2013-10-23, 23:17
Medlem
Letar efter ett mobilt bredband som jag kan använda som t.ex backup internet. T.ex när man är ute i skogen o har lust o surfa lite, eller om man sitter i bilen o vill spela lite online spel. Alltså det är tänkt att det kanske används 1 gång i veckan eller mindre, så ett månadsavgift på 100-300kr är inte aktuellt. Nästan lite som att använda mobilen för att surfa på, fast för datorn.

Ett mobilt bredband där man betalar för det man använder, t.ex en dagsavgift eller dylikt. Alltså ett väldigt billigt, finns något sånt? Behöver ingen hög hastighet, 3mb räcker.
Citera
2013-10-24, 09:25
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Nästan alla mobila bredband (kontant) erbjuder endagssurfande för en liten slant. Eftersom du inte har större krav på hastighet så borde väl vilken leverantör som helst funka. Comviqs startpaket kostar 199 tror jag (ibland billigare) och du pröjsar (om jag minns rätt) 29 spänn för en dags surfande. Det är dock beroende på datamängd, så eventuellt räcker din datavolym inte för hela dagen, även om du har rätt att använda det i ett dygn. Det vill säga, antingen tar datavolymen slut, eller själva dygnet.
Citera
2013-10-24, 10:50
Medlem
Skriv upp dig på foggmobile.com och skaffa dig en 3g sticka. 1gb gratis per månad.
Citera
2013-10-24, 11:13
Medlem
le-chefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av classe123
Skriv upp dig på foggmobile.com och skaffa dig en 3g sticka. 1gb gratis per månad.

"15 000 Fogg cards have been reserved and the waiting list is now closed.
We are currently doing some enhancement to our site.
Stay tuned!"

Synd att man inte hörde talas om det innan
Citera
2013-10-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av classe123

Det låter ganska häftigt, finns det något annat liknande?
Citera
2013-10-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Nästan alla mobila bredband (kontant) erbjuder endagssurfande för en liten slant. Eftersom du inte har större krav på hastighet så borde väl vilken leverantör som helst funka. Comviqs startpaket kostar 199 tror jag (ibland billigare) och du pröjsar (om jag minns rätt) 29 spänn för en dags surfande. Det är dock beroende på datamängd, så eventuellt räcker din datavolym inte för hela dagen, även om du har rätt att använda det i ett dygn. Det vill säga, antingen tar datavolymen slut, eller själva dygnet.

Brukar en sån där USB-sticka ingå, eller måste man köpa ett själv?
Citera
2013-10-24, 16:49
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazyb
Brukar en sån där USB-sticka ingå, eller måste man köpa ett själv?

Stickan ingår i själva startpaketet. Plug&Play. Du ska inte ens fiffla med modemet själv, för sim-kortet är redan på plats.
Citera
2013-10-25, 01:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazyb
Letar efter ett mobilt bredband som jag kan använda som t.ex backup internet. T.ex när man är ute i skogen o har lust o surfa lite, eller om man sitter i bilen o vill spela lite online spel. Alltså det är tänkt att det kanske används 1 gång i veckan eller mindre, så ett månadsavgift på 100-300kr är inte aktuellt. Nästan lite som att använda mobilen för att surfa på, fast för datorn.

Ett mobilt bredband där man betalar för det man använder, t.ex en dagsavgift eller dylikt. Alltså ett väldigt billigt, finns något sånt? Behöver ingen hög hastighet, 3mb räcker.

I Telias fiberbredband ingår Mobilt Bredband Start där man betalar 29:-/dygn när man använder det.

Finns även Telia Mobilt bredband Kontant:
http://www.telia.se/privat/mobilt-bredband/kontant/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in