tom har några landskamper i hockey på meritlistan. Lite grubblande i sin läggning, men helt ok i övrigt.
Citera
2013-10-26, 22:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Så nu tror vissa inte längre på åklagarna som sagt att lägenheten inte är mordplats? Tidigare har man funderat på hur han i så fall skulle få ut en död VB. Nu läser jag att han även skulle lyckats få ut en säng. Och inte ett spår i lägenheten. Otrolig kille denna KJ.....

Han kan säkert gå på vattnet också. Polisen hittar skoavtryck från samtliga MPSare som varit inne i gula huset men inga efter KJ trots att han själv säger att han varit in där. Dock finns ett oidentifierat avtryck som fortfarande är oidentifierat och ingen bryr sig.
Citera
2013-10-26, 22:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det var bra gjort. Skulle vara roligt för alla oss i tråden om något av det som skrivs och skrivits kan leda till att rätt gm döms. Hoppas du inte bara pekat åt ett enda håll bara. Om det är så får väl någon annan summera alternativen och luckorna i utredningen.

Jag har som sagt redovisat en hopkoppling av två separata iakttagelser: En rad märkligt samstämmiga vittnesmål som inte stämmer med observationer vid husrannsakan och ett vittnes iakttagelse som skulle kunna förklara varför de båda förstnämnda skiljer sig åt. Jag har förklarat hur jag tänkt runt detta. Så långt är det ju eg. bara "hårdfakta" ur FUPen och i den mån de öht är intresserade av vad ett miffo från Flashback spekulerat fram en helgkväll så har de säkert inget problem att skilja ut vad som är fakta och vad som är hypoteser.

Sen har jag som jag nämnde tidigare idag gått vidare en bit ytterligare på detta spår och funderat vidare kring vissa omständigheter som också går att läsa ut ur FUP. Här är jag på mycket mer lös grund, men jag har ändå rapporterat in även dessa spekulationer, eftersom de ändå kan bilda ett teoretiskt möjligt scenario som hänger ihop. Själva mordet och hur det gick till har dock ingen plats i detta.
Citera
2013-10-26, 22:42
Medlem
Vanills avatar
Om det nu skulle vara så att KJ är oskyldig och att någon faktiskt försöker sätta dit honom så är s.1746-47 i fup:en lite oroande. Snacka om att tipsa en riktig GM om vart denne skulle kunna göra av händerna vid behov.
Citera
2013-10-26, 22:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han kan säkert gå på vattnet också. Polisen hittar skoavtryck från samtliga MPSare som varit inne i gula huset men inga efter KJ trots att han själv säger att han varit in där. Dock finns ett oidentifierat avtryck som fortfarande är oidentifierat och ingen bryr sig.

Det känns på något sätt att man tyckte det var självklart vem som var gm i slutet av maj så man missade en hel del att analysera. Det var bara någon dag efter fynden som man öppnade gula huset och området vid fp2 för allmänheten. Sen i mitten av juni så kanske man insåg att det inte var så himla självklart. Sen har man fortsatt på spår ett och nu kan vi alla läsa resultatet. Min personliga åsikt.
Citera
2013-10-26, 22:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
En granne som bott någon månad vid KJ borde ha sett honom som den ultimata kufen att lura på ett mord. En sådan person med dunkel historia skulle lätt ha fixat dit bevisen i bil och annat. Fast detta är för uppenbart för att polisen har kunnat missa det.

Om grannen visste var VB varit så är ju KJ minst sagt ett tacksamt objekt att överföra gärningen till. Hade hon blivit utsatt för sexuella övergrepp och man funnit spår från detta hade det nästan kunnat vara ett alternativ.

Det vore spännande att se ett liknande fall där någon planterat bevis på det här sättet och då sett till så någon annan har fällts för mord. Du har väl några hoppas jag att lägga upp, så man kan se hur rimligt det hela verkar.

Sen så om man då planterar för att sätta dit någon annan borde man ju slängt in ett ben i hans lägenhet eller något annat mer grovt. Jag tycker tyvärr inte dina resonemang är så hållbara det är mer att du letar efter andra mördare och fråga om dom finns i närheten av Flottiljvägen den 4 maj.

Så ta den tid du behöver och ta upp några fall där någon planterat blod i bagaget och tejp på offret, och lyckats med en DNA träff på vristen efter tvättning. Och framför allt att man dessutom planterat likdoft i bilen. Och som socker på moset placerat tejprulle i lägenheten.
Du finner säkert något fall i klass med detta, och om du nu inte gör det är det kanske så att det är så pass långt ifrån att vara rimligt. Glöm inte att händelsen ska vara i anslutning till att offret va senast i den planterades lägenhet. Gärna att offret slog 112 några timmar innan telefonen är inaktiv för att senare vara ur funktion. Fynden ska finnas med i historian alltså eftersom det finns en DNA träff även om den är svag.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-26 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in