Skulle det vara så att vi har en gm med kombination av ADD, Asperger, ex paranoid schizofreni, droger och alkohol och låg impulskontroll så ökar möjligheten markant att det är rätt gm som är åtalad både för, mord, styckning och hantering av offret.
Den som läste det allra minsta av psykiatrihistoria vet att diagnoserna ändras radikalt med tiden: vår tids galningar kan faktiskt tänkas ha allt det du upprabblat.
Nej.
Rätten avgör vem som anses vara avförd eller inte. Du kan inte hålla reda på vare sig vad en åklagare eller dömande instans avgör. Lika lite som du vet vad en rådman eller lagman gör
Varför säger du att jag röker på ? Är det ett argument ?
Nej, rätten avgör om 22 åringen är skyldig eller inte. Brasset har gjort sitt i ditt sätt att tänka och ha klara underlag för vad du talar om. Avförd sköter polisens och åklagaren det är den myndigheten som sköter utredningsbiten. Du gör bort dig igen, pinsamt. Ignore.
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nå vilka bevis har du för att han mördat och styckat? Ange gärna sidor. Jag vill inte ha bevis som blod från ett liket av VB i bagaget, blod på bakluckan, handsken, påsen, tejpen eller dna på vristen. Allt detta har inträffat när han fraktade kroppen till Mjösjöberget och duger inte till att bevisa att han mördat eller styckat.
Har du inte sett bevisen ännu, så tror jag du har missat stora delar av den här förundersökningen med SKL analyserna. Och med det så tror jag att nivån inte är tillräcklig för att du ska begripa detta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-25 kl. 15:06.
Det måste anses anmärkningsvärt att MB är så pass genuint korkad och obevandrad i SMS-trafik (och härutöver så kallsinnig betr. VB:s försvinnande) att han uppger följande i förhör 130508 kl. 17:45:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 986
MB såg V senast i torsdags den 2/5-13 då hon hade tränat på kvällen och MB skjutsade hem V till hennes hemadress på U-gatan och såg henne gå in i trappuppgången innan dom skiljdes åt. V var då ovanligt glad och uppåt. Någon kontakt efter torsdagen via telefon eller dylikt ska dom inte ha haft utan det sista MB hörde eller såg av V var vid portuppgången 21.45 på torsdagen den 2/5-13.
Emellertid: I förhör kl. 22:41 (i arresten på polisstationen) kryper små bitar av sanningen fram under det 1 h långa förhöret:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s.993ff
M lämnar restaurangen 17.30-18.00-tiden. /…/ M kommer nu på att han får flera SMS från P när han är kvar i restaurangen. M kommer ihåg att P skrev ngt om att "hon är knäpp”, det första SMS:et kommer inte M ihåg. Det andra var ngt om att P var upprörd över ngt. M kommer inte ihåg vad det var som P var upprörd över. M förklarar att han har ett synfel och när han läser SMS-texten så har han svårt att läsa ut Ö, Å eller Ä. Han kan inte förstora texten på sin mobil. M var även stressad och tyckte inte att han hann svara på P:s SMS. M vill förtydliga i att när P skrev att hon var upprörd så skriver hon även "kan vi prata". M tror att det är 4-5 SMS från P under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av dessa var samma och texten var "svara, svara". Detta skickades 2-3 gånger. /.../ De sista SMS:en handlade om att P ville prata och att hon var upprörd. M har ett svagt minne av att det handlade om hennes mamma*. /…/ M uppger att när de går till restaurangen vid 18.30-19.00 så svarar han "jag jobbar" till P. Efter detta så hörde inte M av P under hela kvällen. /…/ M har inte ngn mer kontakt med P under denna kväll. Han kan ha skickat detta när de är på restaurangen eller på väg dit. Men han har enbart skickat ett svar till P denna dag.
* Det är tänkbart att VB ej ville uppge vem hon befann sig hos och därför skrev att det var modern som upprört henne.
Fakta är att MB totat ihop 4 SMS-svar till VB den 4 maj (se bl a FUP, s. 927):
15:49 VB skickar SMS till mt: Jag vänta där nere
15:54 VB skickar SMS till mt: Är inte du hemma
16:25: mt mottar samtal från kompisen RÅ vilket kopplas till telefonsvarare.
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker KJ:s hemadress
39 min senare:
17:04 VB skickar SMS till MB: ..?
5 min senare: 17:09 VB har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker KJ:s hemadress (vilket ej behöver innebära att VB befinner sig i mt:s bostad)
17:28 MB skickar SMS till VB: ..?
14 min senare:
17:42 VB skickar SMS till MB: [Hon (Han) är knäpp, vill prata med dig]
1 min senare:
17:43 VB skickar SMS till MB: [Svara, svara!]
3 min senare:
17:46 MB skickar SMS till VB: [Jag jobbar, kan inte prata]
1 min senare:
17:47 VB skickar SMS till MB: Svara, svara!
20 min senare:
18:07 VB skickar SMS till MB: [Svara, svara!]
6 min senare:
18:13 MB skickar SMS till VB: [Nej, jag jobbar]
8 min senare:
18:21 VB skickar SMS till MB: ..?
19 min senare:
18:40 VB skickar SMS till MB: ..?
51 min senare:
19:31 MB skickar SMS till VB: [Jag jobbar] - MB äter middag på en restaurang
20:32 VB:s telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 VB:s telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
Eftersom VB försökte larma 112 bör hon ha känt sig rejält hotad c:a en timme efter att hon hämtats av mt. Detta akuta hot tonades sedan ned så pass mycket att hon under en dryg timme vid upprepade tillfällen sökte nå kontakt med MB. – Hur ska detta tolkas?
En tolkning är att mt (ev. triggad av VB:s första SMS till MB) tog strypgrepp på VB (precis som han gjort med I**) och att VB då i trängt läge och under det att hon befann sig i mt:s våld kom åt att larma 112. Mt kan sedan - pup - ha skrattat bort det hela och menat att han bara skojat och att han velat se hennes reaktionsförmåga och vad hon lärt sig inom karaten. - Om hon ville kunde han lära ut några bra försvarsgrepp. - När VB hämtat sig från första chocken fortsätter hon att SMS:a MB. Det kan dock konstateras - och förtjänar att kraftigt understrykas - att VB kl. 19:31 var helt oförmögen att svara på MB:s SMS.
Nej, rätten avgör om 22 åringen är skyldig eller inte. Brasset har gjort sitt i ditt sätt att tänka och ha klara underlag för vad du talar om. Avförd sköter polisens och åklagaren det är den myndigheten som sköter utredningsbiten. Du gör bort dig igen, pinsamt. Ignore.
Har du inte sett bevisen ännu, så tror jag du har missat stora delar av den här förundersökningen med SKL analyserna. Och med det så tror jag att nivån inte är tillräcklig för att du ska begripa detta.
Varför har vi domstolar om Åklagaren avgör vem som är avförd ?
Att ÅK säger att någon är avförd, eller Polisen säger att en MT fantiserar, betyder inte att det är sanning.
Men du kanske tänker som så här; varför är det så många idioter på Flashback, det räcker med MrsMagoos åsikt?
Nej rätten avgör inte om KJ är skyldig. Det avgör endast sanningen.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-10-25 kl. 15:00.
Det finns bevis på att VB mördats och styckats, men inte av vem. Däremot finns det bevis som kan binda KJ till brott mot griftefriden, vilket man också garderade sig med 20/6.
Din aggresiva ton etc. säger mig att du inte är opartisk, men att du förmodligen är någon sorts nära familj och/eller vänn med MB och/eller AN.
Och opartiska personer är efter min mening inte dom bästa personer till att bedömma detta fall.
Det är just opartiska personer som ÄR rätt.
MB och AN är suspekta i min mening.
Men killen som sitter är ännu mer suspekt.
Det är mycket som man kan dra med hit å dit.
Jag vet många som hotat folk till livet, men inte ens en promille har mördat någon.
Yepp. Antagligen eller rätt så självklart ville hon träffade MB å det snaraste på lördagen. Det lär ju inte vara så att hon skyndade från KJ för att gå hem å sova. Tror MB haft tur när han berättade att han fått ett oroligt sms från henne men inte sett det förrän dagen efter. Eftersom ingen tycks kunna kontrollera detta.
Jag tror 100% att de träffats på lördagen kring 21.30-22.00... Men att AN håller tyst om det. MB svarar svävande på att han gått ut, enbart för att det kan ju finnas ett vittne som sett honom.
Nej ett mycket hårdare förhör om detta, och husrannsakan skulle vara på sin plats, även fast det är jävligt sent ute. Leta reda på hans bil också. Kolla igenom varenda klädesplagg.
AN har nog inget med hennes försvinnande att göra, men kan vara anledningen till det. Hon ska vara hetlevrad enligt flera skribenter här och har förmodligen inte lämnat MB någon ro. Ovetande gick hon ut på nätet och deklarerade sin avsky mot VB och drog uppmärksamheten till sin familj. Här finns motiv som dölja otrohet och avsluta stalking som två exempel. Hade vi vetat allt kanske någon annan suttit häktad eller varit avskriven. Man kan dock förundras över turbolensen och till råga på allt styckmördas älskarinnan.
Taavolas PM gällande Bergs sms kan tolkas att de inte känner för att återskapa fler, då de flesta innehöll karate och kniv till fisk. Det är bara ett bekymmer: INGA av dessa sms är mellan MB och VB! ..och det är för bövelen bara dem som är intressanta.
Det måste anses anmärkningsvärt att MB är så pass genuint korkad och obevandrad i SMS-trafik (och härutöver så kallsinnig betr. VB:s försvinnande) att han uppger följande i förhör 130508 kl. 17:45:Emellertid: I förhör kl. 22:41 (i arresten på polisstationen) kryper små bitar av sanningen fram under det 1 h långa förhöret:Fakta är att MB totat ihop 4 SMS-svar till VB den 4 maj (se bl a FUP, s. 927):
39 min senare:
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker KJ:s hemadress (vilket ej behöver innebära att VB befinner sig i mt:s bostad)
14 min senare:
1 min senare:
3 min senare:
1 min senare:
20 min senare:
6 min senare:
8 min senare:
19 min senare:
51 min senare:
Eftersom VB försökte larma 112 bör hon ha känt sig rejält hotad c:a en timme efter att hon hämtats av mt. Detta akuta hot tonades sedan ned så pass mycket att hon under en dryg timme vid upprepade tillfällen sökte nå kontakt med MB. – Hur ska detta tolkas?
En tolkning är att mt (ev. triggad av VB:s första SMS till MB) tog strypgrepp på VB (precis som han gjort med I**) och att VB då i trängt läge och under det att hon befann sig i mt:s våld kom åt att larma 112. Mt kan sedan - pup - ha skrattat bort det hela och menat att han bara skojat och att han velat se hennes reaktionsförmåga och vad hon lärt sig inom karaten. - Om hon ville kunde han lära ut några bra försvarsgrepp. - När VB hämtat sig från första chocken fortsätter hon att SMS:a MB. Det kan dock konstateras - och förtjänar att kraftigt understrykas - att VB kl. 19:31 var helt oförmögen att svara på MB:s SMS.
Ja det är märkligt att hon inte svarar på MBs sista sms det borde ligga i hennes intresse eftersom hon bombat honom med meddelande.
KJ kommer inte ihåg något från kvällen och hans mor har frågat KJ om kvällen den 4 maj, men det ser ut att vara mycket som han förtränger.
1999 H: Jag minns inte. Jag minns inte. Jag vet att jag hämtade henne och att vi kom hem till mig
då. Men allting där emellan har jag ju glömt
1162 Mamman H. En sak om som han sa, det var det här att han inte kom ihåg vad han hade gjort, det var
den här kvällen som hon försvann. Och det ligger inte till hans fördel.
F1. Jag förstår inte hur du menar, du säger att
H. Och det här var ju också jättekonstigt, jag kommer inte ihåg sa han, det var till mig han sa
det till, jag kommer inte ihåg. Det är så här med Kristoffer, det måste inte vara så att han har
gjort det, han.
F1. Jag sitter inte här för att bedöma honom, utan jag vill att du berättar vad han har…
H. Han sa att han kommer inte ihåg vad han har gjort. Efter att han hade varit hemma hos
dom.
F1. Så han har varit hem till D på kvällen.
H. Jag sa for du och då sa han ja jag kommer inte ihåg. Så det är en sådan här sak också.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-25 kl. 15:01.
Det måste anses anmärkningsvärt att MB är så pass genuint korkad och obevandrad i SMS-trafik (och härutöver så kallsinnig betr. VB:s försvinnande) att han uppger följande i förhör 130508 kl. 17:45:Emellertid: I förhör kl. 22:41 (i arresten på polisstationen) kryper små bitar av sanningen fram under det 1 h långa förhöret:Fakta är att MB totat ihop 4 SMS-svar till VB den 4 maj (se bl a FUP, s. 927):
39 min senare:
14 min senare:
1 min senare:
3 min senare:
1 min senare:
20 min senare:
6 min senare:
8 min senare:
19 min senare:
51 min senare:
Ännu ett bra inlägg från dig. Den bild ett antal personer försöker måla upp i tråden av MB som något slags extremt förslagen (ja närmast genialisk) och kallhamrad psykopatmördare som planerar ett mord på VB och sen noggrant tänker ut hur skulden ska kastas på KJ med små blodbesudlingar i bilen, tejprullar och annat stämmer ju liksom inte med den ganska ynkliga figur som framträder i förhören. Visst ljög han, men inte sjutton var det några genomtänkta lögnförsök av århundradets kriminalgeni.
Den MB som det spekuleras runt härinne existerar inte någon annanstans än i ett antal personers överhettade fantasi.
Min hjärna har registrerat att MB är uppkopplad mot masten i Buddbyn 2013-05-06. Det är också KJ. MEN nu hittar jag inte var och tidpunkterna. Någon som vet vad jag pratar om?
Det går inte att fråga en sak-kunnig om detta som inte känner KJ. och som har erfarenhet av hur just han fungerar. Det är en sak om man pratar as generellt, nu gäller det något mycket mer allvarligt och då får man agera annorlunda och försiktigt.
Vad jag efterfrågar är en större psykisk undersökning av KJ men en sån görs bara om han blir fälld. Men ska försvaret använda sig av hans diagnoser borde det väl göras innan rättegången ändå?
Den som läste det allra minsta av psykiatrihistoria vet att diagnoserna ändras radikalt med tiden: vår tids galningar kan faktiskt tänkas ha allt det du upprabblat.
Ja och man kan finna dessa personer lite överallt. Ofta lite aggressiva i sin framtoning, törstar efter auktoriteter inom sitt "lilla område". Annat typiskt är att de sover på dagarna stiger upp vid 14-tiden och är arbetslösa.