2013-10-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Ding-an-sich
Spontant känns det lite osäkert att pynta in en massa pengar på Kent Ekeroths privata bankkonto. Hur vet ni att pengarna går till ändamålet och inte rakt ner i fickan på Kent?

Vad har det för betydelse var pengarna går så länge sidan är uppe och gör sitt jobb?
Citera
2013-10-24, 21:20
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Vem har sagt att läkaren är rasist för att han donerar pengar till Avpixlat?
Känner du honom, vet du vem det är?

Bara för att någon tycker att det är ohållbart med en ansvarslös integrationspolitik behöver man inte vara rasist. Allt fler invandrare börjar själva tycka att vi har en alltför stor invandring. Till exempel rapparen Ken Ring Och George Scott för att nämna några offentliga personer.

Dessutom existerar inte begreppet rasism.
Att visa folkslag är mindre utvecklade och intelligenta är ett faktum och inte en fördom.

OT: hur f-n har du lyckats skrapa ihop nästan tvåtusen inlägg på några månader? Har du inget liv?
Hela ditt inlägg är offtopic och dessutom inte kopplat till mitt inlägg, så jag lämnar det där hän. Vad gäller mina stats så kan man konstatera att en del folkgrupper är överutvecklade i relation till andra, ifall man ska gå efter det fettmarkerade..

ON-Topic:Vetefann vem han är, men han donerar till en hatsajt och denna information är det väsentliga här.
Citera
2013-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Vad har det för betydelse var pengarna går så länge sidan är uppe och gör sitt jobb?

Tja, betalar man för något så vill man väl veta att donationen fyller sitt syfte? Dvs. att pengarna går till att driva servrar, avlöna skribenter och möjliggöra ett mer omfattande journalistiskt arbete ?

Jag säger inte att donationerna till Avpixlat nödvändigtvis inte går dit de ska. Men att sätta in pengar på en privatpersons (politikers!) konto känns som upplagt för svindleri.
Citera
2013-10-24, 21:22
Medlem
pok?s avatar
Om ni inte vill stödja aftonbladet så är väl det första ni ska göra sluta länka till deras artiklar och ge dem extra hits.
Citera
2013-10-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Ding-an-sich
Spontant känns det lite osäkert att pynta in en massa pengar på Kent Ekeroths privata bankkonto. Hur vet ni att pengarna går till ändamålet och inte rakt ner i fickan på Kent?

Har de inte delat upp det. Betalar man till BG-kontot så går det in på Ekeroths bankkonto och om man betalar till PayPal så är det någon annan som står för kontot? Eller administreras allt av Ekeroth?

Jag skulle hursomhelst aldrig få för mig att donera pengar till Avpixlat. Jag tycker att det är en hetsig skitblogg med obefintlig saklighet som gör dåliga re-writes på kvällspressens artiklar.

Men det innebär inte att jag inte anser att andra ska ha rätt att skänka pengar till den bloggen utan att för den skull bli uthängda av Aftonbladet eller riskera att förlora jobbet.
Citera
2013-10-24, 21:27
Medlem
Flashshits avatar
Vilket jävla tjafs om läkaren!!

Skall vi vända på det?
Kan en muslimsk läkare jobba på en normal svensk vårdcentral i ett svenskt område?
Han kommer ju då mest att ha hand om svenskar (kristna, ateister, katoliker) alla dessa är ju otrogna hundar enligt islam! Och skall enligt hans/hennes heliga skrift bekämpas mest möjligt!
Hur kan vi som icke muslimer lita på den läkaren?

Glömde det, vi svenskar räknas ju inte och betyder ju inget, vi ses ju inte ens som en folkgrupp i vårt eget land!!
Citera
2013-10-24, 21:30
Medlem
Ger numera blygsamma 50 kr per månad till Avpixlat som donation. Gillar inte ens sajten.
Aftonbladet har gått över gränsen.
Sug min würst, Jan Helin.
Citera
2013-10-24, 21:32
Medlem
bumbibiffs avatar
hahaha enda aftonhoran gör är att göra avpixlat mer populär tror många inte hade en aning om vilken sida avpixlat var innan aftonhoran skrev om dom
Citera
2013-10-24, 21:40
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
Givetvis är det skillnad på att behandla någon rasistiskt, men likt förbannat är man som läkare ibland kanske tvungen att behandla någon rasistiskt, i den mening att man gör en skillnad som baseras på etnicitet (eller egentligen genetiska, eller kulturella, faktorer som följer med etnicitet). Även detta räknas som rasism av många, att överhuvudtaget påstå att det finns skillnader mellan etniciteter. Sedan är det förstås glädjande att DU inser att det inte är rasism.

Spelar ingen som helst roll vad din läkare anser om människor av din etnicitet som grupp, så länge han/hon behandlar dig som en individ. Spelar förstås ännu mindre roll om din läkare har donerat hela sin jourkomp det senaste året till Avpixlat, eftersom det inte säger någonting om dennes syn på vare sig dig eller människor av din etnicitet.

Om en läkare är medlem i Vänsterpartiet, gör det denne olämplig att behandla rika? Om en läkare är medlem i Miljöpartiet, gör det denne olämplig att behandla bilister? Om en läkare skänker pengar till EXPO, gör det denne olämplig att att behandla svenskar? Om en läkare donerar pengar till Avpixlat, varför skulle det göra denne olämplig på något sätt? Givetvis är det en tramsdiskussion som baseras på att man själv inte har förmågan att skilja på privata åsikter och professionellt beteende.

Känner själv flera läkare som kommer rösta på Sverigedemokraterna och ingen av dem är vare sig rasist eller olämplig som läkare, tvärtom. Beresta, vänliga, trevliga och intelligenta människor som umgås med både invandrare och svenskar. En del ÄR invandrare.

Seriöst, argumenten om att läkare som gör ditten eller datten är olämpliga som läkare är så verklighetsfrämmande och patetiska att man inte ens borde besvara dem. De säger mer om personen som skriver inlägget än om personerna som de skriver om. De projicerar sina egna tillkortakommanden på andra och utgår från att andra skulle agera lika obegåvat och inskränkt som de själva. Eftersom de själva inte kan tänka sig något annat än att särbehandla t.ex. en Sverigedemokrat negativt bara för att denne var Sverigedemokrat. Något som den professionelle givetvis aldrig skulle drömma om.

Ovan givetvis undantaget uppenbart olämpliga och brottsliga beteenden och störningar som journalintrång, trakasserier av patienter, sexuella övergrepp i (och möjligen utanför) tjänsten och liknande.

BETER man sig inte olämpligt så är man inte olämplig, oavsett om man är nynazist åsiktsmässigt. BETER man sig däremot olämpligt så spelar det å andra ingen roll om man är ordförande för Rädda Barnen, betalar pengar till Läkare utan gränser och är Sveriges största anti-rasist, man är ändå olämplig.
Du spretar och blandar ihop saker och ting. Vi talar enbart om avpixlat och då är saker och ting väldigt avgränsat, till skillnad från tex SD. Avpixlat är enkelspårigt och ägnar sig bara till en sak, därför är det mer nära tillhands att dra slutsatser om dom personer som donerar pengar till denna sajt.

Helt seriöst nu! Jag måste komma på det klara med din mental förmåga och dess begränsningar. Är det skillnad på att utföra sitt läkararbete där det ingår att anpassa behandlingen till patienten, och att vara rasistisk mot någon? Du är skyldig som läkare att göra det första för annars finns allvarliga risker för patienten och i värsta fall kan det leda till dennas död. I den senare så är det en person som utför något mot någon annan, utifrån sitt hat mot persons etnicitet. Är detta ens nödvändigt att diskutera?
Citera
2013-10-24, 21:40
Medlem
För övrigt lär det väl vara vanligare med att rikare personer donerar pengar eftersom de har råd med mer...
Citera
2013-10-24, 21:44
Medlem
Sperssons avatar
.
Jag hatar Aftonbladet.

Sådär ja, är Flashback också en hatsajt nu?
Citera
2013-10-24, 21:51
Medlem
Slicjays avatar
Har älskat Avpixlat ända sedan Politiskt inkorrekt. Inte mycket till övers för deras retorik, men det är underbart hur denna lilla blogg lyckats skapa kollektiv hjärnblödning hos hela gammelmedia och ensamt ritat om hela medialandskapet i Sverige. Vi har alla mycket att tacka Avpixlat för då de indirekt påvisar det otäcka faktum att yttrandefrihet och åsiktsfrihet i Sverige är rejält hotat. Detta senaste kriminella huliganpåhitt ifrån Aftonbladet är vidrigt och jag hoppas verkligen de ansvariga blir beivrade.

Skänk gärna Avpixlat en slant då de utför så otroligt mycket för åsiktsfriheten utan att detta på något sätt verkar vara deras ambition. Aftonbladet vill att vi alla ska tycka och ha samma åsikter om allt. Håller nog med Einstein & Lippmann mer än Helin: "When/Where all think alike, no one thinks very much." - Einstein - Lippmann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in