Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Ursäkta men jag trodde alternativ 1 var ditt förslag. Som du skriver nu så menar du att liket legat i en plastsäck och lagts in i ett redan proppfullt bagageutrymme och att påsen läckt på vissa ställen. Vad menar du med "tre tillfällen"?
Handsken hade DNA från KJ på insidan och det ska den ju ha. VB s blod var på utsidan på handskens "baksida".
Så här tolkar jag spåren:
1. Bagageutrymmet töms på pryttlar.
2. Blödande lik placeras på presenning eller plasttråg i bagageutrymmet. Liket (eller delarna) är tungt och den vänsterhänte (?) KJ placerar paket(en) till vänster på kanten av bagageutrymmet innan han välter ner det i den täta behållaren. Då uppstår de små läckagen vänster fram och blodspåren på kanten. De senare torkas därefter bort så att de ej är synliga mer.
3. Hantering av lik. Arbetshandskar används vid något moment, men framstår som "rena" (kanske för att de använts under vatten) varför de placeras i bakluckan (underst). VÄ handske var dock inte helt ren.
4. Eftersök med MPS. Bakluckan tom, ev finns handskarna plus några fler småsaker (se vittnesmål ovan, FUP 1427)
5. Snaran börjar dras åt. KJ orolig."Bäst att återställa bilen". Pryttlar fylls på igen. Bilen placeras i garage hos föräldrarna (nervöst overkill).
6. Blodspåret på COOP-kassen hamnar där pga ett förbiseende i samband med hantering av liket i något skede.
Det viktiga i sammanhanget är dock inte att gått till EXAKT som ovan, vad gäller ordningsföljd etc. Det viktiga är att fynden är rimligt förenliga med ett förlopp liknande det ovanstående, men oförenliga med den "planteringsteori" som en alternativ GM kräver.
Så tänker jag.