2006-07-18, 13:30
Medlem
MissMs avatar
Har alltid smält mitt bruna och tillsatt till bakverk eller annan mat/dryck.
Var dock på fest där dom bara bröt av en bit och sköljde ner med ett glas vatten.

Spelar det ngn roll om man har smält det innan eller tar kroppen upp det lika bra om man bara sväljer en bit? Verkar ju betydligt enklare isåfall...
2006-07-18, 13:31
Medlem
Dia Psalmas avatar
De gånger jag ätit så har det oftast varit att smula ner och skölja ner med vatten.. funkar skitbra.
2006-07-18, 13:31
Medlem
Klints avatar
Jag tycker det funkar hur bra som helst att bara tugga i sig skiten. Har iofs aldrig testat att baka eller liknande på det. Bakning/matlagning har aldrig varit min starka sida.
2006-07-18, 13:36
Medlem
Håller med föregående talare. Dock får du nog se till att mecka upp det först innan du sväljer ner det. En gång när jag åkte genom tullen var jag tvungen att svälja en bit på kanske 3-4 g, jag kände av det, men absolut inte som om jag hade meckat ner det och ätit eller gjort haschte av det. Teet tycker jag funkar utmarkt.
2006-07-18, 13:42
Medlem
tomgreens avatar
Om ni ska äta så ät det i något med mycket smör, då blir ni benga snabbare.
T e x krossa brasset i mortel och sen lägg det på en eller två mackor med mycket smör.

Då får ni allt känna smaken av skog
2006-07-18, 13:47
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidman
Håller med föregående talare. Dock får du nog se till att mecka upp det först innan du sväljer ner det. En gång när jag åkte genom tullen var jag tvungen att svälja en bit på kanske 3-4 g, jag kände av det, men absolut inte som om jag hade meckat ner det och ätit eller gjort haschte av det. Teet tycker jag funkar utmarkt.

Dom bröt bara av en redig bit och svalde som det var. Jag fick en bit som jag också svalde men tyckte inte jag kände av den ett skit. Själv brukar jag värma biten och göra små flarn som jag lägger mellan smöret och osten på en varm macka. Även om det inte blir helt smält så tycker jag det funkar.
2006-07-18, 13:49
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klint
Jag tycker det funkar hur bra som helst att bara tugga i sig skiten. Har iofs aldrig testat att baka eller liknande på det. Bakning/matlagning har aldrig varit min starka sida.

Dom andra kanske tuggade på det utan att jag märkte det. Själv svalde jag bara ner biten som den var

Är rätt n00b på att käka det bruna eftersom jag tycker det är slöseri då det slår så mycket bättre att röka det. Men i vissa miljöer är det ju smidigare om man bara kan tugga i sig en bit.
2006-07-18, 14:20
Medlem
Nox_Swordmasters avatar
hmm. blir det något specielt med ruset om man äter det? kanske är värt att testa
2006-07-18, 14:25
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nox_Swordmaster
hmm. blir det något specielt med ruset om man äter det? kanske är värt att testa

jag tycker själv det blir roligare rus på något sätt, har väll något med miljön att göra. Blir alltid något mer speciellt om man bakar än om man bara röker...
undrar bara ifall det verkligen funkar med att bara äta utan tillsatt fett? är den enda skillnaden att det tar längre tid för det att slå? borde bli svagare rus med kan man tycka
2006-07-18, 22:12
Medlem
Agejevs avatar
Som sångaren i High On Fire uttryckte saken.. "Jag röker inte hasch. Jag äter det, för då blir man så väck att man får åka rullstol", fritt citerat ur minnet.
2006-07-18, 22:17
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Dom andra kanske tuggade på det utan att jag märkte det. Själv svalde jag bara ner biten som den var

Är rätt n00b på att käka det bruna eftersom jag tycker det är slöseri då det slår så mycket bättre att röka det. Men i vissa miljöer är det ju smidigare om man bara kan tugga i sig en bit.

Då har du ätit för lite.
2006-07-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
jag tycker själv det blir roligare rus på något sätt, har väll något med miljön att göra. Blir alltid något mer speciellt om man bakar än om man bara röker...
undrar bara ifall det verkligen funkar med att bara äta utan tillsatt fett? är den enda skillnaden att det tar längre tid för det att slå? borde bli svagare rus med kan man tycka

Jag har brajjat i ett gäng år men dom absolut bästa cannabisupplevelserna har jag fått när jag ätit/druckit stora mängder t.ex. haschmuffins/te/o'boy.. Mera "trippigt" och oberäknerligt och ruset håller i sig längre.. Jag kan fortfarande få värsta skrattattackerna om jag äter rätt mängd.

Tror inte det skulle bli lika bra med fettfria muffins då thc´t är fettlösligt och blandar ut sig mycket bättre om man använder fett (uppvärmt, tex smält smör rekomenderas)...

Man kan oxå värma upp lite olja, mecka ner valfri(så stor som möjligt) mängd hasch, slänga på t.ex. varm mjölk(soya , såklart) och göra värsta choklad/minth drycken eller nåt.. Use your immagination!!! Chai-haschte är ju en annan gammal classic.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in