2013-10-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Ganska säker på att man egentligen "ska"/är tvungen till det, annars är det ju ingen mening med att ha rutan där framme. Jag har varit tvungen alla fem gånger jag skrivit det.

Om man inte gjort detta då??
Citera
2013-10-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeBilly
Om man inte gjort detta då??

Försent att tänka på det nu.
Citera
2013-10-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ganska säker på att man egentligen "ska"/är tvungen till det, annars är det ju ingen mening med att ha rutan där framme. Jag har varit tvungen alla fem gånger jag skrivit det.

Antar att du citerat fel. Tror inte det gör något baserat på vad Phyrex skrev.

Jag frågade de som var där om detta om man behövde fylla in det eller inte. Tydligen så behöver man inte då det bara används för att kunna hålla reda på personens prov och häften ifall de behöver leta reda på det i en grupp som är på över 70-100+. Är det bara 10 styckna där som det var idag så behövdes det inte.
Citera
2013-10-26, 19:42
Medlem
Citat:

konstigt att inte provledaren nämnde det, när hon var så övertydlig med allt annat. Hoppas det inte är några problem nu när jag nått mitt mål.
Citera
2013-10-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raizen
Jag frågade de som var där om detta om man behövde fylla in det eller inte. Tydligen så behöver man inte då det bara används för att kunna hålla reda på personens prov och häften ifall de behöver leta reda på det i en grupp som är på över 70-100+. Är det bara 10 styckna där som det var idag så behövdes det inte.

Det låter ganska vettigt, fast varför skulle man behöva häftet igen?
Citera
2013-10-26, 19:45
Medlem
Citat:

Spännande. Inget provledaren sa till om...
Citera
Medlem
Ni kan vara lugna med det där numret. Jag har hört en provledare säga det en gång av alla gånger jag har skrivit, och de var inte ens noggranna med det. Enda poängen med det är att identifiera vilka häften som har försvunnit om alla har skrivit på. Men eftersom de ändå alltid räknar och dubbelkollar innan folk får gå är det meningslöst. Dessutom makuleras proven direkt enligt provledaren vi hade. Det är inget som kollas i efterhand. Hade det varit problem hade provledaren påpekat det när han/hon samlade in proven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeboya
Jo men, det går ju faktiskt väldigt mycket snabbare med huvudräkning än då man skriver Vad är det som är krångligt med det liksom?
Krångligt med att det finns många siffror som blir fel. Jag tycker iallafall det är lättare att bara byta ut siffrorna mot riktigs grejer, 5 elever i klassen och 3 är tjejer då blir det 2 killar=> 1/3 störra chans att det blir än tjej än en kille.
Citera
2013-10-26, 19:47
Medlem
Ens resultat kan alltså inte komma på villovägar för att detta nummer inte finns med? Var skulle man skriva det??
Citera
2013-10-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeBilly
Ens resultat kan alltså inte komma på villovägar för att detta nummer inte finns med? Var skulle man skriva det??
Med tanke på att du inte har skrivit några svar i det så nej, är väl bara för att veta vem som inte lämnat tillbaka ett häfte om det saknas ett.
Citera
2013-10-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Hm...alltså, jag är ju garanterad typ 1.9 på matten då 67 aldrig motsvarat mindre än 1.9. Så låt oss ponera att jag får 1.9 på matten, jag skulle då behöva 1.2 på ver för att få 1.55. Det innebär alltså att 1.2 VER måste motsvara 55. Hur troligt är det egentligen??
Känns väldigt osannolikt att 55p bara skulle motsvara 1.2.
Citera
2013-10-26, 19:54
Medlem
DaEzzs avatar
Jag kom att tänka på en sak, det var några som såg lite slitna ut i provlokalen i dag och med tanke på att det var både löning och CSN-utbetalning i går fredag så kanske bakisfaktorn spelar in till fördel för de av oss som var disciplinerade i går kväll ? Vad tror ni, skulle det synas i statistiken om man gjorde en objektiv granskning?
Senast redigerad av DaEzz 2013-10-26 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in