2013-10-24, 06:40
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykedelia
Jag skulle kunna göra det i alla fall. Tror inte det är någon fara.

Hoppas det blir bättre med aptiten för mig (eller sämre, snarare). Andra dagen jag tagit reductil och idag var jag jättehungrig när jag skulle äta middag så jag åt mer än jag tänkt mig. Hoppas det vänder imorgon som det gjorde för dig i alla fall.

Fast har ätit cirka 1000 kcal enligt mina uträkningar och har tränat bort 400 kcal så med tanke på det så är jag inte alls så hungrig faktiskt.

Reductil tar inte bort hungern helt heller för mig men det hjälper en ju att hejda sig. Det finns ju en orsak till varför man gått upp i vikt Det gäller ju att hålla igen annars går man ju inte ner och mycket sitter ju uppe i huvudet på en. Jag är också rätt hungrig när jag äter middag vid 18.30 men då har jag fått i mig max 200 kcal på hela dagen så det är kanske inte så konstigt. För mig funkar det ypperligt att hålla igen under dagen och sen äta lite middag på kvällen Så kommer jag att köra tills jag är nöjd med vikten
Citera
2013-10-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Reductil tar inte bort hungern helt heller för mig men det hjälper en ju att hejda sig. Det finns ju en orsak till varför man gått upp i vikt Det gäller ju att hålla igen annars går man ju inte ner och mycket sitter ju uppe i huvudet på en. Jag är också rätt hungrig när jag äter middag vid 18.30 men då har jag fått i mig max 200 kcal på hela dagen så det är kanske inte så konstigt. För mig funkar det ypperligt att hålla igen under dagen och sen äta lite middag på kvällen Så kommer jag att köra tills jag är nöjd med vikten

Ja, när jag tänker efter var det inte så konstigt att jag var så hungrig vid middagen eftersom jag typ låg back med kcal då haha. Hur mycket vill du gå ner och hur mycket har du gått ner hittills?
Citera
2013-10-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X4
Om man käkar reductil kan man dricka alkohol och ta amfetamin nån enstaka gång i månaden? Vad säger ni?

Alkohol är nog ingen fara men man kanske inte ska ta samma mängd amfetamin som man annars gör (om man nu gör det) då det ju har något så när liknande effekt. Med tanke på blodtryck/puls etc.
Citera
2013-10-24, 20:44
Medlem
mon222s avatar
Hej

Jag behöver hjälp från de som har använt DKs reductil

för nån månad sen köpte jag 100 st reductil från DK, eftersom jag för några år sen ( när man kunde få reductil utskriven av läkare) hade använt reductil kapslar och hade fått bra resultat så tänkte jag börja prova de nu igen för att bli av med ung. 10 kilo.

första veckorna gick inte så bra och jag kände ingen effekt alls och det berodde på att jag tog tramadol senare på samma dan ( Jag har använt tramadol i 2 år DÅ DÅ och det bara för att den dämpade hunger känslan) . så jag slutade med trama och då började effekten på reductil synas. jag kände ingen hunger , sötsuget alls och jag tappade till och med 4 kilo
tills 3 dagar sedan började jag inte känna nånting alls. jag blir hungrig snabbt och längtar efter godis hela tiden

vad kan det beror på? vad ska jag göra?
sen har jag funderat på att börja använda efedrin istället. några råd? måste man använda efedrin i samband med gym?

BLIR TACKSAM OM NI HJÄLPER MIG
Citera
2013-10-25, 10:50
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mon222
Hej

Jag behöver hjälp från de som har använt DKs reductil

för nån månad sen köpte jag 100 st reductil från DK, eftersom jag för några år sen ( när man kunde få reductil utskriven av läkare) hade använt reductil kapslar och hade fått bra resultat så tänkte jag börja prova de nu igen för att bli av med ung. 10 kilo.

första veckorna gick inte så bra och jag kände ingen effekt alls och det berodde på att jag tog tramadol senare på samma dan ( Jag har använt tramadol i 2 år DÅ DÅ och det bara för att den dämpade hunger känslan) . så jag slutade med trama och då började effekten på reductil synas. jag kände ingen hunger , sötsuget alls och jag tappade till och med 4 kilo
tills 3 dagar sedan började jag inte känna nånting alls. jag blir hungrig snabbt och längtar efter godis hela tiden

vad kan det beror på? vad ska jag göra?
sen har jag funderat på att börja använda efedrin istället. några råd? måste man använda efedrin i samband med gym?

BLIR TACKSAM OM NI HJÄLPER MIG

Ett tips om du upplever ökad hunger senare på dagen är att dela tabletten i två och ta 10 mg på morgonen och 10 mg vid eftermiddagen.
Citera
2013-10-25, 11:26
Medlem
mon222s avatar
Tack för svaret

Sen tänkte jag fråga om efedrin om du har erfarenhet av
Måste man ta det i samband med gym? E det bättre än reductil?
Citera
2013-10-25, 11:40
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mon222
Tack för svaret

Sen tänkte jag fråga om efedrin om du har erfarenhet av
Måste man ta det i samband med gym? E det bättre än reductil?

Efedrin ger dig ökad energi och bara svagt minskad hunger. Reductil har förvisso liknande egenskaper, men den är mer effektiv mot hunger och lite mindre effektiv mot trötthet.
Citera
2013-10-25, 18:24
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Ett tips om du upplever ökad hunger senare på dagen är att dela tabletten i två och ta 10 mg på morgonen och 10 mg vid eftermiddagen.

Om man gör så (tar 10 mg till på eftermiddagen) om man har en extra dålig dag någon gång, innebär det att man måste fortsätta med den dosen sen eller kan man bara återgå till 10 mg på morgonen?
Citera
2013-10-26, 11:10
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Om man gör så (tar 10 mg till på eftermiddagen) om man har en extra dålig dag någon gång, innebär det att man måste fortsätta med den dosen sen eller kan man bara återgå till 10 mg på morgonen?

Det är ju viss tillvänjning men inte så att du måste fortsätta så efter en gång.
Läkare rekommenderade 10mg om dagen och att öka till 15mg efter att toleransen ökat, hjälpte inte det fick man sluta med reductilen helt och börja igen när toleransen sjunkit tillbaka till sin vanliga nivå efter ett tag. Man ska dessutom bara gå på det några månader. Det fanns alltså inte ens 20mg att få utskrivet av läkare.
Citera
2013-10-26, 11:42
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomsmart
Det är ju viss tillvänjning men inte så att du måste fortsätta så efter en gång.
Läkare rekommenderade 10mg om dagen och att öka till 15mg efter att toleransen ökat, hjälpte inte det fick man sluta med reductilen helt och börja igen när toleransen sjunkit tillbaka till sin vanliga nivå efter ett tag. Man ska dessutom bara gå på det några månader. Det fanns alltså inte ens 20mg att få utskrivet av läkare.

Ok. Jag har tidigare frågat här hur länge man kan ta reductil och fått till svar att man kan ta det en längre tid så nu vet jag inte vd jag ska tro? Varför skulle man inte kunna ta det längre än ett par månader om man tycker att det fungerar?
Citera
2013-10-26, 12:22
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ok. Jag har tidigare frågat här hur länge man kan ta reductil och fått till svar att man kan ta en längre tid så nu vet jag inte vd jag ska tro? Varför skulle man inte kunna ta det längre än ett par månader om man tycker att det fungerar?

Jag är ingen läkare så jag vet inte exakt men kan kolla upp vad det stod där jag läste vad som gällde för läkare. Det är ju rekommendationer för läkare och patienter. Sådana rekommendationer är ju det säkra före det osäkra liksom.

Så länge det funkar ser jag ingen anledning för dig att avbryta förutom just det med kroppens tillvänjning. Jag skulle köra några månader, sen ha uppehåll ett tag och sen köra igen.

Men kan som sagt kolla upp rekommendationerna lite noggrannare.
Citera
2013-10-26, 12:45
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomsmart
Jag är ingen läkare så jag vet inte exakt men kan kolla upp vad det stod där jag läste vad som gällde för läkare. Det är ju rekommendationer för läkare och patienter. Sådana rekommendationer är ju det säkra före det osäkra liksom.

Så länge det funkar ser jag ingen anledning för dig att avbryta förutom just det med kroppens tillvänjning. Jag skulle köra några månader, sen ha uppehåll ett tag och sen köra igen.

Men kan som sagt kolla upp rekommendationerna lite noggrannare.

Har sökt lite på nätet och det jag har hittat är att behandlingen inte bör överskrida ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in