Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Kvasidebatt? Hur många gånger behöver jag skriva detta? Det handlar inte om Avpixlat eller Aftonbladet utan om fanboysens reaktion på när en etablerad tidning gör så som Avpixlat ofta gör.
Totalt olika reaktioner, av någon ganska lätt insedd orsak.
Här håller jag med dej. Poängen är att min åsikt är samma oavsett om det är Aftonbladet eller Avpixlat. Alla verkar inte hålla med. Av någon anledning.
Well, jag tycker det är en kvasidebatt.. Det är illa om folk förväntar sig samma reaktion på snedsteg som aftonbladet och avpixlat gör.
Avpixlat är en anonym blogg där vem som helst får skriva. Individerna som skriver drivs i majoriteten av fallen av sin egen agenda. Jag förväntar mig inte att Avpixlat ska vara neutrala, etiska, moraliska eller objektiva just av den enkla anledningen att jag tycker inte "redaktionen" har en ärlig chans att leva upp till den förväntningen i sin nuvarande form. Det är inget annat än en blogg där en blandning av mer eller mindre välskrivna texter publiceras utan kontroll.
Aftonbladet är en tidning med presstöd, de har avlönade journalister som har lön för att på måndag-fredag mellan 07:00-16:00 författa artiklar. Aftonbladet kan handplocka sin redaktion och även ställa krav på dessa då de är anställda. De har en ansvarig utgivare och andra kolegor som kontrollerar texterna de skriver. Jag förväntar mig därför att de ska hålla lite bättre kvalité än avpixlat, lyckas de inte trycka fram något mer kreativt, objektivt och spännande än avpixlat så kan man ju fundera hur värdelös journalistutbildningarna är i detta land.
Jag skulle hänga mig om en outbildad arbetslös landsbyggdsnazist gjorde mitt jobb lika bra som mig.