2013-10-23, 16:51
Bannlyst
Använder denna som en access point direkt från fibermodemet! Det trådlösa fungerar felfritt men när jag sätter i kabel så dras hastigheten ner direkt tills det knappt fungerar och jag måste releasa/renewa ipet. Försöker jag tanka med kabel så snittar jag på 50kb/s på en 100/100 lina.
Vad kan kruxet vara? Eller behöver jag bara köpa en ny, denna har ju ett antal år på nacken..

Tacksam för svar!
MVH

E: har givetvis öppnat portarna och även testat DMZ dock utan resultat.
E: Såg nu att den bara klarar 20mb/s. Men 50kb/s känns endå väldigt långsamt för den hastigheten.
Senast redigerad av Firmabilen 2013-10-23 kl. 17:36.
Citera
2013-10-23, 19:42
Bannlyst
Prova med en ny jag har bara dåliga erfarenheter av Belkin!
Citera
2013-10-24, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniv3n
Prova med en ny jag har bara dåliga erfarenheter av Belkin!

Blir o köpa en ny! Tar gärna emot tips på vad jag ska köpa! Behöver inte vara någon monster router, den ska bara klara upp emot 5 st trådlösa enheter och 2 trådade!
MVH
Citera
2013-10-25, 18:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
Blir o köpa en ny! Tar gärna emot tips på vad jag ska köpa! Behöver inte vara någon monster router, den ska bara klara upp emot 5 st trådlösa enheter och 2 trådade!
MVH

TP-link WDR4300 eller något i samma prisklass eller högre.
Citera
2013-10-25, 20:49
Medlem
Lechonians avatar
Citat:
Använder denna som en access point direkt från fibermodemet! Det trådlösa fungerar felfritt men när jag sätter i kabel så dras hastigheten ner direkt tills det knappt fungerar och jag måste releasa/renewa ipet. Försöker jag tanka med kabel så snittar jag på 50kb/s på en 100/100 lina.
Vad kan kruxet vara? Eller behöver jag bara köpa en ny, denna har ju ett antal år på nacken..

Tacksam för svar!
MVH

E: har givetvis öppnat portarna och även testat DMZ dock utan resultat.
E: Såg nu att den bara klarar 20mb/s. Men 50kb/s känns endå väldigt långsamt för den hastigheten.

Om du kör routern som en accesspunkt så kan den nog bara hantera en dator åt gången eftersom du troligen bara kan få en IP åt gången från din Internetleverantör. När du växlar från trådlöst till kabel räknas det som en ny klient så att säga, så därför måste du releasa din gamla IP för att få en ny. Vore det inte bättre om du kör routern i vanligt routerläge i så fall? Vilket fall som helst så är routern förlegad och bör uppgraderas.
Citera
2013-10-26, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lechonian
Om du kör routern som en accesspunkt så kan den nog bara hantera en dator åt gången eftersom du troligen bara kan få en IP åt gången från din Internetleverantör. När du växlar från trådlöst till kabel räknas det som en ny klient så att säga, så därför måste du releasa din gamla IP för att få en ny. Vore det inte bättre om du kör routern i vanligt routerläge i så fall? Vilket fall som helst så är routern förlegad och bör uppgraderas.

Kör jag den som router måste jag routa manuellt av nån jävla anledning och det orkar jag bara inte.. har 8ipn från min isp så problemet liggerninte där heller!
Hur som haver så har du rätt, lika bra o köpa en ny ist för o pilla med denna stenålders pryl!
Den.som PeterNoster tipsa om såg bra ut så beställer nog en sådan.
Citera
2013-10-26, 03:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Kör jag den som router måste jag routa manuellt av nån jävla anledning och det orkar jag bara inte.. har 8ipn från min isp så problemet liggerninte där heller!
Hur som haver så har du rätt, lika bra o köpa en ny ist för o pilla med denna stenålders pryl!
Den.som PeterNoster tipsa om såg bra ut så beställer nog en sådan.

Kolla även ASUS RT-N66U. Lite dyrare dock.
Citera
2013-10-26, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kolla även ASUS RT-N66U. Lite dyrare dock.

Ok skall kikas. Supertack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in