2013-10-25, 06:57
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Som du ser virrar AN till det. De åker hem vid halv nio och är hemma före nio. Hon pratar om halv nio. Taxikvittot visar på 20:38. Det är lätt att ta fel på någon timme, det du skulle kunna ifrågasätta är varför MB inte minns om han var hemma resten av kvällen.
.......
△ Finns kvitto från restaurangen?
△ Vet någon om KJ åt någon medicin för sin diagnos?
Citera
2013-10-25, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Framgår det någonstans vilken mental status VB har? Det skulle vara intressant att få veta.

VB var mycket speciell enligt en person som tränade i denna karateklubb, lite efterhängsam om jag nu minns rätt vad hon sa till mig.
Citera
2013-10-25, 07:46
Medlem
VB verkar vara rätt mycket efter mentalt, om man jämför med andra i hennes ålder (av sättet hon smsar på, och då har jag tagit hänsyn till språkförbistringar)
KJs mor påstår ju också att hon är lite som KJ, Kaka söker maka, som hon säger, hon var skum och speciell.
Citera
2013-10-25, 08:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det finns en som är åtalad det är inte alla det direkt. Utredningen har visat vem som är misstänkt resten är förhör. Så sluta häng ut oskyldiga som styckmördare.

Hur vet du att t ex MB och AN är oskyldiga ?
Citera
2013-10-25, 08:29
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
.......

Ja, kvitto finns inscannat i FUP.
Nej, Kristoffer slutade med medicinen när han var 17-18 år, det fungerade tydligen bättre utan den.
Citera
2013-10-25, 09:01
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanill
Ja, kvitto finns inscannat i FUP.
Nej, Kristoffer slutade med medicinen när han var 17-18 år, det fungerade tydligen bättre utan den.

Ok, då vet man när de gick från restaurangen.
Och med hjälp av taxikvitto borde de vara lätt att fastställa tid för hemkomst.
Så alibi finns kan man säga till den tidpunkten.
Citera
2013-10-25, 09:08
Medlem
Men herregud ger ni aldrig upp,karate familjen är avförd från utredningen för länge sedan om ni läst fup:en så hade ni också förstått,det som nu pågår liknar rena trakasseringar.Hur mycket ni än vill finns det ingen konspration till detta hemska dåd.
Ingen karatefamilj,inget polisspår.inga kurder och sydafrikaspåret kan vi också avskriva direkt.Ni som inte förstår bor förmodlingen fortfarande hemma och har datorn som eran bästa vän
Citera
2013-10-25, 09:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Kan sticken på ryggen vara gjorda i omgångar och därav fått så olika utseende? Och om det skulle vara så kan man tolka det som tortyr? Eller gjordes sticken på ryggen efter hon var död? Om det är tortyr hon utstått kan man bara tänka sig vad som hänt med händerna, fingrarna, naglarna.. spikade händer, utdragna naglar, knipsade fingrar. Aj aj Aj Aj!
Finns andra tänkbara verktyg till sticken på ryggen? Något eget hemmagjort, avbitartång, spjut, vad vad vad?
Stirrar mig blind på sticken,- ingen logik överhuvudtaget, som så mycket annat i denna historia
Om överfallet kom bakifrån när hon hade ytterkläder på sig kunde det förklara varför sticken i ryggen inte var så djupa som de framifrån där en jacka på ett annat sätt kunde öppnas och vikas åt sidan för de avgörande dödande huggen.
Citera
2013-10-25, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo vist, men vi kan ju inte veta om både MB och AN åkte med på den taxi färden!
Och...vi kan häller inte veta, med 100% säkerhet, at det kvittot igentilgen tillhör MB och/eller AN.

Tänk på at AN's svärson själv var taxi chufför för samma taxi bizz som dom angivet åkte med, och att AN anger att det var svärsonon som bestälde taxi'n.
Citat:
Ok, då vet man när de gick från restaurangen.
Och med hjälp av taxikvitto borde de vara lätt att fastställa tid för hemkomst.
Så alibi finns kan man säga till den tidpunkten.
Vi vet att MB betalade taxin. Hans kontokort finns kopierat i FUP, sid 1006. Fyra sista siffrorna på kortet finns återgivet både på taxikvittot och restaurangnotan.

Hemkomsten skedde 20:39, det framgår av taxikvittot. Enligt Google maps är det 9,2 km från restaurangen till bostaden, och resan var på 9,19 km enligt taxikvittot, så vi vet dessutom att resan gick kortaste vägen.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-25 kl. 09:41.
Citera
2013-10-25, 09:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Trams. Journalister, poliser, alla som behöver fuppen i sin yrkesutövning, forskare med mera har tillgång till den. Finns ingen diktaturvarning bakom det resonemanget. Jag tycker att tillgången kan stoppa där, eller så behövs mer sekretess. Det kan inte vara meningen att lille Bosse 15 år, som hänger här olovandes, ska kunna ladda ned fuppen, så enkelt, om jag nu ska dra en annan extrem.

Jag tycker att vanligt folk inte ska grotta i sådant här, med utbildning följer en viss förmåga att hantera sådant här material, inbillar jag mig. Man har moralen på rätt plats, samt stöd bland kollegor när man tittar igenom obehagligheter, och, den professionelles mantel/skydd. Här sitter kaffesörplare som inte kan låta bli att titta, sen kommer deras mardrömmar, samt felaktiga slutsatser eftersom de inte kan bedöma saken rätt, de saknar erfarenhet och kompetens att ta till sig materialet. Det blir bara sensationslystnad, som kommer att ge dem en smäll.

Förmodligen ett av de mer korkade inläggen som jag noterat i den här tråden, och att den självutnämnda "moralkakan" Cinnabar - språkröret som gör sig till tolk för resten av nationen, är postaren av detsamma förvånar ingen. Vad hindrar att den läskunniga delen av det kaffesörplande folket besitter tillräcklig förmåga att tillgodogöra sig det inte alltför komplicerade materialet i förevarande FUP ? Dessutom, det finns ingen legitim anledning att befintligt bildmaterial visande kroppsdelarna när dessa påträffades, eller av obduktionsfotografier, undanhålles allmänheten och censureras, i detta skick är Vatchareeya Bangsuan död och smärtfri. För dem som upprörts av händelsen att den inledningsvis försvunna VB återfunnits mördad och styckad, har tycka-synd-om-syndromet, reaktionerna när styckmordet blev allmänt känt, både inträtt och blåst över. Återstår då den rättsmedicinska, kliniska delen framställd bland annat i bildmaterial av intresse, vilket varken borde göra betraktaren sömnlös eller väcka anstöt. Att VB:s anhöriga och vänner med fördel kan avstå från att ta del av bildmaterialet är begripligt med den känslomässiga bindning till offret dessa har. Övriga befinner sig inte i den belägenheten, och, antar jag, uppfattar censur som svårbegripligt förmynderi.
Citera
2013-10-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Benen ja, men egentligen, man kan tänka sig att det blev rätt söligt efter själva styckningen och de var väl slarvigt tvättade, röd-strimmiga var de väl. Men visst det finns saker som talar mot att det är han.

Man får dock inte glömma vem som är åtalad och vem som blev avskriven från målet

Utifrån bevisningen och även förhören, KJs sök i ödehuset ensam med efterföljande rapport till polisen om att det var tomt gör att jag anser att det är klarlagt att KJ är GM. Det som däremot kan finnas utrymme för är ett det finns en (eller flera) ytterligare GM. Polisens förhör verkar dessutom ha fokuserat ganska mycket på att pressa KJ på vem som kan vara medhjälpare.
Om KJ hade en medhjälpare så bör det vara någon som han umgicks mycket med dagarna före och efter mordet(eftersom inga ledtrådar ges av telefon eller datatrafiken). Han spelade ju dataspel med en polare i prinsip hela veckan efter mordet.

Mord/styckningsplats vore otroligt intressant att få reda på, KJs lägenhet är det knappast.
Citera
2013-10-25, 10:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
.......

Svar ja, på båda frågorna. Sök i tråden eller fup så hittar du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in