2013-10-24, 22:27
Medlem
Jerkstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingofRats
Nej
Okej, vad bra.

Jag har astma som inte besvärar mig alls. Har jättebra värden på de tester jag har gjort de senaste åren. Det som dock bekymrar mig är min kraftiga nötallergi vilket lär leda till att jag inte kommer in...

Jag gjorde precis det första steget i ansökningen till GMU. Nu ska jag få en personlig kod via post. Kommer den hinna komma innan ansökningsperioden tar slut om 3 dagar, eller den kanske skickas via mail vilket är mycket enklare?
Senast redigerad av Jerkstore 2013-10-24 kl. 22:56.
2013-10-25, 00:41
Medlem
Finns det några alternativ för någon som har 0,9 i syn och vill köra markstrid? Känns som det är för mild för att korrigera. Kan verkligen inte tänka mig en tjänst som inte är fysisk.
2013-10-25, 00:48
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jgss77
Jag ska mönstra på Onsdag så det är hög tid att börja skriva mitt CV känner jag. Ska man skriva ett personligt brev också eller?

Bumpar min fråga.
2013-10-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jgss77
Bumpar min fråga.

Ingen aning, lika bra att skriva ett för säkerhets skull. Jag glömde mitt CV hemma och psykologen tog inte ens upp det. Lika bra att skriva ett, man vet aldrig vilken typ man får snacka med...
2013-10-25, 01:01
Medlem
Citat:
Finns det några alternativ för någon som har 0,9 i syn och vill köra markstrid? Känns som det är för mild för att korrigera. Kan verkligen inte tänka mig en tjänst som inte är fysisk.

På ett öga?
2013-10-25, 01:22
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkstore
Jag gjorde precis det första steget i ansökningen till GMU. Nu ska jag få en personlig kod via post. Kommer den hinna komma innan ansökningsperioden tar slut om 3 dagar, eller den kanske skickas via mail vilket är mycket enklare?

Om jag inte minns fel så stoppas utskicken av nya koder datumet när ansökningsperioden är slut men det är fortfarande möjligt i några dagar till att i steg 2 fylla i sina uppgifter när man får hem sin kod med posten.
2013-10-25, 01:27
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Synen var även en besvikelse då jag har förstått att skyttesoldater ska ha fullgod syn. Börjar tveka då jag inte känner för att jobba som ledningssoldat...

Man behöver inte ha perfekt syn som vanlig markstridssoldat så länge man kan korrigera den. Det är också ett plus att man fortfarande ser lite utan korrigering så man inte står där helt blind om man tappar brillorna.

I slutet av GMU söker man sin befattning för anställning och då kan du söka som markstridssoldat. Har du viljan och befälen anser du klarar det så är det inga problem. Inriktning på GMU är inget bindande för vad som sker efter GMU.
2013-10-25, 02:19
Medlem
Jerkstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Om jag inte minns fel så stoppas utskicken av nya koder datumet när ansökningsperioden är slut men det är fortfarande möjligt i några dagar till att i steg 2 fylla i sina uppgifter när man får hem sin kod med posten.
Okej. Härligt med snabba svar i den här tråden, uppskattas enormt. Då litar jag på det du säger och väntar på brevet.
2013-10-25, 10:08
Medlem
Jag har varit rökare i 6-7 år (jag är 20 år) och kom precis hem från Los Angeles, där jag inte levt speciellt nyttigt.
jag ska iallafall mönstra nu på måndag och är ganska nojig över hur test-resultaten kommer bli för mig!
Viljan har jag absolut.
Det jag mest ville fråga va, är det någon som vet hur många/hur lätt/svårt det är att gå vidare från mönstringen till själva utbildningen?
2013-10-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fan1337
På ett öga?

Båda
2013-10-25, 15:15
Medlem
Citat:
Båda

Då är det lugna puckar. Kör på
2013-10-25, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MenaVat
Jag har varit rökare i 6-7 år (jag är 20 år) och kom precis hem från Los Angeles, där jag inte levt speciellt nyttigt.
jag ska iallafall mönstra nu på måndag och är ganska nojig över hur test-resultaten kommer bli för mig!
Viljan har jag absolut.
Det jag mest ville fråga va, är det någon som vet hur många/hur lätt/svårt det är att gå vidare från mönstringen till själva utbildningen?
Beror ju på vad du mönstrar för förstår du själv? Hemvärnet = alltid lätt, tjänster som jägare, markstrid och liknande är självfallet svårare att "gå till själva utbildningen på".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in