2013-10-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
18-29

Grundskolan
Gemensam dusch med andra killar under grundskolan.

Gymnasiet
Jag gick på en privat skola och duscharna var gemensamma för både killar och tjejer, fast det var duschbås med 1,5 meters dörrar som gick att stänga.

Nuförtiden så duschar jag aldrig med andra killar då alla gym som man går på har separerade duschar.

Blev du aldrig retad för att en skäggig gubbe skurit av en bit av kuken på dig?

Är du ultra-ortodox? isf fick du ett blowjob efteråt!
Senast redigerad av ChaimMuhammedsson 2013-10-24 kl. 20:08.
Citera
2013-10-24, 20:22
Medlem
MrFloyds avatar
18-29

Gemensamma duschar genomgående för mig.

Jag såg aldrig något direkt problem i det, det var bara ett faktum.
Ifall jag var bekväm med det kunde väl variera, men jag utvecklade aldrig någon skräck gentemot det.
Citera
2013-10-24, 20:23
Medlem
18-29

Var det okej? Njae, föredrog att inte göra det så det slutade ju med att man sket i gympan på mellan och högstadiet.
På gymnasiet byggdes det duschrum så man kunde duscha i fred i omklädningsrummen, det var efter att man hört rykten om att folk fotografera och spred runt. Hade inget behov av duscharna ändå på gymnasiet, men det var ju betydligt fler som började duscha i skolan efter att det blev duschrum.

Kan ju förstå att dagens ungar är tveksamma till att springa runt nakna när alla sitter med telefoner och alla har en kamera.
Citera
2013-10-24, 20:29
Medlem
Sigstens avatar
30-49

Vi var alla svenskar och duschade tillsammans. Inget konstigt. Lite mobbing dock men var ju småskitar allihopa.
Citera
2013-10-24, 20:35
Medlem
liposomes avatar
Kvinna 30-49

Vi hade ett öppet duschrum, alltså inga separata bås. Tjejerna för sig och killarna för sig. Kan inte påminna mig att just duschnakenheten var något större problem i låg- och mellanstadiet, däremot var det ju några stackare som fick bröst och könshår sent som fick gliringar av de populära (=fick bröst först) tjejerna.

I högstadiet började vi ha gympa tillsammans med tjejerna i en klass som bussades till vår skola (i ett helvitt villaområde) från ett lite mer etniskt blandat miljonprogramsområde några kilometer därifrån. I den klassen fanns det en del tjejer som höll på och fipplade med att blaska av sig inne på toa, men de flesta var rätt coola med nakenhet även bland dem, vill jag minnas. I den mån de alls var med på gympan, förstås....

Som kuriosa kan ju nämnas att jag blev extremt uttittad när jag duschade naken vid besök på ett badhus i England i slutet av åttiotalet. ALLA andra duschade med baddräkt.
Citera
2013-10-24, 20:45
Medlem
bohrdohrs avatar
Hehe, drog ju fram några minnen. Är i gruppen 18-29, och har alltid duschat naken med andra grabbar efter idrott osv. Såg några yngre grabbar på gymmet som duschade i kalsonger dock och undrade vad fan de höll på med. Lär ju inte va det mest hygieniska.

Lågstadiet kommer jag inte ihåg så mycket av men vi va rätt sjuka och porrskadade redan på den tiden och hade väll vissa "snoppmätartävlingar" osv..

I mellanstadiet urartade det och idrotten va ofta väldigt rolig då den låg sist på schemat på en annan skola, så vi kunde fan stanna i timmar och duscha och ha olika tävlingar osv (för det mesta innehållandes nakenhet men inget sexuellt) . Ibland tog vi oss även in till tjejerna och ibland de till oss (men inget sexuellt där heller mer än att kolla ). Allt detta va i en svensk villaförort.

Högstadiet spenderades i en "fotbollsklass" i ett av stadens betongghetton och där ändrades det helt. Men det va aldrig nakenheten som va något problem utan alla duschade nakna och det hade nog reagerats om någon inte hade gjort det eller inte duschat. Dock vart det en hård stämning då det inte fanns några lärare som kunde kontrollera folk. Så tillslut fick de ge oss två olika omklädningsrum där det lite hårddraget delades in i svenskarnas och invandrarnas omklädningsrum. Ibland fick vi dela dock och då fick man passa sig lite men inget allvarligt direkt. Ibland raidades vårt omklädningsrum dock och några mobiler osv försvann. Vi va väll inga änglar heller dock då det smälldes raketer och förstördes i duschrummet. Fattar inte hur lärarna stod ut.

Gymnasiet va väll inga konstigheter men kommer ihåg att vi reagerade på en kille som aldrig duschade efter idrotten och tyckte det va jävligt konstigt.
Citera
2013-10-24, 21:18
Medlem
20-29 man.

Inga problem med att duscha med andra män. Gick i en väldigt svensk skola spelat lite lagsporter dessutom.

Mitt ex berättade att i högstadiet där hon gick så duschade de flesta tjejerna hemma om dem alls deltog, då gick hon i stadens mest kulturellt berikade skola.
Citera
2013-10-24, 21:24
Medlem
District9s avatar
18-29 Kvinna

HELT OK med kvinnor över 20 +

när vi var i gymnasier var det aldrig trevlig i våra duschar... vi var ett gäng på 8 tjejer och så var det en emo tjej som alltid var utstött. Några i våran klass hade en dildo med sig en gång...

Jag vet inte vad som hände då jag stack men hörde att 2 av mobbarna körde in den i emo tjejen ... ush... vill inte gå in mer på det. jävla kaxigt o våldtäkt men inget hände då hon inte våga tjalla på dom.

Tycker annars att det är helt ok för mig att duscha med andra vuxna kvinnor.
Senast redigerad av District9 2013-10-24 kl. 21:27.
Citera
2013-10-24, 21:32
Medlem
Mikeyjamess avatar
18-29 år.

Det gick ju an fram till mellanstadiet när man kom in i puberteten. Det var alltid fokus på den förste kläckaren vilket kunde vara jobbigt. Men när de övriga kom löste det sig.

Dock kunde det bli jävligt testoreronstint i omklädningsrummet under högstadiet när folk började olla varandra överallt. Wtf liksom? Och då var dessa bad guys ändå homofober
Plus att handdukspisksnärtor förekom.

På gymnasiet var det väl mer neutralt sen.
Citera
2013-10-24, 21:36
Medlem
Chevrons avatar
18-29 år

Det var väl ingen som tyckte det var märkvärdigt.

I låg- och mellanstadiet däremot skyndade man sig gärna innan de äldre årskurserna skulle ha sin gympa direkt efter vår och det kunde bli lite kalabalik i omklädningsrummen.
Citera
2013-10-24, 22:16
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
30-49

Det var helt öppna duschar från lågstadium till gymnasium för mig. Killar för sig och tjejer för sig.

Upplevde aldrig några problem själv, men jag minns en kille på högstadiet som var väldigt sen i utvecklingen och hade liten, obehårad penis ända upp i nian. Han var väldigt självmedveten om det och drog alltid ut på tiden (greja med kläder, gå på toa) och såg till att smyga in i duschen sist av alla så att han fick vara för sig själv.
Det var aldrig någon som retade honom, kanske för att vi faktiskt var en ganska trygg klass med bra sammanhållning. Men det var nog ändå veckans svåraste minuter för honom det där...

På gymnasiet, då han var ikapp med avseende på fysisk mognad, blev det mycket bättre och han kunde prata skit och skoja med oss andra i duschen.
Citera
2013-10-24, 22:45
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
18-29, man. I lågstadiet duschade jag, liksom resten av killarna, nakna. Mellanstadiet likaså - det fanns dock en dusch med draperi, som några valde att endast använde (istället för de 3-4 utan draperi. Föregick en hel del snärtande med handdukar, och annan lek i omklädningrummet/duschen också, som det bör sig. Värt att tillägga är väl att framåt de sista åren på mellanstadiet så blev duschen med draperi alltmer populär, och de flesta duschade vända in mot väggen. Det var dock inte så pass att man försökte skyla sig till varje pris, men de flesta kände inte för att visa upp sig mer än nödvändigt.

I högstadiet så duschades det ta mig fan ingenting, varken jag eller de andra killarna. Tror till och med att jag aldrig nyttjade skolans duschar efter idrotten. Detta berodde framförallt för att vi brukade ha idrotten som sista lektion, och de flesta drog direkt hemåt för att sedan duscha på kvällen (tror jag iaf, det var det jag gjorde ). Tror inte att detta handlade om att man inte ville visa sig naken inför de andra grabbarna.

Samma sak på gymnasiet, idrotten brukade vara placerad sist på schemat. Dock duschades det ganska ofta ändå. Tunna väggar skiljde duscharna åt.

Till er som snackar om runktävlingar och dylikt: vad i helvete? Något sådant, eller liknande, har aldrig förekommit i någon av mina klasser. Låter helt sjukt ju. Om detta hade hänt i någon av mina klasser hade personer direkt klassats som sjuk/bög.

EDIT: Kom på något som alltid var aktuellt på klassrådet i mellanstadiet: tjejerna ville ha mer än en dusch med draperi. Uppenbarligen så använde alla enbart den duschen, vilket innebar att det tog en jävla tid för alla att bli klara. Skulle alltså tippa att jäntorna inte direkt trippade runt näck och snärtade varandra med handdukar, direkt.
Senast redigerad av Jinglebear-Cherry 2013-10-24 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in