2013-10-25, 16:15
Medlem
Yodawgimbads avatar
Riktigt bra att aftonbladet visar att alla möjliga människor stödjer avpixlat och inte bara "lågutbildade arga män", tack aftonbladet!
Citera
2013-10-25, 16:17
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapsvisa
Tragiskt, Jan Helin vet mitt riktiga namn, adress etc och att jag är Snapsvisa här på FB så vem vet rätt var det är så är jag listad som en sån där hemsk SD:are. Röstar förvisso på SD men skäms inte för det.

Ja, uppenbarligen kan du väl ses som en sd:are om du röstar på dem

Epitetetet "hemsk" är pålagt som din egna något dåligt sittande offerkofta.
Citera
2013-10-25, 16:22
Medlem
White Christmass avatar
Jag rekommenderar Avpixlat att hämnas genom att hänga ut Aftonbladets tipsare.

Kvällspressen är helt beroende av att folk tipsar om nyheter. Den som har IT-kunskaper hjälp Nymedia att få dessa uppgifter. Uppgifterna finns för tipsarna måste ju ange namn och kontonummer när de får sina tipspengar.

Häng ut tipsarna och dessa kommer inte längre kontakta kvällspressen.

Det är mediakrig nu!
Citera
2013-10-25, 16:35
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
Bullen, jobbar du på Aftonbladet? Måste kännas jobbigt att försvara det sjunkande skeppet. Jan Helin har sett till att halverat pappersupplagan sen han tillträdde, och siffrorna pekar fortsatt nedåt. Till största del sannolikt för att folk i allt mindre utsträckning vill betala för skräpet.

Anser du att det är bra och konstruktivt journalistiskt arbete som gagnar samhället att hänga ut folk som donerar pengar till Avpixlat?

..eller för att papperstidningar överlag går sämre i takt med att fler väljer läsa på nätet..?

Motfråga a´la SD-anda:
Anser du det är bra och konstruktivt journalistiskt arbete som gagnar samhället att hänga ut(på riktigt hänga ut med namn och bild) folk som blivit misshandlade, våldtagna, misskrediterat Avpixlat, SD eller bara rent allmänt som förnuftig människa vara emot rasism?

..Eller att det gagnar ett bra samhällsklimat att uppmana folk att hemsöka journalister i deras egna hem?
Citera
2013-10-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Kvasidebatt? Hur många gånger behöver jag skriva detta? Det handlar inte om Avpixlat eller Aftonbladet utan om fanboysens reaktion på när en etablerad tidning gör så som Avpixlat ofta gör.
Totalt olika reaktioner, av någon ganska lätt insedd orsak.

Här håller jag med dej. Poängen är att min åsikt är samma oavsett om det är Aftonbladet eller Avpixlat. Alla verkar inte hålla med. Av någon anledning.

Well, jag tycker det är en kvasidebatt.. Det är illa om folk förväntar sig samma reaktion på snedsteg som aftonbladet och avpixlat gör.

Avpixlat är en anonym blogg där vem som helst får skriva. Individerna som skriver drivs i majoriteten av fallen av sin egen agenda. Jag förväntar mig inte att Avpixlat ska vara neutrala, etiska, moraliska eller objektiva just av den enkla anledningen att jag tycker inte "redaktionen" har en ärlig chans att leva upp till den förväntningen i sin nuvarande form. Det är inget annat än en blogg där en blandning av mer eller mindre välskrivna texter publiceras utan kontroll.

Aftonbladet är en tidning med presstöd, de har avlönade journalister som har lön för att på måndag-fredag mellan 07:00-16:00 författa artiklar. Aftonbladet kan handplocka sin redaktion och även ställa krav på dessa då de är anställda. De har en ansvarig utgivare och andra kolegor som kontrollerar texterna de skriver. Jag förväntar mig därför att de ska hålla lite bättre kvalité än avpixlat, lyckas de inte trycka fram något mer kreativt, objektivt och spännande än avpixlat så kan man ju fundera hur värdelös journalistutbildningarna är i detta land.

Jag skulle hänga mig om en outbildad arbetslös landsbyggdsnazist gjorde mitt jobb lika bra som mig.
Citera
2013-10-25, 17:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ändå så gråts det floder här i tråden, och på Avpixlat mm - över denna brutala uthängning som AB ägnat sej åt. Jodå, Avpixlat har - i några fall - dragit tillbaka artiklar, men i andra lika flagranta fall har de låtit artiklarna stå kvar.
Du kan inte jämföra en ideell blogg med en tidning. AB har självklart betydligt mer resurser och ska ha vana och bedöma vad som kan publiceras eller ej. Avpixlat drivs av ideella krafter.

Ja, Avpixlat har gjort några felpubliceringar, men det har AB också gjort flera gånger. Trots överlägset mer resurser. Och glöm inte anledningen till att Avpixlat finns: Pga att mainstreammedia i Sveirge, t.ex. AB, inte har tagit sitt journalistiska ansvar och berätta hela sanningen om främst invandringspolitiken och dess konsekvenser. Därför finns Avpixlat. Därför är AB uppretade på sin egen oäkta son.
Citera
2013-10-25, 17:19
Medlem
Det har varit betydligt fler online än vanligt på AP på sistone. Bara att tacka AB för publiciteten.
Det ska bli myckt intressant att se hur nästa våg av opinionsundersökningar ser ut. Kan det bli samma rush till SD som efter den sk "järnrörsskandalen" tro?
Citera
2013-10-25, 17:30
Medlem
bajskorves avatar
Jag har nu läst igenom 52 sidor och fortfarande inte funnit listan av de uthängda.
Bör jag tolka detta som att alla ni som har tillgång till listan vill att jag skänker mina pengar till aftonbladet?
Citera
2013-10-25, 17:34
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorve
Jag har nu läst igenom 52 sidor och fortfarande inte funnit listan av de uthängda.
Bör jag tolka detta som att alla ni som har tillgång till listan vill att jag skänker mina pengar till aftonbladet?

Det finns ingen lista med uthängda. Däremot en lista över typer, vilka skänker pengar
Citera
2013-10-25, 17:36
Medlem
bajskorves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det finns ingen lista med uthängda. Däremot en lista över typer, vilka skänker pengar

Såvitt jag har förstått skall det finnas en lista på 300 personer. Om inga namn nämns så är detta en ytterst ointressant nyhet. Trots detta vill jag gärna ha listan. Inte den förkortade gratislistan som syns i den här tråden.
Senast redigerad av bajskorve 2013-10-25 kl. 17:39.
Citera
2013-10-25, 17:38
Medlem
Catastrovs avatar
Jag håller tummarna att Aftonbladet går under snart, de kan knappast fortsätta bete sig på detta vis länge till i alla fall.

Jag får ta och ursäkta om detta är väldigt off topic, men med tanke på att huvudinlägget länkar till Aftonbladet så måste jag fråga om ni också märker att datorn tuggar på som fan när man besöker Aftonbladet (senaste dygnet). Det låter exakt som när man laddar ner i en hög hastighet, jag har aldrig varit med om att datorn börjar låta så när man besöker en hemsida. Har ni likadant?
Citera
2013-10-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrman
Bra av Aftonbladet att lyfta fram att aven akademiker ar trotta pa nuvarande invandringspolitiken.

Mer att smarthet o vett är inte samma sak.stäng ner Avpixlat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in